Skocz do zawartości

Rower uniwersalny z myślą o triathlonie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zastanawiam się nad wyborem nowego roweru do jazdy w weekendy (Warszawa i okolice, Mazury), więc raczej po utwardzonych drogach, czasami po polnych, ale utwardzonych. Dodatkowo, rower chciałem wykorzystać żeby sprawdzić się w triathlonie i żeby parę razy w nim startować - jeżeli się spodoba to za +/- 2-3 lata pomyśleć o rowerze stricte pod zawody.

Początkowo myślałem o gravelu Canyona - Grail AL 6.0. Przed zakupem postanowiłem obejrzeć jeszcze rowery w sklepie rowerowym na Rydygiera i na Broniewskiego. Na wstępie odradzono mi gravela, ze względu na brak możliwości wykręcenia dobrych czasów w triathlonie i wskazano na TREK Emonda ALR 5 DISC jako najlepszy wybór, tylko ze zmianą opon na 28 mm.

Na Broniewskiego z drugiej strony kierowano mnie w stronę albo SPECIALIZED DIVERGE E5 ELITE albo ALLEZ ELITE.

Przy drugiej wizycie na Rydygiera wskazano mi jako najlepszy wybór TREK CHECKPOINT ALR4 albo ALR5 i teraz sam już nie wiem, w którą stronę powinienem się skierować.

Nie wiem czy triathlon mi się spodoba na tyle, żeby kontynuować go, ale chciałbym mieć też możliwość rozpędzenia się na szosie i czasami żeby móc dodać bagażnik z sakwami i wrzucić coś na trasę do nich... Fajnie by było nie rozbijać banku, więc rower chciałem kupić max. w przedziale 6-8 tys. 

Odnośnik do komentarza

Cześć,

chciałbym dodać co aktualnie jest na "krótkiej liście". Którą opcje polecacie, żeby nie stracić zębów w trakcie przejażdżek przez Warszawę i po ścieżkach rowerowych? Może jest tu ktoś, kto użytkuje jeden z poniższych rowerów i będzie chciał się podzielić wrażeniami z jazdy ?

1. Canyon Grail 7.0

2. TREK Checkpoint ALR4 lub ALR5

3. DOMANE ALR 4 DISC 2018 (bardziej ALR5 DISC 2018, ale tego już ciężko dostać)

4. TREK Emonda ALR5 DISC

Odnośnik do komentarza

Trek Emonda i Domane jeździłem z tym że na karbonowych. Są to rowery szosowe do jazdy po szosie a nie po ścieżkach.
Checkpoint to gravel łączący jazdę po asfalcie z możliwością jazdy z lekkim terenie.
Grail to nie jest może ten dziwoląg z podwójną kierownicą?

Do "przejażdżek" po ścieżkach to bym chyba jakiś cross polecał.

Odnośnik do komentarza

 

1 godzinę temu, jajacek napisał:

Grail to nie jest może ten dziwoląg z podwójną kierownicą?

To ta seria, ale podwójna kierownica jest w wyższym modelu ?

Szczerze mówiąc najbardziej zastanawiam się nad Domane ALR4 DISC 2018 - w ubiegłorocznej wersji mogę go kupić za niecałe 6 tys PLN -  ma opony 32 mm w standardzie, hamulce tarczowe i Shimano Tiagra 11-32, 10-rzędowa - czy to wystarczy żeby w ewentualnym triathlonie nie odpaść na starcie? Opona 32 chyba pozwoli przejechać przez ścieżkę i lekkie nierówności?

Szukałem ze 105, ale do ok 7 tys. PLN nie ma wtedy tarcz...
 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...