flamingo007 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 Witam Chcę kupić nowe opony typu slick do mojego roweru Mam na oku Maxxis Detonator 700x32c i Continental Contact Speed 700x42c Maxxis waży około 360g a Continental 640g Obie opony bym i tak pompował do około 5 barów Która opona będzie szybsza na asfalcie? Niby węższa powinna ale słyszałem że przy tym samym ciśnieniu opona szersza będzie szybsza. To prawda? Jesli chcecie to podzielcie się swoim doświadczeniem z tym związanym Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 1. Ogólnie poczytaj to https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://janheine.wordpress.com/&prev=search - kompendium empiryczne o szerokich oponach - w praktyce mocno skondensowana wiedza obalająca mity - ogólnie szerokie nie jest wolniejsze a jest wygodniejsze 2. Druga ważna rzecz w oponach https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://janheine.wordpress.com/&prev=search - dobra mieszanka z mocno wypasiona osnowa czyni KAŻDĄ oponę lepszą. 3. Ciśnienie w oponie MUSI być dopasowane pod wagę jeźdzca z "wagą" proporcji masy przód/tył - https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://janheine.wordpress.com/&prev=search - kolejne obalanie mitu. Podsumowując - mój 20 calowy składak na pełnym zawieszeniu i kołach 2x20 Big Ben plus z dopasowanymi pod siebie ciśnieniami w oponach i amorach przód/tył nie jest wolniejszy od dowolnego specjalizowanego roweru jadącego po drogach o różnej konsystencji (przełaj po szutrze na 700Cx50 czy kolarka 700Cx25 po asfalcie - przy czym tutaj mięknę bo jestem cienkim amatorem i więcej jak 10-15 minut solo 40/h nie pojadę - no ale to kwestia wieku (SKS) i kondycji - aczkolwiek chwilowe 15-20 sekundowe 52-54/idzie zrobić). Czyli opony są ważne ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 Na asfalcie będzie szybsza opona która: - ma większe TPI - ma chudszą wkładkę anyprzebiciową - ma gładki bieżnik Waga ma mniejsze znaczenie. Rozumiem że nie jest to rower szosowy. Tematy związane z szybkością opon trochę inaczej przekładają się w rowerach nieszosowych. 80% wszystkich oporów stanowi opór sylwetki. Opony stanowią znikomą część oporów. Jak chcesz jeździć szybciej zamień ciuchy na maksymalnie obcisłe i kup lemondkę i jakiekolwiek gładkie opony. Ale opona 600 gram to raczej do mtb a nie na asfalt. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się