mistrzusek Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Cześć Zmagam się z wyborem kół do szosy. Mianowicie nie wiem czy wziąć bardziej sztywne na obręczy dt swiss rr511, wysokość obręczy 32mm, waga kompletu 1650 gram. Czy lżejsze na obręczy dt swiss r460, wysokość obręczy 23mm, waga kompletu 1500gram. Ważę teraz 88kg i jeżdżę przeważnie po płaskim. Coś doradzicie? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Do jazdy po płaskim waga ma znikome znaczenie. Więc albo kupujesz koła alu, które są niezawodne albo żeby jeździć szybciej kupujesz stożki aero. Dadzą ok. 1.5 km/h więcej przy 35 km/h. Ważne żeby były to obręcze nowego typu, przystosowane pod szersze opony, dające większy komfort i lepszą przyczepność. Odnośnik do komentarza
alanmacan91 Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Zazwyczaj w przypadku danego modelu karbonowych kół jest możliwość wyboru pomiędzy obręczą przeznaczoną na oponę lub szytkę. Ze względu na brak rantu obręcze pod klej są lżejsze i minimalnie tańsze niż tradycyjne felgi pod opony. Przy obręczy karbonowej polecamy zastosowanie szytek, ponieważ wyższe ciśnienie w tego typu ogumieniu powoduję większy nacisk na wrażliwe włókna węglowe. Od strony wizualnej warto zwrócić uwagę na kolor naklejek na obręczy, piast, szprych i nypli. Najbardziej uniwersalne i pro będzie tradycyjne połączenie czarnego i białego. Odpowiednio dopasowany do całości wygląd kół znacząco poprawi aparcyję naszego bolidu. Poniżej zaprezentowaliśmy krótkie podsumowanie cech, jakie według nas powinnien posiadać idealny komplet kół w zależności od ich przeznaczenia. Odnośnik do komentarza
mistrzusek Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 @jajacek Napisałem wiadomość prywatną już jakiś czas temu? Obie obręcze mają szerokość wewnętrzną 18mm więc chyba już ok. Różnią się szerokością zewnętrzną r460 ma 23mm, rr511 ma 21.5mm. No i tak jak napisałem w pierwszym poście wysokością, 23mm vs 32mm. Cały czas bije się z myślami i nie wiem co wybrać? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Sorry ale ostatnio słabo u mnie z czasem więc pisze z doskoku. Nie ma znaczenia pod względem aero czy obręcze 23 czy 32. 32 nie dodaje aerodynamiki. Natomiast ponieważ cały świat przesiadł się na szersze opony i standardem w szosie są opony 700x25 a często używane są również szersze, sugeruję zakup szerszej obręczy czyli 23mm zewnętrznie. Obręcze niskostożkowe są też bardziej komfortowe. Odnośnik do komentarza
mistrzusek Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 O aero mi nie chodzi, bardziej o sztywność obręczy przy mocniejszym deptaniu i stawaniu na pedały. Chociaż myślę, że ta niższa obręcz przy 28/24 szprychach powinna sobie poradzić. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Ja bym się w przypadku kół aluminiowych skupił na tym żeby były wytrzymałe, komfortowe i na dobrych piastach z łatwo dostępnymi częściami zamiennymi i łatwo dostępnymi szprychami. Możesz się naradzić z firmą Dandy Horse z Warszawy, która w mojej okolicy jest chyba największym autorytetem od składania kół. Składa też chyba na obręczach, które wskazałeś. Jeśli chodzi o gotowce, to trudno znaleźć lepsze koła niż Campagnolo Zonda / Fulcrum Racing 3. To to samo ale inny zaplot. Moje właśnie wróciły z serwisu. Po 30 tys km, prawie żadnych objawów zużycia i ani jednej pękniętej szprychy. Ale ich problem to to, że szprychy są niestandardowe i nie można oddzielnie kupić obręczy.https://www.rosebikes.com/campagnolo-zonda-c17-wheelset-ed-2017--883411 Odnośnik do komentarza
mistrzusek Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Gotowce fajne, ale pójdę w składane. W razie czego łatwiej o szybki serwis. Prawie dałem się namówić na chińskie karbony ze stożkiem 50mm, za 1500zl, ale się opamientałem. Kusi mnie jednak wyższa obręcz w rr511, ze względów wizualnych. Wiem, że wygląd nie jeździ, a jednak coś mnie ciągnie w tamtą stronę? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Wygląd ma znaczenie. Dobrze jak rower jest przyjemny dla oka. Natomiast z mojego doświadczenia jak stożki dla amatora, który się nie ściga to raczej alu-karbon. Powierzchnia hamująca nie znika, hamowanie jest dobre w każdych warunkach, nie pękną po złapaniu kichy i przejechaniu obręczą po tłuczniu czy asfalcie, a różnica w wadze raptem 150-200 gram. Odnośnik do komentarza
mistrzusek Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 No tak, ale stożki alu carbon już swoje kosztują. A tu będę miał komplet za 1200, zostanie jeszcze na jakieś fajne gumy, np conti gp 5000. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Jeszcze ciekawa propozycja to American Classic: https://sklep.rowery.pl/czesci/kola-i-piasty/kola-rowerowe/876/kola-american-classic-victory-30-tubeless-700c-kup_teraz.html Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Tak, stożki to cena razy 2. Za jakieś 2500 można kupić. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się