Skocz do zawartości

Przeróbka Unibike Viper czy zakup nowego fitnessa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Panowie i Panie mam dylemat i mam nadzieję, że pomożecie mi rozwiać moje wątpliwości.

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zmiana mojego starego Unibike Viper z 2010r. na coś świeższego. Dylemat polega na tym czy warto zostawić ramę starego roweru a zmienić w nim napęd i widelec na sztywny czy może kupić rower typu fitness (budżet ok 2,5 tyś). Zastanawiam się czy odczuję aż tak dużą różnicę w prędkości i łatwości pedałowania po zmianie roweru na fitnessowy? obecnie w swoim unibike zmieniłem jedynie opony na semi slick 35mm. Mój obecny waży ok 15kg a fitnessowe do tego budżetu ok 10kg czy 5kg na sprzęcie to aż tak dużo? Oczywiście macie doczynienia z kompletnym amatorem. Na rowerze poruszam się kiedy tylko mam okazję, główne trasy to dom praca (34km dziennie). Trasy - ulica, ścieżka rowerowa. Nie wiem jak duże znaczenie ma moja waga jeśli chodzi o rowery fitness a nie szosowe aczkolwiek z plecakiem ok 100kg. 

Odnośnik do komentarza

Raczej nie warto zamieniać crossa na fitness. Podobny efekt uzyskasz właśnie po zmianie widelca na sztywny, zysk wagowy około 2 kg, (do tego pewniejsze prowadzenie). W jeździe po płaskim te 2 kg mniej nie zrobią większej różnicy. Wymiana napędu też nie. Sporo daje zmiana pozycji na bardziej sportową, to też można zrobić bez wymiany roweru (w pewnych granicach), poprzez obniżenie kierownicy i/lub wymianę mostka. Swoją drogą fitnessa ważącego 10 kg z 2,5 tys raczej nie dostaniesz, będzie ważył tak bardziej 12-13 kg, co i tak nie ma większego znaczenia jeżeli nie jeździsz w górach.

Odnośnik do komentarza

Zmiana korb nie spowoduje że zaczniesz nagle szybciej jeździć. Chyba że przy kadencji 90 brakuje Ci jeszcze twardszego przełożenia, ale to musiałbyś jechać z prędkością w okolicach 50 km/h i miał ochotę na więcej ☺️. Korby które masz wyglądają na 48/38/28, albo coś zbliżonego. Dokładną prędkość można przeliczyć w tzw. kalkulatorze, ten jest najlepszy : http://www.gear-calculator.com/). 

To co możesz zrobić najmniejszym kosztem, czyli 0 zł, to obniżenie kierownicy, bo z tego co na tym zdjęciu widać, mostek jest regulowany. Można go też znacznie obniżyć, bo widać że jest dużo podkładek, koszt też 0 zł. 

Do tego można ewentualnie wymienić widelec na sztywny, koszt około 300-400 zł w zależności czy robisz sam, czy serwis (a trochę zabawy z tym jest jak dla amatora). Konkretny model zależy od parametrów obecnego widelca (głównie odleglość od korony do osi koła). U mnie pasował taki https://sklep.szobakbike.pl/widelce-sztywne/623-549-widelec-trekkingowy-przelajowy-force-aluminiowy.html#/160-kolor-czarny_polysk  U Ciebie też tak na 80% powinien pasować.

Przerabiałem podobny rower na "fitness" i jestem zadowolony z efektu. To co zrobiłem to: wymiana mostka, kierownicy, widelca z taniego amortyzowanego na sztywny alu,  opony 32 mm.

Do wyścigów się taki rower nie nadaje, ale np. na dojazdy do pracy jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza

Korba wygląda na trekkingową 48/38/28 lub podobną. Jeśli tak to nie należy nic zmieniać.  Jak chcesz na tym rowerze jeździć szybciej to albo maksymalnie obniż kierownicę na tyle na ile to nie spowoduje problemów z kręgosłupem albo kup lemondkę TransX za stówę z groszami. Dodatkowo zmień opony na 700x28 albo 700x30, szosowe, zwijane i nabij 7 bar. I będzie znacznie szybciej. oczywiście kosztem komfortu. I zablokuj widelec na zicher bo on i tak jest atrapą.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...