Skocz do zawartości
log

Montaż mostka regulowanego w rowerzysty

Polecane posty

Witam. 

Normalnie (a przynajmniej w każdym przypadku który widziałem) mostek regulowany montowany jest w stronę koła (czyli opuszcza się w kierunku opony). Potrzebuje trochę przybliżyć kierownicę i pytanie brzmi czy mogę odwrócić mostek w stronę kierowcy? Na logikę działające siły będą inne więc mam pewne opory (albo paranoje) że coś będzie nie tak. Chodzi o rower trekkingowy. 

Z góry dzięki za odpowiedź. 

Udostępnij ten post


Link to postu

Ale, że chcesz kierownicę wstawić "do wewnątrz" ramy? Jeśli takie pomysły chodzą Ci po głowie znaczy, że rama jest za duża.

Udostępnij ten post


Link to postu

Mostki regulowane są najczęściej montowane i stawiane fabrycznie mniej więcej po środku regulacji. Można je podnieść co skutkuje również przybliżeniem kierownicy w stronę rowerzysty.

Udostępnij ten post


Link to postu

Chodzi o maksymalne wyprostowanie pozycji. Brakuje dosłownie paru cm. Mostek jest już do pionu postawiony. 

Udostępnij ten post


Link to postu

Z reguły takie mostki można podnieść tak, że są prawie w pionie. Jeśli tak jest, to więcej z nim nie zrobisz. Jeśli jest inaczej, to ma mniejszy zakres regulacji. Można jeszcze wymienić kierownicę na taką typu "jaskółka" - ręce będą bliżej i postawa się jeszcze bardziej wyprostuje.

Udostępnij ten post


Link to postu

Mogę go wyjąć i obrócić o 180 stopni wg osi czyli tak żeby zaginał się do kierowcy (oczywiście muszę jeszcze obrócić kierownicę).

Udostępnij ten post


Link to postu
1 godzinę temu, log napisał:

Mogę go wyjąć i obrócić o 180 stopni wg osi czyli tak żeby zaginał się do kierowcy (oczywiście muszę jeszcze obrócić kierownicę).

Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Nie mam pojęcia jak kierownica z mostkiem skierowanym ku rowerzyście, a nie ku kierunkowi jazdy będzie się sprawdzał. Wydaje mi się, że niebezpieczne to nie będzie natomiast skręcanie może być zdecydowanie gorsze.

Jeśli potrzebujesz aż takich zmian w rowerze to lepiej poszukać czegoś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
2 godziny temu, log napisał:

Mogę go wyjąć i obrócić o 180 stopni wg osi czyli tak żeby zaginał się do kierowcy (oczywiście muszę jeszcze obrócić kierownicę).

Rower to taka konstrukcja, że kierownica musi być przed rurą sterową, a nie za. Dzięki temu da się tym w miarę bezpiecznie skręcać.

Napisz może jaki masz wzrost i rower (model i rozmiar).

Udostępnij ten post


Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...