Szus Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Mama stary rower w którym muszę wymienić widełki. Czy znacie jakiś tajemny sposób na rozłączenie widełek od rury, która nawet nie drgnie. Próbowałem francuzem, wcześniej popsikałem miejsce styku wd40 i nic. Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Jeśli podane przez Ciebie sposoby nie dają rady, a tak może być. Miałem tak, że rura sterowa była skorodowana i tam gdzie zacisnął się klin sztycy kierownicy - zrobił się bąbel. W takim przypadku - piła do metalu i tniesz nad sterami. Czasem (ale rzadko) śruba wewnątrz sztycy może być utwardzana i wtedy trzeba ciąć kątówką. Skoro i tak wymieniasz widły, to wiele nie tracisz. Jeśli to zwykła sztyca bez mostka, to używkę kupisz za ok. 5 zł. Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Spróbuj jeszcze psiknąć WD od dołu (po odkręceniu koła) i wybić klin od tej strony (np. prętem zbrojeniowym 12-16 mm), ale jak będziesz miał tak jak ja - to nie pomoże. Odnośnik do komentarza
Szus Opublikowano 23 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 Dzięki za odpowiedzi widze że jednak nie ma na to sposobu, chyba skleiło się na amen. Jak wspomniałem jest to stary rower i wydaje mi się że nie ma tam klina tylko gwint jest chyba w rurze ale mogę się mylić. Niestety w widełkach które chcę założyć jest ten sam problem i bez rozmontowania nie założę Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 23 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 Trzeba odroznic mocowanie kiery od sterow. Kiere ze sztyca (mostkiem) wyciagasz po poluzowaniu sruby na gorze. Uderzasz w nia mlotkiem az wpadnie i sztyca wychodzi. Przewaznie. Patrz - poprzednie odpowiedzi. Zeby wyciagnac widly - rozkrecasz stery. Nad glowka ramy jest kontra i miska lozyskowa nakrecana na rure sterowa. Nowsze sa na klucz 32. Stare - roznie. Ale zawsze da sie odkrecic kontre przecinakiem i mlotkiem, a miske - rurhakiem. Mnie przynajmniej sie nie zdarzylo, zeby nie puscilo. Odnośnik do komentarza
Szus Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Stery rozkręciłem bez problemu. Mostek jest na stałe złączony z rurą która wchodzi w rure sterową i właśnie tego połączenia nie mogę rozłączyć. Wykręciłem długą śrubę od góry o której wspomiałeś, złapałem rurę od mosta francuzem nad gwintem rury sterowej i nic. Jeśli dobrze zrozumiałem to mam uderzyć młotkiem od góry w miejscu gdzie wykręciłem śrubę tak żeby rura mosta weszła głębiej w rurę sterową? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Mostek nie jest połączony na stałe z rurą sterową, tylko jest zaciśnięty za pomocą klina jak na rysunku poniżej (cały artykuł tutaj: http://wrower.pl/sprzet/stery,5452.html To połączenie często się zapieka i to jest zapewne problemem. Jancio opisał powyżej jak można próbować to zwalczyć. Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Jeśli dobrze zrozumiałem to mam uderzyć młotkiem od góry w miejscu gdzie wykręciłem śrubę tak żeby rura mosta weszła głębiej w rurę sterową? Nie. Wykręcasz śrubę o kilka obrotów. Łeb unosi się o kilka mm. Uderzasz w niego młotkiem, żeby wpadł do pozycji wyjściowej. Wtedy klin się luzuje. Jeśli po średnio-silnym uderzeniu śruba nie wpadnie to znaczy, że klin się zapiekł i wtedy sposoby j.w. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się