OnyXzorD Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 HejKupiłem ostatnio rower w dość okazyjnej cenie, ale jest pare rzeczy które trzeba zrobić/wymienić. Jedna z takich rzeczy jest łańcuch który strzela/przeskakuje od czasu do czasu jak mocno wdepnę na dwóch najmniejszych zębatkach. Nie wiem czy jest to wina zębatek czy tez łańcucha. Proszę o poradę Link do Galerii Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Jak już doszedłeś do tego, że przeskakuje, to najczęściej kaseta nawet nowego łańcucha nie przyjmie. Na zdjęciu zresztą też widać, że pierwszej świeżości nie jest ? Natomiast wątpię, że wystarczy sam zakup kasety, bo może okazać się, że wyciągnięty łańcuch ją zjedzie. Ale to trzeba by sprawdzić przymiarem, jaki jest jego stan. Bo zdarza się czasem tak, że sprzedający zainwestował i kupił nowy łańcuch, licząc, że to trochę poprawi ogólny stan roweru (co jeszcze śmieszniejsze, czasem stary łańcuch może nie przeskakiwać, a nowy zacząć). Odnośnik do komentarza
OnyXzorD Opublikowano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 No własnie łańcuch wygląda ok i nawet sprawdzałem przymiarem u kolegi czy nie jest wyciągnięty i wychodzi na to że nie jest. Uważasz jednak ze warto wymienić zarówno łańcuch i kasetę za jednym zamachem? A da się w ogóle tej kasecie co posiadam wymienić tylko 2 najmniejsze zębatki? Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Da się, pytanie, na ile jest to opłacalne, żeby się wkrótce nie okazało, że zaraz reszta zębatek będzie niedomagać. Jeśli uważasz, że łańcuch faktycznie jest (jak) nowy, to może jego wymiana nie będzie konieczna (zależy, jak długo z tą kasetą jeździł). Generalnie jednak szkoły są dwie: dla bogatych/niecierpliwych - wymienia się wszystko jak leci, dla biednych/dociekliwych - sprawdza się do skutku. Szkoła dla oszczędnych zależy od szczęścia - można oszczędzić i starym łańcuchem zepsuć nową kasetę (wtedy trudno nazwać to oszczędnością), a może się okazać, że było to dobre posunięcie (i wtedy zostaje konkretna sumka w kieszeni). Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 25 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 A co z zębatkami na korbie? Jeśli te na kasecie są w złym stanie to na korbie może być podobnie. Odnośnik do komentarza
OnyXzorD Opublikowano 25 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 Tu pare zdjęć korby. Też do wymiany? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 Strasznego strucla kupiłeś. Jak tak ktoś dbał o napęd to o stery i piasty tak samo. Kaseta do wymiany. Koronki 2-6 zajechane. Łańcuch wymienia się jak się wymienia kasetę. Blaty korby totalnie zasyfione ale wyglądają że jeszcze chwilę pociągną. Linki i pancerze do wymiany i zapewne pół roweru. Chyba że kupiony jako strucel za 200-300 żeby dojeżdżać do pracy i za jakiś czas wyrzucić. Wtedy można nic nie inwestować. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się