Skocz do zawartości

Rower Crossowy 2500-4000


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam roweru Crossowego. (mam 190 wzrostu - siedzialem na Cross Evado 6.0 L i rozmiarowo byl ok) 

Budzet jaki chcialbym przeznaczyc to miedzy 2500-4000 Pln.

Nie bede sie wyglupial ze mam pojecie bo ostatnio siedzialem na rowerze 12 lat temu.

Rower potrzebuje na lata (pewnie to ostatni rower jaki kupie) dojazd do pracy (i nie codziennie) oraz wycieczki rowerowe (nie planuje jezdzic po gorach, startow w zawodach etc i nie ma opcji zeby mi kiedys tak sie spodobalo ze zaczne wydawac zawrotne kwoty na czesci rowerowe) jak kiedys przejade wiecej niz 60km danego dnia to nie wydaje mi sie zeby to sie powtorzylo czesciej niz ze 2-3 razy w roku.

Bede wdzieczny za porade a budzet dlatego taki ze chce rower na lata mam zamiar go servisowac bo nie znam sie na rowerach to bede robil to u specjalisty wiec licze ze jak wydam taka kwote to rower posluzy na lata jezeli macie propozycje za wyzsza kwote i mialo by to sens to chetnie sie z nia zapoznam.

Dziekuje!

Odnośnik do komentarza

Dodam że oglądałem rowery Cros Evado z 2018 od 6.0 do 9.0 ale kompletnie nie mam pojęcia czy warto dopłacić za 9 vs np 6 albo może najlepszą opcją jest 7 czy 8.

Dodatkowo nie wiem czy Cross to akurat najlepsze rozwiązanie.

Jeden ważny aspekt który pominąłem w oryginalnym pytaniu to kwestia kręgosłupa. Istotne było by dla mnie aby rower nie obciążał kręgosłupa na ile to oczywiście możliwe.

Jeszcze raz dziękuję za wszelkie rady/podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem wystarczy Kross Evado 6. Dopłacając do wersji 9 zyskujesz lepszy amortyzator do tego osprzęt wyższej klasy. Przy średnio intensywnej jeździe raczej nie odczujesz dużej różnicy. Zaoszczędzone pieniądze warto przeznaczyć na ubranka rowerowe i dodatkowe gadżety czy też narzędzia (pompka, licznik, lampki, torby itp. ).  Rower typu cross (nie mylić z producentem rowerów Kross) nie powinien za bardzo obciążać kręgosłupa.  Są to rowery z założenia projektowane tak żeby zapewnić dość wyprostowaną pozycję. Marka Kross też jest ok. Jest to jeden z producentów którego rowery można polecić. Jak ci się chce to możesz też poszukać rowerów typu cross u innych producentów, np. Unibike, Merida, Author, Kellys, Giant, Trek, Specialized. Z tym że może być trochę drożej, bo dwie ostatnie firmy z listy cenią się trochę bardziej.

Odnośnik do komentarza

Witam

Podepnę się  pod temat bo mam podobny problem.  Zastanawiam się nad zakupem nowego roweru. Do tej pory korzystałem z Mtb firmy kross. Teraz chciałbym kupić crossowy, z tego co czytałem o wiele lepszy niż typowy górski do zwykłej, codziennej jazdy( głównie miasto, asfalt i drogi szutrowe). Zastanawiam się głównie na 3 markami Cube, Kellys i Kross(dwie ostatnie marki mają serwis w moim mieście). I teraz pytanie czy macie jakieś modele tych firm i je polecacie, czy może wybrać coś zupełnie innego( w sumie dojazd do serwisu nie sprawi mi problemu). Chciałbym się zmieścić w przedziale 4-4,5tyś. Jednak zastanowię się i nad droższym modelem jeśli będzie godny polecenia. 

Dodam ze trasy co 2 lub 3 dni po 20-40 km. Mam 177 cm wzrostu .

Proszę o pomoc i z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Maciejkonpa napisał:

Chciałbym się zmieścić w przedziale 4-4,5tyś. Jednak zastanowię się i nad droższym modelem jeśli będzie godny polecenia. 

W mojej ocenie to dużo za rower crossowy.

 

A może pomyślisz o rowerze fitnessowym. Zdecydowanie lepszy do miasta, asfalt czy drogi rowerowe. Na szuter trochę gorszy ale też da radę: Tu jest przedstawiciel takich rowerów  https://www.kellysbike.com/pl/fitness-c630/physio-50-p57824

Kross ma też rowery fitness ale najwyższy model kosztuje 2500PLN więc nie ma co porównywać do powyższego Kellysa (co nie oznacza, że nie jest wart uwagi).

Odnośnik do komentarza

A ja bym proponował prosty test. Kupić opony o szerokości 1,75-1,8 cala z miejskim bieżnikiem, np SmartSam i zamontować je zamiast opon MTB. Może się okazać że nagle rower ten spełnia wszystkie funkcje roweru crossowego i możemy zaoszczędzić 4k ?

Sam jeździłem po mieście na fitnessach, crossach i mtb. I dalej jeździłbym pewnie na mtb ale mam za drogi rower, który może przyciągnąć oko złodzieja. Dlatego odrestaurowałem mojego starego strucla Author Classic z 1998 roku i jeżdżę obecnie po mieście na nim. Osprzęt Alivio ale używam tylko 3-5 biegów. Więcej do miasta mi nie potrzeba. Można by go nazwać wg obecnych standardów rowerem fitness/hybrid.

Jeśli jednak nie mtb to zarówno cross jaki fitness mają sens ale raczej na szerszych oponach niż standardowe. Na szutry te rowery się słabo nadają. Nie mają amortyzatora z funkcją low speed compression jaki jest w lepszych mtb, który dobrze działa na małych dziurach. A szutry rzadko są gładkie. Dla mnie cross to wyłącznie rower na drogi dobrze utwardzone. Na okazjonalny szuter też się nada pod warunkiem, że nie jedziemy szybko.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...