Skocz do zawartości

Jakie opony rowerowe wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę kupić nowe opony typu slick do mojego roweru

Mam na oku Maxxis Detonator 700x32c i Continental Contact Speed 700x42c

Maxxis waży około 360g a Continental 640g

Obie opony bym i tak pompował do około 5 barów 

Która opona będzie szybsza na asfalcie? Niby węższa powinna ale słyszałem że przy tym samym ciśnieniu opona szersza będzie szybsza. To prawda? Jesli chcecie to podzielcie się swoim doświadczeniem z tym związanym

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

1. Ogólnie poczytaj to https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://janheine.wordpress.com/&prev=search - kompendium empiryczne o szerokich oponach - w praktyce mocno skondensowana wiedza obalająca mity - ogólnie szerokie nie jest wolniejsze a jest wygodniejsze

2. Druga ważna rzecz w oponach https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://janheine.wordpress.com/&prev=search - dobra mieszanka z mocno wypasiona osnowa czyni KAŻDĄ oponę lepszą.

3. Ciśnienie w oponie MUSI być dopasowane pod wagę jeźdzca z "wagą" proporcji masy przód/tył - https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://janheine.wordpress.com/&prev=search - kolejne obalanie mitu.

Podsumowując - mój 20 calowy składak na pełnym zawieszeniu i kołach 2x20 Big Ben plus z dopasowanymi pod siebie ciśnieniami w oponach i amorach przód/tył nie jest wolniejszy od dowolnego specjalizowanego roweru jadącego po drogach o różnej konsystencji (przełaj po szutrze na 700Cx50 czy kolarka 700Cx25 po asfalcie - przy czym tutaj mięknę bo jestem cienkim amatorem i więcej jak 10-15 minut solo 40/h nie pojadę - no ale to kwestia wieku (SKS) i kondycji - aczkolwiek chwilowe 15-20 sekundowe 52-54/idzie zrobić).

Czyli opony są ważne ?

Odnośnik do komentarza

Na asfalcie będzie szybsza opona która:
- ma większe TPI
- ma chudszą wkładkę anyprzebiciową
- ma gładki bieżnik

Waga ma mniejsze znaczenie. Rozumiem że nie jest to rower szosowy. Tematy związane z szybkością opon trochę inaczej przekładają się w rowerach nieszosowych.
80% wszystkich oporów stanowi opór sylwetki. Opony stanowią znikomą część oporów. Jak chcesz jeździć szybciej zamień ciuchy na maksymalnie obcisłe i kup lemondkę i jakiekolwiek gładkie opony.

Ale opona 600  gram to raczej do mtb a nie na asfalt.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...