Skocz do zawartości

JAKI ROWER DO 6500 zł ?


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, trade napisał:

A co sądzisz o modelach specialized ?

Rower o geometrii wyścigowej:

1 godzinę temu, jajacek napisał:

Rockrider XC 500 (najlepszy rower do 5k)
Specialized Chisel
Trek Procaliber
Meridy oparte o ramę Big Nine Lite
Accent Peak TA

Rower o geometrii rekreacyjnej:

31 minut temu, thalcave napisał:

Cube Attention SL

 

To nie jest tak, że rowery do ścigania to tylko na zawody. To są rowery, które wymuszają pochyloną pozycję ciała bo taka wymagana jest na zawodach. Przez to bardziej obrywają plecy i po 120-180minutach jazdy może organizm powiedzieć dość (zwłaszcza na początku), geometria rekreacyjna sprawia, że siedzi się bardziej wyprostowanym.

 

Ja mam Procalibera mimo, że nie zamierzam brać udziału w maratonach. Ścigam się sam ze sobą.

Odnośnik do komentarza

Właśnie podjąłeś jedną z najbardziej istotnych kwestii " plecy " Powiem wprost wizualnie i osprzętowo bardzo podobają mi się reaction. A z tą geometrią żeby wam za bardzo już dupska nie zawracać jak i na co konkretnie zwracać uwagę i w jakim przedziale jeśli taki się znajduje.  Resztę już dobiorę sam i zdecydowałem się już tak czy siak na CUBE. Mam lekkie problemy z plecami dlatego model rekreacyjny będzie dla mnie najlepszym rozwiązaniem. 

https://cube.pl/2019/rowery/mountainbike/hardtail/reaction/

Odnośnik do komentarza

Cześć,
Po dobrych dwunastu latach spędzonych na Giant Terrago, przyszedł czas na zmianę roweru. Ze wszystkich rowerów na których przejechałam się (Specialized, Trek, Kellys, Cannodale)  dotychczas najlepiej jechało mi się na rowerze GT Avalanche 29", głowie ze względu na to, że rozm. M 29" jest pomiędzy rozmiarem M i L w analogii do innych producentów. Mam pozycję podobną do której jestem przyzwyczajona na obecnym rowerze - obciążającą po równo ręce, nogi i siodełko ? Zastanawiam się nad osprzętem (nie znam się za bardzo), kusi mnie GT Avalanche Expert 2019 lecz posiada przerzutki SLX 1x11, a preferowałabym 2x10. W zeszłorocznym modelu GT Avalanche Expert 2018 są przerzutki Dore 2x10, oraz w GT Avalanche Elite 2019. Zmiana modelu zmienia również inny osprzęt.

https://www.gtbicycles.pl/rowery/2019-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-expert

https://www.gtbicycles.pl/rowery/2019-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-elite

https://www.gtbicycles.pl/archiwum/2018-rowery-2018/gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-expert-29-275


Zależy mi na wszechstronności roweru - jazda po mazowieckich i mazurskich lasach, przejechania dookoła Tatr oraz wyjazdy z sakwami, czyli, żeby nie zabrakło przerzutek podjeżdżając i zjeżdżając z gór czy jadąc po płaskim ? Dlatego proszę o opinię, czy 1x11 będzie ok, czy może zrezygnować z jakości osprzętu (np. amortyzator) na rzecz 2x10, czy może lepiej kupić GT Avalanche Expert 2018 niż Elite 2019.

Będę wdzięczna za wszelkie porady ?

TP

Odnośnik do komentarza

Na Mazowsze i ogólnie na w miarę płaskie napęd 2x jest bardziej uniwersalny. No i trochę tańszy w eksploatacji. GT jakoś u nas bardzo mało popularne. Znam tylko jedną osobę, dziewczynę, która ma. No i odradzam rower z amorem Suntoura. Dore od SLX tak naprawdę w zasadzie nie różnią się technicznie oprócz ilości biegów. Jak jazda z sakwami to radziłbym jednak rower z otworami montażowymi pod bagażnik. Czyli Cube Attention/Acid, Rose Count Solo, Trek X-Caliber.

Sprawdź te wątki:
https://roweroweporady.pl/f/topic/5235-rose-count-solo-2-test-uniwersalnego-górala/?tab=comments#comment-43379
https://roweroweporady.pl/f/topic/5230-5000-mtb/?tab=comments#comment-43441

 

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za szybką odpowiedź. zapoznałam się z wątkami.

Tak, otwory pod bagażnik to must have i dlatego np. producent Merida od razu odpada, bo takich otworów w rowerach mtb nie ma. Trek X-Caliber mierzyłam, ale producent zlokalizował te otwory na zewnątrz ramy i do tego odstające, przez co przy wyprostowaniu nogi w te właśnie odstające otwory uderzam kolanem, więc z bagażnikiem będzie jeszcze gorzej, zatem X-Caliber odpada. Bez przymierzenia nie zdecyduje się na rower (Rose). Patrząc na geometrię ramy Cube, mam wrażenie, że kolana będę blisko kierownicy (rozmiar 19" reach 407), co nie jest dla mnie wygodne. Puki co tylko podczas przejażdżki GT Avalanche takiego wrażenia nie miałam (rozmiar M dla 29" reach 451). Oczywiście mostek też ma znaczenie, ale teraz produkowane są krótkie i nie chciałabym zmieniać pozycji w nowym rowerze zmieniając mostek lub/i odsuwając siodełko. Przejadę się jeszcze do sklepu sprawdzić Cube na żywo ?

Na podstawie tego o napisałeś w zasadzie drogą eliminacji (Suntour w Avalanche Elite, 1x10 w Expert 2019) wychodzi, że powinnam się zdecydować na GT Avalanche Expert 2018.

https://www.gtbicycles.pl/archiwum/2018-rowery-2018/gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-expert-29-275

Odnośnik do komentarza

19" podałam z rozmiaru M dla kół 29" rower marki Cube, chyba powinna być to nowoczesna rama?  Mi jest wszystko jedno czy rama ma 19" czy 17,5" , przywiązuje bardziej uwagę do długości górnej rury oraz reach (a najchętniej odległości siodełka do kierownicy). Jeżeli te odległości są małe, to albo stopy są prawie w kolizji z oponą przy skręcie albo kolana przy kierownicy. Ogólnie ma mi się wygodnie jeździć i niekoniecznie musze się do tego przyzwyczajać, bo to oznacza że będzie się dobrze jeździło albo źle. Ścigam się sama ze sobą na zakrętach ścieżek w KPN, więc pozycja nie musi być katalogowa :) Kilka tysięcy trzeba zainwestować dobrze, więc jak nie ma miłości od pierwszej przejażdżki na rowerze to raczej nie kupuje :)

Odnośnik do komentarza

19 w Cube to jest w rzeczywistości 18. O ile rower trekkingowy może być "przydużawy" o tyle mtb nie. Bo cierpi na tym zwrotność, która w terenie musi być bardzo dobra. Posiedzenie chwilę na rowerze bywa złudne i jest słabym wyznacznikiem. Przez zakupem sugeruję się dokładnie pomierzyć w kalkulatorach online, Pedal Force i Jenson USA a następnie przenieść te wskazania na geometrię wybieranego roweru.

Odnośnik do komentarza

zgodnie z sugestią, zostałam wymierzona dokładnie, skorzystałam z ww. kalkulatorów i wyszło: na Jenson USA sugerowany rozmiar XL (?) przy wzroście 172 i przekrok 82, przy czym długość górnej rury 61.5cm+mostka 9cm (70.5cm). Pedal force podaje długość górnej rury 57.6 cm i mostek w zakresie 9.5-12cm, a obecnie najczęściej spotyka się mostki 6cm. podsumowując, wymiary te są takie jak mam obecnie w moim rowerze 19" koła 26" (58cm+mostek12cm) i również w wybranym modelu Avalanche 29" M (63.5+mostek 6cm, mierzyłam w sklepie) :D  :D :D obliczenia potwierdziły intuicję :)

Odnośnik do komentarza

To jednak ten Jenson to jest bzdura. Ktoś mi podrzucił link do tego kalkulatora ale go nie sprawdzałem. Wprowadziłem przed chwilą swoje dane i wyszedł kompletny idiotyzm.

Kiedyś był dostępny jeden kalkulator, którego wszyscy używali Competitive Cyclist Bike Calculator i który był standardem. Ale po wpowadzeniu rodo-srodo Amerykanie wyłączyli go dla Europy. Mam 175 wzrostu i przekrok 86. Mój rower mtb to Specialized Crave Pro 29 w rozmiarze M. Mam odległość od środka suportu do szczytu siodełka 74 cm. A odległość od końca siodełka do kierownicy 53 cm. Jest to dosyć agresywna, sportowa pozycja, dobrana przy pomocy specjalisty.

Wprowadziłem swoje wymiary do kalkulatora Pedal Force. I tu się w miarę zgadza. Wybrałem opcję Sport MTB, czyli niezbyt agresywną. Moje parametry:

 

Gender:                         Male
Units:                          cm
Height:                         175.00
Sternal Notch Height:           150.00
Inseam Length:                  86.00
Tigh Length:                    39.00
Arm length:                     67.00
Shoulder Width:                 42.50
Foot Length:                    27.00
Saddle Height over handlebar:   2


Bicycle Sizing Recommendations:

Straddle Height:                80.6 cm                31.7 inch
Seat Tube Angle:                75.0 deg
Crank Arm Length:               170.0 - 175.0 mm       6.7 - 6.9 inch
Saddle-Pedal Length:            92.0 - 93.8 cm         36.2 - 36.9 inch
Top tube Length:                58.3 cm                23.0 inch
Stem Length:                    100.0 - 125.0 mm       3.9 - 4.9 inch
Handlebar Width:                40.0 - 57.0 cm         15.7 - 22.4 inch

Oprócz kierownicy policzonej dla roweru szosowego trzyma się to kupy. A jak to się ma do roweru na ktorym jeżdżę:
Mój ma górną rurę 604mm. Zalecana 583 mm. Cube 17 cali ma 575 a 19 cali 595 mm.
Zalecana długość wspornika kierownicy 100-120 mm. Mam 100 mm. Więc wraz z górną rurą mieszczę się w tym przedziale kokpitu.
Odległość od osi pedału do szczytu siodełka mam 91 cm bo lubię siedzieć ciut niżej żeby oszczędzać ścięgna. Wiec to tez sie trzyma kupy.

Drogą dedukcji wnoszę więc że Cube 17 cali powinien być na Ciebie niemal idealny. Proponuję pomierzyć się w tym kalkulatorze.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...