Nytox89 Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Witam, po około dwóch lat jeżdżenia do pracy zauważyłem, że z tyłu mam już praktycznie łysą oponę, pierwszą myślą było przełożenie z przodu na tył, ale to chyba trochę "Januszowe" zagranie? Zastanawia mnie jeszcze kwestia czy trzeba odrazu dwie nowe opony zakładać, czy np z tylu może być inny bieżnik od tego na przednim kole? Mój rower to Kelllys Cliff 10 grey, opona założona obecnie ma oznaczenia: 44-622 a obręcz: 622-19 Zastanawiam się teraz jakie opony założyć, wstępnie myślałem żeby kupić identyczne, ale myślę że chciałbym pojezdzić dłużej w okresie jesień zima i wygodniej/szybciej wiosna lato, dziennie robie 15km z czego 12-13 po asfalcie, budżet około 50zł na oponę. Na okres ziomwy myślałem o czymś takim: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-land-cruiser-pd5320/?v_Id=94353 lub https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-smart-sam-hs476-pd8088/?v_Id=124822 Okres letni: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-kenda-kwick-bitumen-k1068-pd5278/?v_Id=74346 lub https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-spicer-pd8319/?v_Id=87108 Co o tych oponach myślicie? Czy trzeba do nich kupować różne dętki? Jak z centrowaniem koła? Czy jak zdejmę oponę zanieść do serwisu czy z nową oponą? Pozdrawiam Serdecznie Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Możesz mieć z przodu inną oponę niż z tyłu, jednak do miejskiej /turystycznej jazdy nie ma specjalnie potrzeby tak robić. Jakbyś jednak zakładał inne, to własnie ta z przodu powinna mieć lepszy/głębszy bieżnik. Z tych niby terenowych lepiej wypada Smart Sam niż Land Cruiser. (https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/smart-sam.html , https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/land-cruiser.html). Ten Spicer co chcesz na lato ma gorsze parametry niż SmartSam, chyba nie warto (https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/spicer.html). Kenda, to nie wiem, ale patrząc po cenie, to pewnie nie będzie szału, samo to że bieżnik jest gładki może nie wystarczyć. Ja bym na początek kupił te SmartSamy (tylko tę nową wersje Addix), szczególnie że już prawie jesień. Jak zmieniać na lato, to na coś faktycznie lepszego. Dętki to raczej takie same, w razie czego można sprawdzić (a nawet trzeba) w specyfikacji dętki , do jakich opon pasuje. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Jeśli na teraz to z tych co proponujesz - Smart Samy albo Land Cruisery. Chętnie bym opisał Conti ale dopiero zacząłem na nich jeździć i co prawda po paru kilometrach jest OK, to nie wiem jak w dłuższym czasie. Po ok. 20 tys. SS nie wykazują jakiegoś dużego zużycia, złapałem jedynie trzy gumy (z czego niestety ostatnia była fatalna bo butelka przecięła oponę w poprzek), świetnie się trzymają na śliskim i na piasku. Na minus - większe opory toczenia na asfalcie. Coś za coś. Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Jeśli różne opony, to ta z przodu powinna mieć lepszą przyczepność. Widziałem nawet coś takiego: na uszosowionym MTB : z tyłu - 23C, z przodu - z agresywnym bieżnikiem tak... z 1,5" albo lepiej. Głębszy bieżnik nie przekłada się bezpośrednio na przyczepność. To zależy od jego rzeźby i składu gumy. Zdaje mi się, że @rowerowy 365 ma spore doświadczenie w tym temacie i możesz zdać się na jego opinię. Mnie - na śliskim - sprawdzają się wąskie slicki. Lepiej niż 1,75" z bieżnikiem (oczywiście - budżetowe). Na dętce powinno być napisane, do jakich szerokości opon nadaje się. Często zakładam węższe niż zalecane. Łatwiej wskakuje opona. Gość w sklepie - prowadzącym również serwis - przyznał, że robi tak samo. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się