Skocz do zawartości

Kross Level R2 wymiana komponentów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Przed sezonem mam zamiar odświeżyć swój jednoślad. Posiadam rower Kross Level R2 z 2016 roku, rama rozmiar S (Link do modelu producenta). 
Stopniowe planuje wzbogacać go w lepszy sprzęt.

Na pierwszy ogień chciałbym wymienić mechanizm korbowy z racji wygiętych ramion i koronek. Aktualnie znajduje się SR Suntour XCE 42/32/22T.
Interesuje mnie korba wraz z suportem. Zastanawiałem się aby założyć coś z dziedziny Hollowtech. 
Warto jest inwestować w zmianę mechanizmu? Jaki konkretnie model możecie polecić, dobrać do tej ramy. 

Następnym strzałem prawdopodobnie będzie łańcuch wraz z kasetą.
Ewentualnie co jest warto w tym modelu w najbliższym czasie wymienić?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Odpowiednikiem tego mechanizmu korbowego który masz jest ten : https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-acera-fc-m361-pd921/?v_Id=51208

Nic wyższej klasy do napędów 8x3 nowego nie kupisz, chyba że poszukasz używek. Do tego suport : https://www.goride.pl/wklady-suportu/wklad-suportu-bb-40?gclid=EAIaIQobChMIvfOUsrfX3wIVGs53Ch3UkghFEAQYASABEgKtL_D_BwE 

Jak chcesz HT2, to powinien pasować ten : https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-alivio-fc-m4050-pd1194/?v_Id=70599  z tym, że jest to mechanizm do napędów 3x9, podobno bez problemu działa z łańcuchem 8, ale osobiście nie sprawdzałem. Trzeba też będzie odrobinę obniżyć przednią przerzutkę + regulacja (może też minimalne skrócenie łańcucha), bo jest inna ilość zębów. Do tego trzeba dokupić suport HT2. Niektórzy zalecają też przy wymianie z kwadratu na HT2 tzw. planowanie mufy suportu (chyba że już fabrycznie jest zrobione). W sumie wyjdzie około 100 zł drożej, plus dodatkowe prace serwisowe. Czy warto zmieniać na HT2 ? Moim zdaniem niespecjalnie. Mam dwa rowery , w jednym kwadrat, w drugim oś zintegrowaną, przy amatorskiej jeździe nie odczuwam większej różnicy.

Odnośnie wymiany pozostałych komponentów, to kup przymiar do łańcucha https://www.centrumrowerowe.pl/przymiar-zuzycia-lancucha-bike-hand-yc-503-pd10968/  i sprawdź, może być już czas na wymianę. Jak wymienisz łańcuch, a był już za bardzo wyciągnięty, to trzeba będzie też kasetę wymienić. Reszty bym nie ruszał, chyba że są konkretne problemy.

Odnośnik do komentarza

Miałem rower bardzo podobnej klasy. Wymieniłem w nim manetki z Altusa na Alivio i przerobiłem na 9 biegów. Były to IMO wyrzucone pieniądze. I tak bym mułem i tak bo miał gówniane koła, opony i taką samą atrapę amortyzatora jaką masz. Doradzam ograniczyć wszelkie inwestycje w niego do minimum i zbierać na coś lepszego. Nawet używanego. Jak dobrze poszukać to można kupić za 2k taki rower podobny jaki swego czasu miałem, na Foxie i Deore 3x9 ważący 11,5kg. A różnica miedzy takim mułem jaki masz a takim co napisałem jest dramatyczna. Gdybym nadal jeździł na tym mule nigdy w życiu bym nie zrozumiał jaką można czerpać przyjemność jazdy singlami po lesie czy po górach.

Odnośnik do komentarza

@pepe W głównej mierze zależy mi na wytrzymałości. Wymieniałem już 3 razy support. W jednym z serwisów doradzono mi wymianę całej korby na bardziej wytrzymały typ mechanizmu np. HT2. Dodatkowo złożyło się, że wygiąłem parę ząbków w koronce. Martwi mnie planowanie mufy. Są jakieś pewniejsze opcje które nie będą zmuszać mnie do takich ingerencji? 
Łańcuch miałem jakiś tani zamiennik i pomimo smaru do łańcuchów przez ostatnie miesiące mieszanka błota, śniegu oraz soli zrobiła swoje - ruda. 
 

@jajacek Rower nabyłem niespełna 2 lata temu aby sprawdzić czy siedzi jeszcze we mnie bakcyl leśnych wypraw. Dużych pieniędzy nie chce w niego wrzucać bo domyślam się, że lepiej zainwestować w bardziej dobrany sprzęt. Na przestrzeni 2 lat jak wyeksploatuje ten model mam nadzieję upatrzyć coś z odrobinę wyższej półki. 
Niestety nie miałem okazji porównać swojego Krossa z lepszymi rowerami tak aby wyruszyć w teren. Dlatego nie mam pojęcia jak ciężar, podzespoły przekładają się na jazdę. 

Odnośnik do komentarza

Akurat korby na kwadrat i dedykowane do nich supporty są bardzo wytrzymałe, może trafiłeś po prostu na jakieś słabe egzemplarze. Ewentualnie problemem może też być bardzo siłowa jazda. Sprawdź z jaką kadencją jeździsz (można za pomocą stopera i liczenia ilości obrotów przez minutę). Wymiana na HT2 poprawi sztywność napędu, ale trwałość może być nawet mniejsza. Odnośnie planowania mufy, to jeżeli boki mufy są gładkie fabrycznie (a że jest to rower z 2016 roku to jest to dość prawdopodobne), to operacja nie jest konieczna. W razie czego można sprawdzić w serwisie, ewentualny koszt operacji to 50 zł. Można tego nie robić, ale wtedy jest ryzyko krzywego osadzenia łożysk i szybszego ich zużywania.

Łańcuch warto kupić lepszy, na pewno nie warto oszczędzać na tanich zamiennikach. Taki tani łańcuch potrafi się wyciągnąć po kilkuset kilometrach i wtedy niszczy kasetę (zębatki korb chyba zresztą też). Polecam Connex 808, nie rdzewieje, wystarcza na 4-5 tys. km, tu masz w bardzo dobrej cenie : https://allegro.pl/oferta/lancuch-connex-808-6-7-8-rzedowy-niklowany-zg-7202530619 . Warto też od razu kupić ten przymiar o którym pisałem i regularnie sprawdzać. Do tego jedna z najlepszych moim zdaniem oliwek do łańcucha ROHLOFF: https://allegro.pl/rohloff-oryginalny-olej-do-lancucha-50-ml-i7372532374.html .  Do tego dochodzi czyszczenie łańcucha po większym zabrudzeniu, ja używam szczotki, specjalnej gąbki i pianki. To są podstawowe i konieczne prace serwisowe, jak nie będziesz tego robił, to żaden napęd długo nie wytrzyma.

 

Odnośnik do komentarza

Jeżdżę dość agresywnie i wkładam dużo siły w jazdę dlatego zależy mi na wytrzymałości mechanizmu korbowego. Możliwe, że sam support nie dawał rady podczas obciążeń. 
Sztywność całego mechanizmu na pewno się przyda. Model HT2 który podałeś nie posiada w zestawie łożyska. Znaczy, że muszę dokupić do korby dodatkowe łożyska, czy chodzi o support?
Powiedzmy, że budżet na sam mechanizm korbowy jaki mogę przeznaczyć to 250 zł. Lepiej w takim wypadku pozostać w typie kwadratu czy zmienić na HT2?

Spotkałem się również z opiniami, żeby nie oszczędzać na łańcuchach i tak też teraz postaram się zrobić.
Przejrzę sobie jeszcze inne łańcuchy jak wypadają na tle polecanego przez Ciebie Connex'a.

Odnośnik do komentarza

Bardzo sympatyczny rower, do rekreacji jak znalazł. Może amortyzator nie jest szczytem techniki ale jeśli działa to na pewno pomaga. Jeśli musisz wymienić łańcuch i kasetę to ja bym przeszedł na 9 rzędów, bo tylną przerzutkę 9-tkę już masz. Wtedy w zasadzie jedyną inwestycją jest wymiana manetek. Polecam z własnego doświadczenia Deore:  https://www.dadelo.pl/manetka-shimano-deore-sl-m590-pd3276/?v_Id=23174 , a jeśli chcesz trochę taniej to weź Alivio.

Korbę możesz zostawić na kwadrat - wymiana na HTII to w przypadku jazdy turystyczno-rekreacyjnej niepotrzebny wydatek. Nie zauważysz różnicy w jeździe. https://www.dadelo.pl/mechanizm-korbowy-shimano-altus-fc-m2000-pd16178/?v_Id=118558

Dobierz do tego odpowiedni rozmiar suportu i wszystko będzie grało.

Co do większych inwestycji - zależy jak bardzo jesteś przywiązany do swojego roweru i jak dobrze Ci się na nim jeździ. Jeśli chcesz go zatrzymać na dłużej, a Twoje przebiegi są znaczne to warto trochę zainwestować. Oczywiście bez przesady bo ścigacza z niego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
49 minut temu, Cichacz napisał:

Znaczy, że muszę dokupić do korby dodatkowe łożyska, czy chodzi o support?

W opisie SHIMANO Alivio FC-M4050 masz podane : "Zalecany wkład suportu: SM-BB52, SM-BB71" . Tak to wygląda : https://www.centrumrowerowe.pl/wklad-suportu-shimano-sm-bb52-pd8099/?v_Id=73932 . Zobacz sobie najlepiej jakiś film na YT jak to się montuje, to ci się rozjaśni o co chodzi, np. ten:

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...