Skocz do zawartości

Romet Mustang M7 vs M8


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Potrzebuję pomocy w wyborze roweru.

Rower będzie przeznaczony do jazdy mniej wiecej 60% teren, 40 % długie dystanse (mieszane - górki, prosta droga asfaltowa)

Rower max do 3 000 zł.

Do wyboru:

1 - https://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_M8,10,767,768,15273,2020.html

2 - https://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_M7,10,767,768,15274,2020.html

3 - https://www.sklepmartes.pl/sporty/36203-rower-kato-59-al-u-ghost.html#/pe-unisex/kolor-blk_gry_red/rozmiar-koa_29_rama_m

Najbardziej zastanawiam się miedzy M7 a M8. M8 ma napęd 1x12 - w górach spoko, ale na trasie podejrzewam, ze braknie mi przełozen, dlatego najbardziej zwracam uwage na M7 ze wzgledu na 2x11, chyba ze sie myle ?

Co do Ghosta uwazam ze ma chyba słabe podzespoły jak w tej kwocie nie ?

Dobrze mi intuicja podpowiada aby M7 zakupic ?

Odnośnik do komentarza

Mustang M7 tragedia. Amortyzator, który nie działa i hamulce, które nie hamują.

M8 Kiepski amortyzator dla osób do ok. 80 kg. Reszta ok.

Ghost Kato, jako taki amor, kiepskie hamulce, kiepski napęd.

Za 3400 można kupić o niebo lepszego Kellys Gate 50 2019 ze sztywnymi osiami albo Kross Level 7 2018 za ok. 3300.

No i Romet to raczej dolne stany jakości.

Na płaskim 1x słabawo. W górach ok.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, jajacek napisał:

Mustang M7 tragedia. Amortyzator, który nie działa i hamulce, które nie hamują.

M8 Kiepski amortyzator dla osób do ok. 80 kg. Reszta ok.

Ghost Kato, jako taki amor, kiepskie hamulce, kiepski napęd.

Za 3400 można kupić o niebo lepszego Kellys Gate 50 2019 ze sztywnymi osiami albo Kross Level 7 2018 za ok. 3300.

No i Romet to raczej dolne stany jakości.

Na płaskim 1x słabawo. W górach ok.

Hm co do amortyzatora, mam go obecnie w Kellys Salamander 2009 , jak dla mnie sprawuje sie bardzo dobrze, hamulce - fakt, nie wiem , obecnie mam Deorki a tych w ogole nie kojarze, ale zawsze można wymienic nie ? 

Powiedz mi... mam okazje Mustanga M7 wychaczyć za 2700 zł.  Czy w tej cenie opłaca sie ? Członek mojej rodziny tam pracuje i ma okazje wziać na znizke pracownicza ?

"No i Romet to raczej dolne stany jakości." - ale ze jak ? czym sie rozni rama alu 6061 Rometa od ramy alu 6061 Krossa czy innej firmy ? Zapewne klepią te ramy w Chinach,  hala obok hali ?

No napęd 1x tak podejrzewałem.

 

Odnośnik do komentarza

Rama ramie nierówna. Są ramy z alu 6061, które kosztują w hurcie 10 USD a są takie co kosztują 100 USD. Różnią się wagą, łączeniem rur, geometrią, utwardzaniem, wieloma elementami. Akurat ta rometa nie jest taka zła. Romet w rowerze Mustang M7 z tego co widać gołym okiem wsadza atrapę amortyzatora, ale jeśli uważasz że to amortyzator to już Twoja sprawa, bardzo przyzwoity napęd, kiepskie obręcze i podlutką marketową piastę w przednim kole. Żeby ten rower mógł się nazwać przyzwoitym trzeba by wymienić amor chociaż na Suntour Raidon co kosztuje 650, przednią piastę i przepleść koło (stówa) i wymienić hamulce chociażby na MT400 (250). Czyli trzeba dołożyć 1000. I nadal będzie to rower na przeciętniutkim amorze i ramie bez sztywnej osi. To już wolę kupić Kellys Gate z amorem wartym 1000 zł lub nawet Krossa Level 7 za którym nie przepadam. Ale oba mają sztywne osie i dobre amory.

 

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, jajacek napisał:

Rama ramie nierówna. Są ramy z alu 6061, które kosztują w hurcie 10 USD a są takie co kosztują 100 USD. Różnią się wagą, łączeniem rur, geometrią, utwardzaniem, wieloma elementami. Akurat ta rometa nie jest taka zła. Romet w rowerze Mustang M7 z tego co widać gołym okiem wsadza atrapę amortyzatora, ale jeśli uważasz że to amortyzator to już Twoja sprawa, bardzo przyzwoity napęd, kiepskie obręcze i podlutką marketową piastę w przednim kole. Żeby ten rower mógł się nazwać przyzwoitym trzeba by wymienić amor chociaż na Suntour Raidon co kosztuje 650, przednią piastę i przepleść koło (stówa) i wymienić hamulce chociażby na MT400 (250). Czyli trzeba dołożyć 1000. I nadal będzie to rower na przeciętniutkim amorze i ramie bez sztywnej osi. To już wolę kupić Kellys Gate z amorem wartym 1000 zł lub nawet Krossa Level 7 za którym nie przepadam. Ale oba mają sztywne osie i dobre amory.

 

No dobrze, Kellys Gate ale który ? 30? 50 ? Tylko ze niestety budżet mi nie pozwala, bo szukam ogólnie do 2500 zł roweru ? a Te Kellys sa drogie

Czyli mimo iz mam mozliwosc wziac Mustanga M7 za 2700 mimo ze na półce stoi 3900 to nie oplaca sie ?

Odnośnik do komentarza

To jest kwestia oceny co komu odpowiada i do czego jest potrzebne. Dla jednego Tico/Matiz/Seicento to przyzwoity samochód i mu odpowiada. Innemu nie.

Dla mnie rower za 2700, który ma atrapę amortyzatora jest nie do przyjęcia. Kupuję Cube Attention SL za ok. 300 zł więcej i mam działający amortyzator czy 500 więcej i masz Kross Level 7 2018 albo Kross Level 6 2019 który kosztje poniżej 3k. Jak masz 2500 to nie ma tematu bo i tak nie kupisz Gate 50 za 3400, który jest bardzo dobrym rowerem. Cena 3900 za M7 jest za przeproszeniem "z dupy" i nikt kto ma jakiekolwiek pojęcie o rowerach by go za tyle nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Dnia 17.03.2020 o 17:47, jajacek napisał:

To jest kwestia oceny co komu odpowiada i do czego jest potrzebne. Dla jednego Tico/Matiz/Seicento to przyzwoity samochód i mu odpowiada. Innemu nie.

Dla mnie rower za 2700, który ma atrapę amortyzatora jest nie do przyjęcia. Kupuję Cube Attention SL za ok. 300 zł więcej i mam działający amortyzator czy 500 więcej i masz Kross Level 7 2018 albo Kross Level 6 2019 który kosztje poniżej 3k. Jak masz 2500 to nie ma tematu bo i tak nie kupisz Gate 50 za 3400, który jest bardzo dobrym rowerem. Cena 3900 za M7 jest za przeproszeniem "z dupy" i nikt kto ma jakiekolwiek pojęcie o rowerach by go za tyle nie kupił.

No dobrze, postanowiłem zatem ze dołoze ostatnie 300, zatem szukam roweru za 2800 zł ( na prawde ani złotowki wiecej bo i tak nagiałem budzet bardzo). Co bys polecil ?

Zalezy mi w miare na dobrym osprzecie i amorku. Rower do jazdy roznej, jestem zywklym amatorem, nie jezzdze zawodowo ani nie uczestnicze w zadnych wyscigach, lubie sciezki lesne gładkie oraz te z małymy wybojami (korzenie, dołki no i kamienie małe). Lubie tez pojezdzic po prostej drodze ale to niezbyt długie dystanse. Obecnie jezdze na Kellys Salamander rama 21,5 + koła 26, jednak czuje ze rower "przejadł" mi sie, znudził, po prostu...

Odnośnik do komentarza

Ja nie jestem sprzedawcą rowerów. Rowery poniżej 5k PN są rzadko w moim polu zainteresowania. Byłem dziś w sklepie u kolegi. Ma on akcję że rowery marki Kross można kupić na raty 0%. Możesz spojrzeć co mają na stronie ale bardziej na ich FB. Sklep Stajnia Rowerowa z Warszawy. Jeśli chodzi o zakupy za gotówkę to może znajdziesz Cube Attention, który jest całkiem przyzwoity. Można też spojrzeć co ma Media Expert gdzie mieli przyzwoite rowery Indiana X-Pulser 5.9 i 6.9

Odnośnik do komentarza

I tym przejechałem dwa dni temu (w poniedziałek po 14 pół godzinki)Indiana X-Pulser 6.9 bo znajomy skusił się promocją "Reszta za pół roku" - poza tym że trzeba było trochę podokręcać i poustawiać to zbiera sie jak to 29r niemrawo ale jak już ruszy to jak transporter opancerzony ? - ogólnie zdania nie zmieniam - opony docelowo na sprzedaż bo klapią a wejdą Conti III jako podstawowe. Jak za taką cenę największe wrażenie robi amor który "lyka" miejskie trawniki i krawężniki - jedyna rzecz to trochę niewygodne siodełko ale dla mnie to norma bo rzadko siedzę na normalnym siodle i w doope zawadza mnie wszystko ...

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, jajacek napisał:

Ja nie jestem sprzedawcą rowerów. Rowery poniżej 5k PN są rzadko w moim polu zainteresowania. Byłem dziś w sklepie u kolegi. Ma on akcję że rowery marki Kross można kupić na raty 0%. Możesz spojrzeć co mają na stronie ale bardziej na ich FB. Sklep Stajnia Rowerowa z Warszawy. Jeśli chodzi o zakupy za gotówkę to może znajdziesz Cube Attention, który jest całkiem przyzwoity. Można też spojrzeć co ma Media Expert gdzie mieli przyzwoite rowery Indiana X-Pulser 5.9 i 6.9

Kross mi sie wydaje taki dziwny, jakbym siedział na "kozie", nie wygodny jak dla mnie, zle mi sie siedzi.

Inadiana Pulser, to sa te Decathlonowskie  ?

Odnośnik do komentarza

Ciężko ukryć ze ta Indiana 6.9 ma wszystko co trzeba żeby jeździć w terenie. Pełnoprawny amor powietrzny, dobry napęd Deore, hamulce ocierające się o przyzwoitość, bardzo uniwersalną korbę, blokadę skoku z manetki i nawet wewnętrzne prowadzenie linki. I nie wpieprzony cały pancerz przez dziurę jak w Krossie tylko przez port. Zajebisty rower jak za te pieniądze.

Indiana to teraz jakaś włoszczyzna z Chin ? Co do Krossa to wiele osób ma zastrzeżenia do geometrii.

Odnośnik do komentarza
Dnia 18.03.2020 o 19:34, jajacek napisał:

Ciężko ukryć ze ta Indiana 6.9 ma wszystko co trzeba żeby jeździć w terenie. Pełnoprawny amor powietrzny, dobry napęd Deore, hamulce ocierające się o przyzwoitość, bardzo uniwersalną korbę, blokadę skoku z manetki i nawet wewnętrzne prowadzenie linki. I nie wpieprzony cały pancerz przez dziurę jak w Krossie tylko przez port. Zajebisty rower jak za te pieniądze.

Indiana to teraz jakaś włoszczyzna z Chin ? Co do Krossa to wiele osób ma zastrzeżenia do geometrii.

Warto zatem dołozyc tez do tego roweru ?

https://allegro.pl/oferta/rower-kellys-gate-30-2019-29-l-wyprzedaz-8923657181#

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...