Skocz do zawartości

Accent 29 TA SLX czy Specialized Chisel Comp 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Każdy sam musi ocenić co mu potrzebne.

 

Jak to milo poczytać mądrego człowieka - zgadzam się w 100%.

 

Nie jeździłem na tym Judy więc nie mam zielonego pojęcia jak amortyzuje. Z amortyzacją Reby bywa różnie. Dla mnie był to zawsze za sztywny amor, taki właśnie trochę wyścigowy. Znacznie gorzej wybierał nierówności niż Fox na którym jeżdżę. Natomiast na drugich testach Chisela Experta trafiłem na egzemplarz w którym Reba albo była ustawiona wyjątkowo miękko ale może właśnie była to kwestia nowego tłumika Motion Control. że jechało się na niej zupełnie inaczej niż na Rebach na których wcześniej jeździłem.

 

Ja nie jeździłem na Foxie więc porównania nie mam, ale zarówno nowa REBA RL , RECON RL jak i Judy RL przypadła mi do gustu - nawet na szutrach przyjemnie wybierały małe nierówności - zazdroszczę FOXA w takim razie bo skoro jest lepiej to już naprawdę mega sprawa. Ile ten FOX waży ? Bliżej Judy czy Reby ?

 

 

W kwestii sztywności bocznej, to ktoś kto trochę waży i jeździ agresywnie może mieć problem z amorem, który ma lagi 30mm. Może złapać luzy bo jest to długi amor a co za tym idzie długa dźwignia. 10 biegów jest w pełni wystarczające jak dla mnie. Natomiast prawą manetkę Deore natychmiast bym wymienił na XT M780 albo XTR M980. Lewa może zostać. Zresztą u siebie też mam lewą SLX a prawą XTR.

 

Na pewno osoba cięższa będzie bardziej zadowolona ze sztywniejszego amora, ale ja przy swoich 80kg nie czułem żadnej różnicy a cieńszy amor nawet bardziej mi się podobał w zestawieniu z cienkimi rurkami Chisela. Organoleptycznie testując to widzę, że prędzej wygina się koło niż amor na boki. Podobno W teście porównawczym kilku HT w Bikeboardzie pisali że nowy Judy nie odstaje od Reby a przewyższa Manitou Machete i Foxa 32. Jak dorwę ten numer to dowiem się dokładnie jak to testowali. Co do tej manetki to nie będzie raziło, że wygląda inaczej ? Dajesz radę tak głęboko kciukiem pchnąć aby o 4 biegi zmienić ? Widziałeś w specyfikacji COMP opis manetek ?  "Shimano Deore, i-spec clamp, 11-speed"   https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-comp/p/128949.

 

1kg różnicy w wadze w jeździe mniej lub bardzie rekreacyjnej nie ma znaczenia. W wyścigu się to już jednak czuje. Chisel to świetna baza do dalszej rozbudowy. I nie jest trudno osiągnąć wagę rowerów karbonowych. Pożyczałem niedawno od kolegi karbonowego KTM Aera, na XT 11x, który ważył 11,5kg. Więc waga Chisela jest świetna. Na wyścigi w zasadzie wystarczy kupić koła wyścigowe i ma się bardzo konkurencyjny sprzęt.

 

 

Jakoś nie wierzę w 1kg różnicy pomiędzy Expert a COMP - chyba, że jest tak jak podejrzewasz - różnica w kołach. Różnica wagi amorów to okolice 400gram - myślę, że nie ma szans aby różnica w osprzęcie dała aż 600gram.

 

 

Takie rowerki w domu mam dwa - czarny (L) i czerwony (M).

z tyłu jest chyba Fastrak 2.1 o  ile dobrze pamiętam :)

 

Teraz mnie zaskoczyłeś, u mnie w COMP mam 2,3 przód i tył, choć na stronie widnieje opis, że tył 2.1, pewnie kolejny błąd jak z manetkami. Dziwne, że taka firma jak SPECIALIZED nie poprawia takich błędnych informacji. Może przy najbliższej okazji zważymy nasze rowery,  ewentualnie też same koła i porównamy, czy faktycznie są takie same czy jednak Expert ma jakieś odchudzone obręcze (może na razie chociaż fotki obręczy zrobimy).

 

 

Jak ktoś nie startuje w wyścigach to ta blokada skoku w Rebie jest kompletnie zbędna.

 

Zgadza się, powiedziałbym nawet, że w ogóle amor klasy REBA, RECON czy JUDY RL nie są potrzebne, ogólnie taki rower jak CHISEL dla nie ścigającego się amatora to trochę na wyrost. Jednak ciężko się oprzeć tej ramie :)

Odnośnik do komentarza

Zważcie swoje koła z oponami i wszystko będzie jasne. Jeśli dobrze widzę koła w Expert mają mniej szprych. Jeśli tak jest to inną piastę i może inne obręcze. Może na kole jest coś napisane? Moje koła Specialized Stout na 32 szprychy na piastach Speca, ważą 1980 gram komplet bez opon. Roval aluminiowe chyba ok. 1750. A Roval karbonowe, które kiedyś chciałbym przytulić 1320 gram.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Ważyłem bez osi.Gdzieś widziałem wagę tych FASTRAK 2,3 i  blisko 750g było. Dętki nie wiem jakie, ale obstawiam, że nie lepsze niż Gianta, które mam jako zapas i ważą około 250g.  Jak zaleję mlekiem to zważę oponę i dętkę i przede wszystkim gołe koło. Waga całego CHISELA COMP bez pedałów rozmiar L - 12kg,  Chisel Expert 2x blisko 11,6kg. Różnica wagi pomiędzy amortyzatorami to około 400g.

Odnośnik do komentarza

Żałuję że nie zważyłem koł kumpla, bo jego Epic Alu stał u mnie przez tydzień. Ale może następnym razem. Może tak być że waga katalogowa odbiega od rzeczywistej ale czy aż o 100 gram? W niecie podają że FastTrak Control 29x2,3 640 gram. Dętki z Deca 250 gram. Jak rozbiorę swój rower to poważę moje FastTrak. Bo koła Specialized Stout które mam ale bez sztywnych osi ważą 1980 komplet.

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, jajacek napisał:

Gripton to tylko domieszka do gumy a nie nazwa opony. Opony FastTrak występują w trzech wersjach:
S-Works
Control
Grid

Gripton z tego co pamiętam ma ograniczyć przebicia. Na tych oponach nie ma właśnie oznaczenia wersji, jedynie tak jak napisałem wyżej FAST TRAK GRIPTON COMPOUND.
Myślisz, że to linia Control ?
00117-4044_3.jpg

Odnośnik do komentarza

Gripton to nie jest wkładka antyprzebiciowa. To jest mieszanka mająca lepiej reagować na zmiany temperatury, mająca poprawić przyczepność i żywotność opony"

"The Gripton compound has been utilised by pro road teams for the past few seasons. And with their help it has been developed to produce reassured grip in all conditions. All the time without compromising rolling resistance or increasing wear rates.

One of the further benefits that tests have revealed is an increase in vibration dampening. So the tyres should work with your suspension to create a better ride.

The formula has been fine tuned for trail use and will be available firstly as an option for the Butcher, Slaughter, Purgatory and Ground Control tread patterns."

Opony FastTrak w Chiselach to wersje Control. Mam taką kupioną detalicznie i na pudełku było wyraźnie napisane Control. Natomiast teraz pozbyli się Control z nazwy i piszą 2Bliss Ready co oznacza nie mniej ni więcej że opony jest kompatybilna z tubeless i gotowa do zalania mlekiem.
https://www.specialized.com/pl/pl/fast-trak-2bliss-ready/p/155850?color=229275-155850
https://www.specialized.com/pl/pl/s-works-fast-trak-2bliss-ready/p/155579?color=230484-155579


Na polskiej stronie tego nie ma ale na amerykańskiej jest jeszcze FastTrak Grid

https://www.specialized.com/us/en/fast-trak-grid-2bliss-ready/p/117885

Przykładowy opis Grid vs Control, czym się różnią

https://singletrackworld.com/2015/06/specialized-purgatory-control-and-grid-tyres/

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Witam
Czy informacja że w Chisel Comp 2018 jest Judy Gold jest pewna? Tak jak ktoś wcześniej napisał, producent na stronie zapewne nie pominął by tej informacji. Zwłaszcza że w wersji 2019 już jest dopisek Gold.

A jak wygląda sprawa oporów na asfalcie fabrycznych opon? Obecnie mam Race Kingi i są super. Czy te Fast Traki 29x2.3 i 2.1 są porównywalne?

Odnośnik do komentarza

Opony mtb żeby były dobre na asfalt muszą mieć jak wiadomo minimalny bieżnik. Do takich należą Schwalbe ThuderBurt, Conti RaceKing, Specialized Renagade i FastTrak. Przy czym przy wyścigowej oponie z miękkiej mieszanki jak ThunderBurt czy RaceKing RaceSport bieżnik na asfalcie będzie znikał w oczach. FastTrak Control teraz nazywany FastTrak Gripton ma u mnie żywotność rzędu 5000 km, co jest wynikiem dobrym. Potem nadaje się już tylko na asfalt ze względu na zjechanie klocków. Opony mtb dramatycznie niszczą się na asfalcie i jak się ma porządne to do jazdy po asfalcie lepiej założyć jakieś trekkingowe jak Schwalbe SmartSam.

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

845715d1384048490-renegade-2-3-real-worl

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...