Skocz do zawartości

przełaj do 2600 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

planuję zakup roweru typu przełaj/gravel jednak budżet to ok. 2600 zł. Wiem, że może być ciężko coś znaleźć jednak spróbuję.

Nie planuję się ścigać, bardziej szukam roweru uniwersalnego/całorocznego gdzie można założyć szersze przełajowe opony.

Waga też nie ma dla mnie istotnego znaczenia. Będzie to mój pierwszy rower z kierownicą szosową jednak dużo się naczytałem i bardzo chcę kupić rower o takiej budowie.

Przeglądałem ogólne oferty jednak ciężko coś mi znaleźć.

Przeznaczenie to 60% szosa, 40% szuter. Ze względu na przeznaczenie, nie biorę pod uwagę typowego szosowego roweru (brak miększych przełożeń), czy crossa (zbyt turystyczna geometria).

Wzrost 174, przekrok 75

 

Accent cx-one - najbardziej go brałem pod uwagę jednak biały kolor bardzo mnie odstrasza, dlatego odpuszczam.

 

Fuji Tread 1.3 - ten super, jednak cena przekracza mój budżet dlatego niestety muszę również odpuścić.

 

dałem jedynie te dwa przykłady ponieważ może, ktoś mi coś ciekawego zaproponuje. Niestety, ale nie znam się na tyle by kupić rower używany i coś przy nim wymieniać.

 

Prosiłbym o opinie, lub podanie ewentualnie innych modeli, które mógłbym zakupić w podobnej cenie.

 

Pozdrawiam

 

Ps. czekam też niecierpliwie na kolejny update " JAKI ROWER KUPIĆ DO 2500 ZŁOTYCH?"  :D

 

Odnośnik do komentarza

Gravel/przełaj też mnie kręci ale ostatnio jak mi sprzątnięto sprzed nosa super okazję to spadł w moich potrzebach na dalsze miejsce w kolejce. Ten Accent to absolutnie nic ciekawego. Osprzęt Sora, widelec alu. Decathlon za swoją szosówkę na Sorze ale z karbonowym widelcem krzyczy 2200. Więc ten Accent jak dla mnie jest mocno przepłacony. Ten Fuji oprócz karbonowego widelca też niewiele wnosi. W Polsce przełajówki są tak mało popularne że nie sądzę żebyś coś ciekawego kupił z tej cenie. Ja bym się zastanowił nad opcją żeby zadzwonić do sklepu rowerowego Jana Antkowiaka w Wałczu. To jest trener reprezentacji Polski w przełajach. Na pewno ma parę przełajówek w dobrym stanie na sprzedaż. Mam akurat od niego jedną bardzo fajną szosę sygnowaną jego nazwiskiem. Merida ma fajne przełajówki ale drogie. Spojrzałbym czy ktoś nie sprzedaje jakiegoś używanego ale stosunkowo nowego modelu bo mu przełaj nie przypasował.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za komentarz, który jednak potwierdził moje przekonanie, że do takiej ceny chyba nic nowego nie znajdę.

Ma to być mój pierwszy tego typu rower i osprzęt z grupy Sora na początek dla mnie chyba wystarczy. Z wyższej grupy to może kiedyś jak złapię zajawkę (teraz niestety cena ma też duże znaczenie).

Ta oferta z OLX super, jednak bez przymiarki w ciemno nie kupię (kiedyś kupiłem przez Internet rower niedopasowany i musiałem odsyłać). Mam dość niski przekrok i muszę celować w ramę 17, lub 17,5".

Dlatego biorę pod uwagę tylko Górny Śląsk (i chyba jednak zostanę przy czymś nowym).

Przeglądałem te rowery z Decatlonu i brałem nawet przez chwilę tego Triban-a 520 pod uwagę, jednak z tego co wyczytałem tam żadne szersze opony niestety nie wejdą.

Zaczynam się też rozglądać za jakąś szosą, która zmieści jakieś szersze opony, i pozwoli spokojnie pojechać przez szuter. Najlepiej jak obręcze zmieszczą opony do CX np. 700x35C. Prześwity jakieś max nie muszą zostać, nie planuję jazdy w dużym błocie.

Odnośnik do komentarza

Zdarzyło mi się pary razy jechać niezbyt długie odcinku szutru na mojej szosówce bez żadnego problemu. Jeżdżę na co dzień na oponach 700x25C z wkładka antyprzebiciową i bieżnikiem do jazdy po brukach i szutrach i dają one radę. Większość "standardowych" szosówek nie pozwala nawet na jazdę na 700x25C. Do niektórych owszem wchodzą ale prześwit pomiędzy hamulcem i oponą jest tak mały że każdy kamyk czy błoto się tam blokuje i nie da się jechać. Miałem nieszczęście kiedyś założyć takie opony do mojego starego Btwina Sport 3 i utknąłem w błotach na Węgrzech. Prześwit był za mały.

 

Spojrzałem na ramę Triban 500 mojego dziecka i jest ok. 1 cm prześwitu więc może opony 25c tam wejdą i będą mieć wystarczający prześwit. Ale tak naprawdę najchętniej na takie jazdy po szutrach miałbym 700x32 tudzież przełajowe 700x33 albo nawet trekkingowe 700x35. Zwróć uwagę że maksymalna szerokość opony dopuszczana w wyścigach CX wynosi 33mm więc 35 nie są oponami stricte CX. Niestety takie opony wchodzą tylko do przełajówek i Gravel bike'ów. Chyba że zrezygnujesz z kierownicy szosowej i zostaniesz przy prostej to znajdziesz rowery ze sztywnym widelcem typu fitness/hybrid do których takowe opony wejdą. W takiej opcji w cenie do 2500 IMHO mógłbyś coś fajnego kupić. No i wtedy nie Sora tylko np. Tiagra Flat Bar, która bardzo ładnie chodzi.

 

Mój kolega ma ramę Focus Mares Carbon 2013 i tak na optykę do tej ramy to chyba nawet by weszły bez problemu opony 700x42. Z tym że w jego ramie tylne widełki nie mają rozstawu szosowego 130mm tylko MTB 135mm. Akurat składał rower od zera i do niego zastosował prostą kierownicę. Ja bym wolał szosową z mini klamkami przełajowymi ale jemu prosta bardziej odpowiada bo jest bardziej wyprostowany. A ma czasami bóle kręgosłupa piersiowego i woli bardziej wyprostowaną pozycję.

Odnośnik do komentarza

Research musisz sam zrobić i pogrzebać po stronach różnych producentów. Wtedy coś porównamy. Zobacz z ciekawości za ile znajdziesz najtaniej Radona Skill 7.0. Powinieneś próbować celować w rower na karbonowym widelcu i osprzęcie klasy Alivio/Deore/Tiagra. Chociaż możę być ciężko w tej cenie osiągnąć taką specyfikację. Do takich rowerów jest bardzo fajna Tiagra Flat Bar, która nie jest zbyt droga a działa nie gorzej niż Deore. Ja mam starszego Speca ze sztywnym widelcem do którego założyłem taką pełną Tiagrę z hamulcami mini v-brake. Bardzo dobrze to działa. Jakbyś znalazł rower na hamulcach v-brake to będzie zapewne tańszy niż na tarczówkach a nie sądzę żeby specjalnie gorszy. Z pewnością tańszy i łatwiejszy w serwisowaniu. Chociaż teraz wszyscy producenci pchają się w tarczówki bo z tego jest dodatkowa kasa dla serwisu i uzasadnia wyższą cenę.  Warto spojrzeć na leżaki magazynowe z lat 2015 i 2014.

 

A najbliżej Ci do jakiego dużego miasta? Katowice/GOP?

Odnośnik do komentarza

Szukanie zajmuje mi dużo czasu, jednak im więcej czytam, szukam tym trudniej na coś się zdecydować.

Jeszcze trochę poszukam czegoś z szosową kierownicą (na prostą zdecyduję się na końcu jak nic nie znajdę ciekawego).

Znalazłem jeszcze taką aukcję:

Accent CX ONE 50cm

wydaje się spoko, jednak zastanawiam się czy ten rozmiar nie będzie na mnie za mały (Wzrost 174, przekrok 75).

 

Mieszkam dokładnie w centrum Katowic, jednak dojechać gdzieś do sklepu autem to nie problem (oczywiście w ramach GOP).

Odnośnik do komentarza

Mówią że przełajówkę powinno się kupić jeden rozmiar mniejszą niż normalnie. Wynikałoby więc że albo 52 albo w swoim naturalnym rozmiarze 54 jeśli bardziej na szosę a mniej na off-road. Ta z linku ma przynajmniej dobry napęd i po korbie widać że nie jest wyeksploatowana. Pomierz się może na kalkulatorze:

http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp

i zobacz co Ci wyjdzie jeśli chodzi o górną rurę. Bo przekrok masz mały więc kto wie, może to 50 wcale nie byłoby takie złe. Masz idealny przekrok do rowerów Specialized bo oni zwykle mają np. wysokość od rozmiaru M a długość od L. Dlatego mi jest czasem ciężko dopasować kokpit bo rurę pionową mam za krótką a górną za długą. Musze wtedy skracać mostek. A Ty pewnie będziesz musiał wydłużać. Ja mam 175 wzrostu, przekrok 83,5. Mierzyłem dziś syna. Ten to dopiero pająk. 165 wzrostu, przekrok 82, 12 lat.

Odnośnik do komentarza

Zmierzyłem się, z pomocą kalkulatora i wychodzi mi rama 52 czyli S. Ta XS może być jednak zbyt mała.

Jednak porównując wielkości tej ramy, nie ma aż tak dużych różnic między S a XS.

Ciężko mi zdecydować, a niestety żaden sklep rowerowy nie ma stanie tego roweru w rozmiarze S, lub XS.

Mój obecny rower ATB, ma przekrok na wysokości 73 cm.

cxone-geometria.jpg

Odnośnik do komentarza

Tak na moje oko to ta rama jest za mala. Masz dlugi tulow wiec powininies miec zapewne rame ktora ma dlugosc gornej rury w okolicach 55-56cm a tu masz 49,5. 4cm roznicy to da sie zredukowac ale 6 to juz trudno. Z kolei rura pionowa zapewne bedzie na granicy krotkosci. Nie mozesz miec sztycy podsiodlowej wyciagnietej powyzej pewnej wartosci, bo grozi to zlamaniem ramy w okolicach zacisku. Ta wartosc to zwykle 20-25 cm. Musisz to sobie przeliczyc.

Odnośnik do komentarza

Po Twoim komentarzu (Dziękuję za celną odpowiedź) i dokładnym zmierzeniu swojego roweru zgadzam się w 100%, ten rower był na mnie za mały i dlatego odpuściłem aukcję.

 

Zmierzyłem swój rower, i wymiary umieściłem w zielonej tabelce, obok rozmiarów rowerów Meridy.

3ca3bb06bbf36.jpg

 

Przeglądając Internet znalazłem taką Meridę (dlatego wyżej rozmiarówka tej firmy):

merida cyclocross  300 2016 XS

Rower super, jednak nie wiem czy nie ten sam problem z rozmiarem co wcześniej.

Geometria inna dlatego może teraz będzie lepiej.

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Bardzo fajna maszyna na nowej Tiagrze 10-biegowej. Widać że nie zjechana. Natomiast rozmiar XS. Górna rura trochę dłuższa ale pionowa cholernie krótka. Mój syn ma szosówkę w rozmiarze 48 i jest to dla mnie maleństwo. Niestety bym nie brał. Jeden rozmiar możesz ewentualnie zejść w dół, np duże S czyli zwykle 50 ale XS to nie wróżę sukcesu. Te rózne modele przełajowe Merida ma bardzo fajne.

 

Ten jest fajny:

http://allegro.pl/specialized-diverge-sport-2016-49cm-xs-disc-i6038330533.html

ale IMHO też za mały.

 

Ale widzę że idziesz w dobrym kierunku. Zaczynasz kojarzyć co i jak z geometrią i jesteś cierpliwy. Prędzej czy później coś fajnego ucelujesz.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Przeglądam codziennie aukcje, i nadal szukam. Jak już coś się ciekawego pokaże w "dobrej" cenie, to albo za duże, albo za małe.

Znalazłem dziś taki rower w rozmiarze M (54). 

Na aukcji jest dopisane: "Predyspozycja wzrostowa to 165-178", wiec pasuje na mój wzrost. Tylko ciekawe jak przekrok.

Producenta rowerów nie znałem wcześniej, jednak osprzęt wydaje się ciekawy. Warto brać ten rower pod uwagę? Szukałem jakoś więcej info o tym rowerze, jednak mało znajduję.

Gekko Firm CXS 2015

 

Link do strony producenta z podaną geometrią (sam przeglądałem jednak pewności nie mam czy dla mnie ten rozmiar nie będzie za duży):

FIRM PLUS CX

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Sprzedaje bardzo znany handlarz rowerów. Sam mam jeden od niego :)

Natomiast co do roweru. O takiej firmie nie słyszałem. Rower dziwny. Z jednej strony ma nowoczesne hamulce tarczowe, z drugiej przestarzałe klamki Tiagra. Nigdy nie potrafiłem sie przywyczaić do tych z drutami. Były dla mnie zawsze strasznie niewygodne a druty denerwowały. Rama M jest rzeczywiście na taki wzrost chociaż jak kiedyś pisałem wielu zaleca rozmiar mniejszą. Coś mi się w tym rowerze nie podoba i i cena nie powala. Ja bym nie brał.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...