Skocz do zawartości

Big Nine TFS 300-D - co ulepszyć po 4 latach urzywania?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim 

Na początku chciałem sie przywitać bo jestem nowy na tym forum.  hej. 

I mam pytanie żeby zacząć od czegoś :-)

Jeżdżę Meridą Big Nine, od 4-5 lat ;-) przyszedł czas na zmiany. 

Czyli "tuning" mojej Meridy, lub zakup czegoś innego jeżeli jest sens? Jeżdżę głównie po lesie na czas i z odpowiednim ( dla mnie)  tempem ;-)  i oczywiście czasami się zapuszczę w jakieś bezdroże jak mi się nudzi na leśnych ścieżkach. 

I tu proszę o radę ?  Co zmienić, ulepszyć i czy to się opłaca? Poniżej specyfikacja mojego roweru. 

https://www.rowerymerida.pl/produkt509/big-nine-tfs-300-d-rower-merida.html

Chodzi mi po głowie wymiana amora na gazowy, i kolega też mnie namawia na przerzutki XT, co Wy na to?

 

Pozdrawiam

Burry

Odnośnik do komentarza

W mojej skali nie jest to rower nawet zaczepiający o przyzwoitość. Jeśli go jednak lubisz to jakieś opcje są. Pytanie brzmi może, nie co chcesz wymienić, tylko co chciałbyś osiągnąć? I jakie niedostatki Ci przeszkadzają? Ile rower obecnie waży? Ważyłeś? Jaki amor rozważasz albo w jakim budżecie? Ile sam ważysz? Czy zwracasz uwagę na średnią z jaką jeździsz? Jeździsz wyłącznie sam czy z innymi?

Odnośnik do komentarza

Cześć 

Jestem ciężkim klocem ?  około 100 tki. 

Jeżdzę sam, choć w tym roku Kolega mnie namawia pojeździć na Mazovi ? też.

Tak przyznam prędkość i kontroluje tętno, żeby się nie zarżnąć ? przy mojej wadze.

średnią ze standardowych tras mam  20 a 22km/h,  Przy trasie na czas ( dystans około 30-40km) 

Jeszcze małe sprostowanie danych ( tylna przerzutka to Deore XT) nie wiem czy to standard w nim czy ktoś mienił ale taka jest.

Lubię ten rower, jest to mój najlepszy jaki miałem, ( jak widać expertam nie jestem) ale znosił mnie przez parę tys. kilometów bez awarii ? lekko nie miał. 

jest cały uzbrojony, uchwyty, bajery itd. fakt nie ważyłem go, jutro to zrobię :-)

Pozdro

Burry