Skocz do zawartości

Przerzutka wewnętrzna a rower do niezbyt dalekiej turystyki (dla kobiety)


Rekomendowane odpowiedzi

Hi,

po pokręceniu się rowerami z wypożyczalni z przerzutkami wewnętrznymi Nexus 3biegowy i krótkiej jeździe rowerem z Nexus 8biegowym przyszedł czas na zakup roweru 'turystycznego' do niezbyt dalekich turystycznych jazd rodzinnych oraz miejskich do pracy. Mało widzę opinii na temat przerzutek wewnętrznych, szczególnie 8biegowych (i więcej) a szczerze to nie widzę wiekszych wad tego typu osprzętu. 

Odradzacie? czy może wręcz przeciwnie - polecacie taki osprzęt? W jaką markę celować przy zakupie - powiedzmy że budżet rozsądnie w okolicach 2-3kpln ale jeśli będzie warto to możemy naciągnąć jeszcze.

 

Rower byłby dla żony, więc fajnie jakby nie był zbyt ciężki i przekombinowany ? Powinien mieć bagażnik i jakieś błotniki. Fotelik z synem i większy bagaż jeździ ze mna ? na 20letnim Authorze ? ale jakbyście przy okazji polecili coś podobnego (w sensie żeby kupić od razu dwa podobne rowery) zdolnego udzwignąc 130+ rowerzystę z bagażem i 3latkiem w foteliku to się nie krępujcie ? 

 

PS. rower musi dać się zamocować na platformie na hak i nie bierzemy pod uwagę elektryków bo nie ? 

Odnośnik do komentarza

Po pierwsze - źle szukasz albo się nie przykładasz do szukania ?

Po drugie - akurat na rowerowych... jest pewien dział ( https://roweroweporady.pl/przerzutki-w-piascie-czy-warto/ ) gdzie w komentarzach jest kupa/giga informacji - warto poczytać od deski do deski - takich szczegółów i dylematów jak w nich nie znajdziesz po polsku nigdzie - jest to kompendium wiedzy praktycznej i teoretycznej wraz ze wszystkimi za i przeciw.

Po trzecie - jak już poczytasz i ogólnie nie zrezygnujesz to zrozumiesz głębiej ideę posiadania planetarki, oraz dodatkowo Twoje minimum to Nexus 7, (bo jest tani ale to typowo miejski wynalazek), Nexusa 8 w wersji PREMIUM (bez hamulca w środku) będziesz poszukiwał bo uznasz że to MINIMUM na wyprawy, ewentualnie jeśliś bogatszy to Alfine 8 zamiast Nexusa se kupisz bo ma łatwy montaż tarczy do hamulca, a Alfine 11 będziesz określał jako Twoje drugie marzenie bo na Rohloffa nie będzie Cię stać.

I ciekawostka tycząca różnic w oporach między Nexus 8 zwykłym a premium:
igh_efficency_diagram_2.png -

kupa różnych wykresów z czego zielony tyczy 8
i plik z premiumem na łożyskach walcowych http://poehali.net/attach/Differences_Between_Hubs.pdf - szczególnie 4 bieg jest znaczącą poprawą.
Z proporcji wydajność przy obciążeniach powyżej 200W to między 94%(1 bieg) - 90%(4 bieg) - 95%(5-bieg) - 91%(8 bieg).

Po czwarte zanim o cokolwiek zapytasz to przeczytaj linka na górze tam sa WSZYSTKIE odpowiedzi na Twoje pytania - jeśli uznasz, że to za długie ... to nie oczekuj, że ktokolwiek poświęci Ci tyle czasu co ludzie na komentarzach między sobą pod artykułem - cierpliwości życzę - nie po to powstają takie kompendia żeby po raz ENTY powtarzac wyważanie otwartych drzwi.

Odnośnik do komentarza

Czytałem, nic ciekawego się nie dowiedziałem, ale pominąłem komentarze i to był błąd ?  dziękuje za zwrócenie uwagi. W wypożyczalniach bez problemu pożyczałem 3biegowe i ... ani dramatu ani szału ? ale miałem możliwość przejechania się  rowerem z 8biegowym Nexusem i naprawdę fajnie się jechało. Podpytałem pare osób i na razie wiemy że chcemy planetarkę, że powinna mieć 8+biegów, że Rohloff jest kosmicznie drogi, Alfine jest ok, ale do naszego jeżdżenia wystarczy nam 8biegowy Nexus. Do swojego Author Equipe Mystic też myślę o włożeniu (bo mimo 20? lat nadal jeździ i dość mi pasuje rama, a na nowoczesne technologie jestem za ciężki ? ) ale na razie podejście lokalnych serwisów mnie zniechęca a sam się trochę cykam robić rewolucję ? I teraz wracam do pytania tylko je uzupełnię:

" w jaką markę ROWEROWĄ celować przy zakupie - powiedzmy że budżet rozsądnie w okolicach 2-3kpln ale jeśli będzie warto to możemy naciągnąć jeszcze." To że przerzutka będzie minimum Nexus8 to jakoś dyskusji nie podlega, pytanie właściwie czy to będzie Batavus, czy może jedna warto obejrzeć coś innego, może tańszego? Pytam ponieważ nie posiadam praktycznie żadnej orientacji w temacie rowerowym ani w ofercie, a przeglądając strony rowerowe o kompletnych rowerach rekraacyjno turystycznych to tam z przerzutkami planetarnymi wiele opisów nie ma... zwykle polecane są rowery z zewnętrznymi przerzutkami a o planetarnych jest wspomniane jako 'warto spojrzeć również na..." Szukajki u producentów też nie pomagają - szybciej po zdjęciach idzie ? ale potem w opisie widać masę kodów które nic mi nie mówią i zgryz ? a jak dodam że żonie się musi jeszcze spodobać to już w ogóle dramat ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...