Cerberus Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Cześć, po przejechaniu kilku tyscięcy kilometrów na MTB zdecydowałem że nadszedł czas na kupno szosy. W okolicznych sklepach zaproponowano mi kilka modeli, z których wybrałem 5 najbardziej obiecujących modeli. Przejrzałem temat na tym forum na temat rowerów szosowych do 4000zł, ale myślę że niektóre z opcji które mam dostępne nie zostały tam ujęte więc chciałbym zapytać was drodzy forumowicze co byście polecili z następujących modeli, albo może jeszcze coś innego? Linki do stron służą tylko pokazaniu specyfikacji roweru, same rowery są oferowane w okolicznych salonach rowerowych + Decathlonie Triban RC 500 2699zł (Sora) https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-triban-500-id_8518726.html GT Comp Sora 2016 2600zł (2900zł z wymianą korby i supportu na sore) (stara Sora) https://www.domenasportowa.pl/product-pol-121156-Rower-szosowy-GT-GTS-Comp-Sora-2016.html Triban RC 520 3499zł (105) https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8502389.html Merida Scultura 200 2019 3600zł (Sora) http://ambike.pl/rower-szosowy-merida-scultura-200-2019.html Allez E5 Elite 2017 3799zł (Tiagra) https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-specialized-allez-e5-elite-sagan-edition Jest też opcja sprowadzenia roweru zza granicy, ale nie jestem do tego jakoś przekonany. Rowery wydają się być zdecydowanie tańsze, nawet z wysyłką do polski (235zł) https://www.merlincycles.com/sensa-trentino-sl-105-road-bike-2019-127474.html?source=PHG https://www.merlincycles.com/corratec-dolomiti-105-mix-road-bike-2018-140038.html?source=PHG https://www.merlincycles.com/sensa-romagna-tiagra-road-bike-2018-106187.html?source=PHG Co do użytkowania roweru, to ma być raczej rower na samą szosę, nie przewiduję jazdy po szutrowych drogach. Rozmiar pewnie 58 PS. w okolicznych salonach specjaliści dostawali drgawek jak wspominałem o Tribnach. Dlaczego mają tak złe opinie wśród ekspertów? Specyfikacja wydaje się być ok. Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Rowery Sensa są do kupienia w Polsce, cenowo chyba wyjdzie na to samo co sprowadzenie z UK. https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-trentino-sl-shiny-105-2019-wyprzedaz/ A Tribany "fachowcom" kojarzą się z marketowymi rowerami. Ale prawda jest taka, że rowery w deca w danym przedziale cenowym nie są gorsze, a od tych 2-3 tysięcy złotych dają więcej za mniej. Odnośnik do komentarza
Cerberus Opublikowano 5 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Ta Sensa wygląda bardzo sensownie ? Warto? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Sadzę że podstawowe pytanie jest do czego to ma być rower. Bo porównujesz jabłka do gruszek. Sensa jest rowerem wyścigowym na hamulcach obręczowych. To oznacza że mało wybacza. Pozycja jest bardzo pochylona a drgania nawierzchni nie są amortyzowane albo bardzo słabo. Wszystko ma się przekładać na ruch do przodu. Komfort jest nieistotny. Więc komuś nieprzyzwyczajonemu może wysiąść kręgosłup lub może mieć niedowłady palców dłoni. Brak możliwości założenia szerokich opon i bagażnika. To nie jest rower turystyczny. Triban 520 RC jest szosą będącą połączeniem gravela i endurance o łagodniejszej czyli bardziej wyprostowanej geometrii, hamulcach tarczowych, z możliwością założenia szerszych opon i/lub bagażnika i błotników. I taki bym polecał na początek. Chyba, ze zamierzasz od razu startować w wyścigach. Wtedy szosa race jak ta Sensa. Odnośnik do komentarza
Cerberus Opublikowano 5 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Hej, dzięki za rzeczową odpowiedź. Faktycznie rower ma być bardziej w stylu endurance, chce nim jeździć na dłuższe wycieczki po szosie. Gravel raczej nie, nie planuje zjeżdżać z głównych dróg. Martwią mnie jednak strasznie te koła i opony w tribanie rc 520, podobno są bardzo trudne do wymiany, praktycznie niemożliwe w trasie. W dodatku podobno są niebezpiecze przy zjazdach, ale nie wiem ile w tym prawdy. Jakie jeszcze są alternatywy dla Tribana RC520? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Używka typu Spec Roubaix i Treka Domane albo nowy Kross Vento Odnośnik do komentarza
mataman Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Co prawda minimalnie przekracza budżet ale wg warto. Cube poza tym pewnie zaraz będzie miał przeceny. https://cube.pl/2019/rowery/road/road-cyclocross/attain/cube-attain-pro-disc-whitenred-2019/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Jak ktoś ma budżet 4k nie powinien kupować roweru na Sorze. Dla mnie poziom minimum w przyzwoitej szosie to Tiagra, która daje dużo opcji. Bardzo dobrze pracuje i można, jeśli zajdzie potrzeba przerobić ją na 3x. A taka potrzeba zachodzi jeśli ktoś jest ciężki albo w średnim wieku i chce jeździć po ciężkich górach. Odnośnik do komentarza
Cerberus Opublikowano 6 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Mam teraz mocny dylemat, zostało w grze trzech kandydatów. Triban RC 520 https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8502389.html SENSA TRENTINO SL SHINY 105 2019 https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-trentino-sl-shiny-105-2019-wyprzedaz/ FUJI ROUBAIX 1.5 2018 SHIMANO TIAGRA 2x10 http://skleprower.pl/fuji-roubaix-15-2018-shimano-tiagra-2x10-p-38.html Niby to ma być rower na wypady za miasto (tylko szosą, nic szutrowego), więc pewnie coś bardziej pod endurance byłoby lepsze. Ale nie mam żadnego porównania jak się jeździ na endurance a jak na sporcie, może oba tak samo będą mi leżeć? Czy różnica jest faktycznie tak duża? Geometria rowerów dla laika wygląda bardzo podobnie. Na papierze ta sensa wygląda najmocniej. Faktycznie jeżeli nie jestem doświadczonym kolarzem to niedałbym rady na niej jeździć? Jak możecie to doradźcie jeszcze trochę. Dzięki Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Zależy ile masz lat, ile ważysz w stosunku do wzrostu, jak gibki jesteś, jaki masz ten rower MTB i jak się na nim czujesz. Jak jesteś młody, szczupły, gibki, a na MTB mogłeś się kłaść na kierownicy kiedy trzeba było cisnąć na otwartej drodze pod wiatr, nie przeszkadzały ci wibracje, nierówności, to dasz radę. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Zależy od wielu czynników. Ja wsiadłem na szosę koło 40-tki. Na aluminiową szosę race. Doszedłem do tego że czasami musiałem z niej zejść i położyć się na asfalcie, tak mnie napieprzał kręgosłup. Więc zaczęło się poszukiwanie źródeł problemu. I tak trafiłem na wyścig Paryż - Roubaix, gdzie jeżdżą po brukach, zwykle na specjalnie przygotowanych pod ten wyścig rowerach. I tak się narodziła kategoria endurance, która stworzył Specialized ze swoim rowerem Roubaix. Pożyczyliśmy z kumplem takiego Roubaix odpłatnie za 200 zł. Przejechaliśmy każdy po 50 km po najgorszych drogach okolicy i od razu poczuliśmy że różnica jest znaczna i odczuwalna. Kupiliśmy po sztuce i jeździmy na nich do dzisiaj po całej Europie, z wielką przyjemnością. W międzyczasie miałem jeszcze dwie inne karbonowe szosy race. Ridley Excalibur na której odpadał mi kręgosłup po ok. 80 km. Dałem młodemu, ścigał się na nim dopóki się nie przesiadł na inny. Został sprzedany. I Specialized Tarmac, który mam do dziś. Jeździłem nim wyłącznie na ustawki po idealnie gładkim asfalcie. Ale ponieważ z moich pomiarów wynika że różnica w prędkości między nim a Roubaix wynosi 0,5-1 km/h a dyskomfort jest duży, to wolę zdecydowanie Roubaix i Tarmac idzie do młodego. Reasumując jeśli nie zamierzasz się ścigać i jesteś w średnim wieku nie kupuj szosy race. Jeśli jesteś młody i cenisz szybkość to może szosa race jest dla Ciebie. Może jednak wymagać profesjonalnego bike fittingu i ćwiczeń rozciągających i wzmacniających we własnym zakresie żeby nie rozpieprzyć kręgosłupa i nie nabawić się innych kontuzji. Za 4k można kupić używanego, karbonowego Speca Roubaix lub Treka Domane na Tiagrze lub 105. Są to najlepsze rowery typu endurance jakie istnieją. Gravel też wchodzi w grę bo ma zwykle łagodną geometrię. Nikt nie zmusza do jazdy na gravelowych oponach. Można założyć wygodne szosowe 700x28 jakich używam w szosie. Fuji Roubaix nawiasem mówiąc jest szosą race. Odnośnik do komentarza
Cerberus Opublikowano 6 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Lubię myśleć że jestem jeszcze młody i gibki ? 30 lat. Skorzystałem z bike fit calculatora, i dalej w sumie nie wiem czy raczej 56 czy 58 brać. Chyba dopóki sam nie spróbuje się na takim rowerze przejechać to się nie dowiem czy mi pasuje. Roubaix znalazłem fajną ofertę na olx: https://www.olx.pl/oferta/specialized-roubaix-expert-58-carbon-fact9r-105-endurance-szosa-szosow-CID767-IDAAWXr.html#195755f176 https://www.olx.pl/oferta/specialized-roubaix-ultegra-carbon-endurance-58-rower-szosowy-szosa-CID767-IDzSOw1.html#195755f176 Ale kompletnie się na tym nie znam i nie wiem czy ktoś nie próbowałby mi wcisnąć trupa ? Poniżej załączam moje wymiary i proponowane wymiary roweru (przez ten bike fitter) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Masz bardzo krótki przekrok przy tym wzroście. Optymalny byłyby rower o wysokości M/54 a długości L/56. Ale ciężko taki dostać. Merida Reacto jest takim rowerem. 58 w ogóle nie wchodzi w grę. Tylko 56, zresztą masz napisane top tube 55,6-56. A który kalkulator tak wyliczył? Bo wygląda jak Compettive Cyclist. Ale do niego nie ma już dostepu z Europy. Chyba że przez VPN z amerykańskim IP. Odnośnik do komentarza
Cerberus Opublikowano 6 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Tak, skorzystałem z VPN. Po ponownym zmierzeniu przekrok jest 84cm czyli centymetr więcej. W takim razie L/56 będzie ok? Bez żadnych udziwnień? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Nie ma różnicy. Nawiasem mówiąc ja mam 86 przy 175 wzrostu i dla mnie optymalna jest szosa 53 a mój syn ma 90 przy 180 wzrostu. Dla niego optymalna jest szosa 56 na wysokosc, 54 na długość. Teraz będzie jeździł w czasówce na szosie Merida Reacto 54 a w wyścigu ze wspólnego na Spec Tarmac 56. Ale będzie się przesiadał na Spec Tarmac 54. Z tym że potrzeby kolarza wyścigowego są inne. On musi mieć bardzo sztywny rower ze stosunkowo niską pozycją. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się