Skocz do zawartości

Grand Canyon Al vs Cube Ltd Sl co wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! 

Definitywnie nadszedł czas aby przejść na MTB 29er i zastanawiam się nad dwoma typami: 

https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/canyon/38218/grand_canyon_al_6_9/3 

https://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/cube/39941/ltd_sl_29/7 

Proszę doradźcie który z nich będzie lepszy? Chodzi mi głównie o amortyzator, hamulce i koła. Mile widziane wszystkie uwagi :) . Rowery mam na oku w bdb stanie i podobnej cenie (trochę ponad 3tys zł) 

Z góry dziękuję za wszystkie opinie  :)

Odnośnik do odpowiedzi

To są modele sprzed około 2-3 lat, jeśli się nie mylę? Trzeba będzie doliczyć koszt serwisu amortyzatora, jeśli nie był robiony. Do tego w przypadku Cube wymiana opon, te fabryczne Rapid Rob + Tough Tom są bardzo słabe (Wiem bo sam kupiłem 3 lata temu Cube Ltd Pro i miał takie same opony, zmieniłem na Rocket Ron). Możliwe że trzeba też będzie wymienić łańcuch, kasetę, klocki hamulcowe, przynajmniej w moim rowerze już jest na to czas.

Odnośnik do odpowiedzi

Tu nie ma co porównywać. Cube wygrywa hands down. Fox zabija większość RS jeśli chodzi o komfort. Co prawda ten, to wersja, która może sprawiać czasem problemy jeśli chodzi o cartridge, więc trzeba dbać o przebiegi serwisowe. Sam mam taki sam. Heble Avid Elixir w Canyon są do wyrzucenia po pierwszych kilku miesiącach użytkowania. Najgorszy shit jaki miałem jeśli chodzi o hamulce. Napęd 3x10 nie byłby moim wyborem do MTB ale da się żyć. Heble Deore bezproblemowe. Akurat manetki SLX i XT poprzedniej wersji są bardzo podobne. Różnica paru śrubek.

Odnośnik do odpowiedzi

To są modele sprzed około 2-3 lat, jeśli się nie mylę? Trzeba będzie doliczyć koszt serwisu amortyzatora, jeśli nie był robiony. Do tego w przypadku Cube wymiana opon, te fabryczne Rapid Rob + Tough Tom są bardzo słabe (Wiem bo sam kupiłem 3 lata temu Cube Ltd Pro i miał takie same opony, zmieniłem na Rocket Ron). Możliwe że trzeba też będzie wymienić łańcuch, kasetę, klocki hamulcowe, przynajmniej w moim rowerze już jest na to czas.

 

A to zupełnie inny temat. W moim rowerze kupionym jako używany za 3k musiałem zrobić:

- serwis Foxa, 300

- łańcuch, 100

- kaseta, 200 (XT)

- suport, 100

- cieknące zaciski hamulca nie będące na gwarancji, 300

- serwis piast i sterów, 100

- wymiana opon, 300

- odpowietrzenie hamulców po wymianie zacisków, 100

- nowe klocki hamulcowe, 100

To tak na początek. Potem przyszło jeszcze wypieprzyć korbę SRAM i kupić Shimano, 350 zł. Więc jak dla mnie używany za 3k to tylko rower od niedzielnego rowerzysty, który jeździł nim po bułki i do parku. Bo jak startował w mtb to wszystko co napisałem do zrobienia.

Odnośnik do odpowiedzi

Jacek dzięki za kolejne sugestie :) ale jeśli chodzi o przednią korbę to jak dla mnie te 2x to jakaś porażka :rolleyes: bo ta większa koronka ma zazwyczaj tyle zębów co średnia w moich dwóch starych "góralach" 26 cali  :D . Ogólnie zauważyłem, że czym droższy rower to ma mniejsze korby, jak dla mnie to wada a nie zaleta. Jeśli chodzi o amor to Reba chyba wygrywa z tym Foxem? Czyli mimo wszystko wybrałbyś Cube zamiast Canyona? 

Edit: Skoro opony w tym Cube są lipne to na jakie proponujecie je od razu wymienić? 

Jeździć będę po leśnych ścieżkach i polnych, wyboistych dróżkach oraz asfaltowymi drogami, czyli ogólnie wszędzie.

Odnośnik do odpowiedzi

Ja tak jak pisałem, wymieniłem na Rocket Rony 29x2,25 wersja Evo Lite. Znacznie szybsze i lżejsze a przy tym dają dobrą przyczepność nawet w lekkim błocie. Na asfalcie mają zaskakujące niskie opory toczenia, chociaż trochę je słychać. Teoretycznie mała odporność na przebicia i dość krótka żywotność (są to w końcu opony wyścigowe), ale ja akurat nie mam z tym problemów, Po dwóch latach użytkowania (niezbyt intensywnego, jakieś 2 tys. km, bo więcej jeżdżę na drugim rowerze), bieżnika jest jeszcze całkiem sporo.

Odnośnik do odpowiedzi

Czy opony lipne nie wiem. Ja musiałem wymienić bo były zużyte. I w rowerze co ma ze 3 lata z pewnością będą zużyte. Na jakie? To zależy od tego czy mają być szybkie, czy przyczepne czy wytrzymałe. Ja używam Specialized FastTrak Control. Nie są ani super lekkie ani super szybkie natomiast są w miarę ok i są wytrzymałe i kupuję je w dobrej cenie bo mam w Specu zniżki. Natomiast większość używa jednak Schwalbe i Continental. Trzeba natomiast wiedzieć, które są z miękkiej mieszanki co oznacza lepszą przyczepność kosztem szybkiego zużywania się i które są super lekkie co oznacza że jest to kosztem ochrony antyprzebiciowej. Generalnie jak coś ma w nazwie Race lub Lite to raczej nie nadaje się do codziennej jazdy.

 

Do korby 3x w mtb nie widzę sensu powrócić. Mam 38x24 plus kasetę 11-36 i ogarnia to wszystkie moje potrzeby. Ale mieszkam na płaskim. Do długich zjazdów czy zjazdów po asfalcie 38x11 może być ciut przymało. Natomiast 3x10 oznacza jednak dużo przekosów łańcucha. A sądzę że 42x11 jakie miało się na małym kole 26, odpowiada z grubsza 38x11 na kole 29. Natomiast jeśli ma to być rower na wszystkie nawierzchnie to 3x jak najbardziej popieram wbrew obecnym trendom. Zresztą w szosie do jazdy po górach mam 3x a w szosie do jazdy po Mazowszu 2x.

Jeśli chodzi o Reba vs Fox, to mój Fox zdecydowanie lepiej wybiera małe nierówności. Reba jest znacznie mniej czuła.

 

Odnośnik do odpowiedzi

Ja bym się na twoim miejscu jeszcze moment zastanowił, czy nie kupić jednak nowego, teraz są akurat wyprzedaże, np. https://bikepark24.pl/rower-gorski-mtb-cube-attention-sl-greynflashyellow-2018.htmlTroszkę gorszy osprzęt, ale masz za to nowy rower na gwarancji.

Ten bdb stan dla 3 letniego roweru, to różnie może być, chyba że kupujesz od zaufanej osoby i wiesz na pewno ile km było przejechane i co było przez ten czas wymienione i serwisowane. 

Odnośnie ilości zębów w koronce korby, to nie sugeruj się tym ile było w rowerze 26 cali, tam koło było mniejsze, dla 29 cali ilość zębów musi być trochę mniejsza. Jak dla mnie 36/22 byłoby w sam raz. Teraz mam 40/30/22 i do jazdy 30 km/h z kadencją 80 wystarcza mi jeszcze środkowa koronka (30). 

Odnośnik do odpowiedzi

W dwóch starych 26 er korby mam 48/38/28, tej najmniejszej praktycznie nie używałem i myślę że w nowym 29 er będzie podobnie, więc wolałbym korbę 3x kosztem jak największej zębatki, no chyba że w korbie 2x można te blaty wymienić na jakieś większe (to by mi najbardziej odpowiadało) to wtedy pasowała by mi bardziej korba 2x , jeśli jest taka możliwość to proszę utwierdźcie mnie w tym co piszę :) . Jeśli chodzi o wybieranie małych nierówności to wydaję mi się, że tu ma też duży wpływ opona, poprawcie mnie jeśli się mylę :) . Prawdę mówiąc chciałbym rower z Rebą, choć nie miałem z nim do czynienia, zaufałem po prostu pozytywnym opinią jakie można znaleźć w necie na temat tego widelca.

Odnośnik do odpowiedzi

Pepe powoli zaczynam się zastanawiać czy kupię któryś z tych dwóch rowerów :) co do korb to zapewne masz rację, ale jednak wolałbym mieć większe blaty z przodu. Jeśli chodzi o kupowanie używki to obydwoje macie rację, różnie z tym bywa, ale jednak chciałbym zaryzykować, bo jak do tej pory szczęście mi jakoś sprzyja :)

Edytowane przez Romanek11
Odnośnik do odpowiedzi

Jak umiesz i lubisz dłubać przy rowerze, to pewnie że można kupić używany, z tym, że jeżeli jednak nie masz pewności co kupujesz, to przynajmniej cena powinna być niższa, jeżeli rower nie był serwisowany, to do ceny trzeba doliczyć kilkaset złotych i wtedy może się okazać, że taniej wyjdzie właśnie kupić nowy.

Większy blat z przodu niż 36 ? To trzeba by przeliczyć czy faktycznie będzie potrzebny (biorąc pod uwagę większą średnicę opony 29 cali), chyba że jeździsz z bardzo małą kadencją (czyli siłowo), ale to raczej warto by było zacząć jeździć z większą kadencją.

 

W sumie, to już policzyłem, tym kalkulatorem: http://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30,39,50&RZ=12,13,14,15,17,19,21,23,25&UF=2135&TF=90&SL=3&UN=KMH

Wychodzi, że dla opony 29x2,25 (57-622), z przodu 36, z tyłu 11, kadencja 90, będziesz jechał z prędkością 42 km/h.

Moim zdaniem jak na rower MTB to w zupełności wystarcza.

Odnośnik do odpowiedzi

Poprzednio miałem 36/22 w moim 29 cali, teraz mam 38/24. Poprzednio prawie wszystko jechałem z blatu i bardziej mi się to 36 podobało. Teraz przy 38 częściej muszę zrzucić na mały blat co jest o tyle niedobre że próbuję dociągnąć dokąd się da czyli 38x36 a i tak pod sztywniejszą górką muszę zrzucić na mały blat. Ale inna rzecz że przybyło mi parę kg i szwankuje mi zdrowie więc nie mogę cisnąć. W formie i niższej wadze 38 było ok.

Odnośnik do odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...

Rower dziś odebrany i trochę przetestowany (na razie tylko  po asfalcie ok.6km) Wszystko na szczęście jest ok, rower nie jest porysowany i widać, że ktoś o niego dbał, jedynie co mi się w nim nie podoba to zbyt szeroka kierownica jak dla mnie (71cm) . Zwróciłem również uwagę na hamulce i jak na razie nie jest źle w porównaniu do mojego starego klamota, zobaczymy jak będzie dalej  ;) . Ogólnie jestem b. zadowolony z zakupu, bo rower jest dosyć lekki i jeździ się nim super, można powiedzieć, że sam rwie do przodu :wub:  . Jeśli chodzi o przednie korby to mam 40/30/22 dla moich potrzeb 22 będzie raczej zbędna a te dwie pozostałe mogły być większe, bo jadąc lekko z górki można by wycisnąć większą prędkość :) . Ogólnie dla mnie korba np 36/22 to było by nieporozumienie. 

Jutro jazda w terenie, już nie mogę się doczekać  :D

Odnośnik do odpowiedzi

Kierownicę sobie możesz przyciąć. Ja miałem 72, obciąłem po 1 cm z każdej strony i jest znacznie lepiej. Przed tą operacją bolały mnie nadgarstki po godzinie jazdy. Niby tylko 2 cm różnicy, ale sporo dało.

Z tym, że bym się nie spieszył z obcinaniem, dopiero jak trochę pojeździsz i wciąż będzie niewygodnie.

 

Z hamulcami jak piszesz, że "nie jest źle", to lepiej odtłuścić tarcze i klocki też po wyjęciu. Przy okazji sprawdzić czy nie są zużyte (powinno być co najmniej 1,5 mm okładziny). Powinieneś praktycznie w miejscu hamować przy odpowiednio mocnym naciśnięciu klamek. 

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...