Skocz do zawartości

Porównaj i wybierz


Rekomendowane odpowiedzi

Raczej nic byś przyzwoitego nie złożył za tę kwotę. Złożony rower kosztuje zwykle 30% więcej niż gotowy. Więc za 3500 złożysz coś co kosztuje gotowe jakieś 2500-2800. Chyba że będziesz polował na okazje i wyprzedaże i wtedy zajmie to 6-12 miesięcy. Rower jest generalnie sens składać jak się dokładnie wie co i po co i dzięki temu uzyskamy dokładnie taki efekt jak chcemy ale droższym kosztem. Jest jeszcze inna droga. Kupujemy używany rower na bardzo dobrej ramie z amorem który nam odpowiada i robimy upgrade reszty. Ja poszedłem tą drogą. Ale tanio nie wyszło. Rower kupiony za 3000, upgrade 1500. Razem 4500. W efekcie mam rower na lekkiej ramie, Foxie i XTR/XT. Za 2k możesz coś przyzwoitego używanego pocelować. Włożysz 1000 w upgrade i może wyjść coś niezłego.

Odnośnik do komentarza

Tzw duży serwis amora powietrznego dobrej firmy (Fox, RockShox, Manitou) kosztuje ok. 300 zł. Obejmuje wymianę uszczelek, części eksploatacyjnych i płynów
Duży serwis dziadowskiego amora powietrznego, np. Suntour, 150-200 zł, bo nie posiada wielu elementów takich jak w lepszych
Mały serwis czyli wymiana oleju ok. 50 zł
Duży serwis zelecany jest raz na 100h albo raz na rok
Mały co ok. 50 h

Klocki do hamulców tarczowych 50-100 zł
Odpowietrzenie i uzupełnienie płynów 100 zł

Odnośnik do komentarza

Super. Dzieki za odpowiedź a co myslisz o chamulcach mechanicznych zamiast hydraulicznych rzecz jasna dla amatora górskiego wydaje mi się że są mniej awaryjne niż hydrauliczne raczej szybciej uszkodzić przewód niż linkę w czasie jazdy jak się mylę to popraw mnie bo nie chcę ponosić niepotrzebnych kosztów czy przy zakupie ich czy później przy naprawie lub serwisowaniu i czy różnica jest aż tak wielka podczas hamowania w roznych warunkach atmosferycznych 

Odnośnik do komentarza

Jestem zwolennikiem tarczowych hamulców mechanicznych. Ale dobrych. A tych nie ma wiele. Do MTB są to TRP Spike, Avid BB7 i Hayes CX-5. Ale nie są to tanie hamulce. Oczywiście że są praktycznie niezawodne. Raz na jakiś czas zmieniasz linkę i kiedy trzeba klocki. Ale oczywiście ani siła hamowania ani modulacja nie jest na poziomie hamulców hydraulicznych. Bliżej im do hamulców obręczowych. Ale są tanie w utrzymaniu. Padły mi raz zaciski hydrauliczne XT. 400 zł. Odpowietrzanie i uzupełnienie płynów na każdym razem 100 zł. A zwykle potrzeba to robić co pół roku. Z tym że praktycznie żaden rower nie jest standardowo w takie wyposażany kiedy najtańsze Shimano kosztują stówę albo dwie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...