unavailable Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Można założyć na starą, tylko trzeba gumy podwinąć na łapach, żeby ich nie zakleić. Czy jednak to pomoże? Pewnie trochę tak, ale nie spodziewaj się wrażeń znanych choćby z Suntoura m3030. Niestety, taki urok szosy, w dodatku taniej szosy. A jaką masz szerokość opon? Jeśli 80% to taki teren, o jakim piszesz, rozważyłabym maksymalną szerokość, czyli bodajże 32c (o ile mówimy o tym nowym Tribanie, srebrnym, bo nie wiem, co mieści poprzednia wersja). Odnośnik do komentarza
tygrysek Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Opony mam 32 mm, nie pompuję ich na maksa tylko do 5-5,5 atmosfery. Cóż, chyba będzie się musiał przyzwyczaić że trzęsie. Na siedzisku jak założe pieluchę i dodatkowo żelowy pokrowiec to nawet po 100 km wertepów ujdzie. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Jeśli jest tak, jak piszesz, to może po prostu zbyt duży ciężar opierasz na ramionach? Albo masz złą technikę jazdy. Albo jesteś niewyćwiczony. Nie, że się Ciebie czepiam. Po prostu znam ten ból. Jeżdżę w ogóle bez wkładki i nie narzekam (no, może nie po wertepach, bo jak raz zaliczyłam 40km szutru, to jednak na drugi dzień ciężko mi się siedziało ? Ale na kostce i średnim asfalcie jest już okej), natomiast z rękami miałam bardzo długo kłopot. Skończyło się tym, że sprzedałam Tribana (model 500), a potem jeszcze aż trzy kolejne rowery i dopiero teraz jestem naprawdę zadowolona (nie, nie mam karbonowej szosy, jedynie widelec - ale Triban 500, podobnie jak i wszystkie trzy szosy też takowy miały). Mimo wszystko trzeba przyznać, że było to dla mnie rozwiązanie wbrew pozorom najprostsze, ponieważ jeździć chciałam na "już", a przykurczu i słabych mięśni gorsetu z dnia na dzień sobie nie wyrobię. To raz. Dwa to sama technika jazdy: jak jeździsz na prostych łokciach i nie amortyzujesz uginaniem rąk, to zawsze będzie bolało. Tego niestety "trza" się naumieć, dla własnego dobra. A niestety (też wiem z doświadczenia), im jest twardziej, tym człowiek ma większą tendencję do spinania, zamiast rozluźniania. Odnośnik do komentarza
tygrysek Opublikowano 17 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Będę próbował modyfikować swoją pozycję na rowerze tak jak napisałaś, aby trochę dać rękom odpocząć . A na razie zakupiłem lepiej tłumiące rękawiczki rowerowe i czuć różnicę wyraźnie na korzyść (z tym że są to rękawice zimowe, więc siłą rzeczy sama ich grubość sporo tłumi). Jeszcze jedno pytanie - kolega zamierza również nabyć tribana 100 w celu dojazdu do roboty. Zastanawiamy się nad wyborem rozmiaru ramy M czy L (kolega ma 180-181 cm wzrostu, plus 81-82 cm przekroku). Z tym że sam mam zasadnicze wątpliwości jak ten przekrok (inseam) mierzyć - w samej bieliźnie czy gatkach z wkładką? Wydaje mi się że przekrok 81-82 cm przy 180 cm to chyba mało, więc może sposób pomiaru jest zły. Może ktoś ma podobne "wymiary" i mógłby opisac jaki rozmiar ramy mu przypasował Link do ramy https://www.decathlon.pl/ecpl/static/Geometrie/Geometria_Triban_100.jpg Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 17 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Byłem niedawno w Decatlonie i z ciekawości przymierzałem się do różnych rowerów w tym do tego Tribana 100. Mam 174 cm wzrostu, przekrok 78. W przypadku L był jeszcze minimalny luz nad górną ramą, ale już trochę za mało jak na mój gust, natomiast jeździło się ok, pozycja całkiem wygodna. Tak więc jak kolega ma 182 cm, to prawdopodobnie L będzie w sam raz. Odnośnik do komentarza
tygrysek Opublikowano 17 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 To ciekawe. Ja mam również 179-180 cm (a nawet 181 cm prosto po wstaniu z lóżka. :)), przekrok 83 cm i jeżdżę na M. Jedynie maksymalnie odsunąłem siodełko do tyłu. Wydaje mi się, że lepsza jest trochę mniejsza rama, bo łatwiej ją dopasować poprzez odsuniecie siodła na sztycy lub dłuższy mostek. Dwa - do jazdy po lesie lub szutrach, gdzie czasami bywa ciasno, mniejsza rama oznacza większą skrętność. Natomiast jeżeli bym jeździł prawie wyłącznie po asfalcie to brałbym ramę L, bo umożliwia bardziej pochyloną pozycję. h Oto moje wymiary Fit Style The Eddy Fit The Competitive Fit The French Fit The Eddy Fit Top Tube Length 54.2 - 54.6 Cm Seat Tube Range CC 55 - 55.4 Cm Seat Tube Range CT 56.6 - 57.1 Cm Stem Length 10.1 - 10.7 Cm BB Saddle Position 73.5 - 75.5 Cm Saddle Handlebar 53.5 - 54.1 Cm Saddle Setback 5.9 - 6.3 Cm Seatpost Type Setback Shop Road Bikes YOUR MEASUREMENTS Actual Inseam83 Cm Trunk67 Cm Forearm34 Cm Arm62 Cm Thigh60 Cm Lower Leg55 Cm Sternal Notch147 Cm Total Height180 Cm Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się