Cineos Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Witam serdecznie. Chciałbym podnieść tematów rowerów marki Focus Whistler i zapytać jak w temacie. Co o nich sądzicie? Może ktoś posiada? Jak z geometrią ramy, czy bardziej rekreacyjna czy może wyścigowa? Spawy na wysokim poziomie czy jednak budżetowo? Focus pokazał nowe modele na 2019 rok i moją uwagę zwrócił model Whistler 6.8. Alu, osprzęt SLX, Recon RL. Może ktoś coś powiedzieć na temat hamulców Magura MT2? Opinie są skrajne, jedni chwalą inny narzekają, ale to chyba jak wszędzie w tej klasie. Koła Shimano WH-MT500 chyba w tej cenie już na sztywnych ośkach? Ciężko to wyczytać z opisu bo jednak rama na 142mm, Recon 100mm a w opisie kół 9mm QR. Cena roweru w detalu 1300 euro, czyli około 5500zł. https://www.focus-bikes.com/int/95650-whistler-6-8.html Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Rower w tej cenie. który nie ma sztywnej osi, a nie ma bo w opisie kół QR/QR to żart. Droga rekreacja. Odnośnik do komentarza
konop90 Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Do tego hamulce Magura Mt2 są dobre do pewnego czasu. U mnie zaczęła klamka łapać coraz nizej, siła hamowania spadła do zwalniania aż w końcu padło całkowicie. Tył mam wymieniony a przód na razie działa chociaż też już powoli klamka zaczyna coraz niżej łapać. Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Też słyszałem nie za dobre opinie o długodystansowej eksploatacji hamulców Magura serii MT i najwyższych modeli Formula. Z pewnością nowe SLX M7000 na których jeżdziłem są brzytwa i są jednymi z najbardziej polecanych. XT różnią się od nich wyłącznie kilkoma śrubkami. SRAM Level Ultimate też mają dobre opinie ale nie przypominam sobie znajomych na nich jeżdżących. Tak swoją drogą byłem dziś z synem na wyścigu MTB. Kolega opowiadał że jego syn po skoku z wysokiego dropu na wyścigu połamał tylne widełki karbonowe w rowerze. Chińska rama, typu no name. Naprawa 500. Gdyby mi nie powiedział to bym nie wiedział że były naprawiane. Z alu tak łatwo by nie poszło. Więc jeśli wchodzimy w te wyższe poziomy to warto kupić ramy karbonowe bo są łatwiejsze do naprawy a jednocześnie mają znacznie lepszą sprężystość niż alu. Natomiast za 5k to jeszcze nie jest poziom karbonu. @Cineos Jeśli szukasz roweru tej klasy cenowej to zobacz czy nie znajdziesz w dobrej cenie takich rowerów alu jak Specialized Chisel, Trek Procaliber, Kellys Gate 70/90, Accent Peak SLX. Te mają sztywne osie. Oczko niżej są bardzo przyzwoite Rose Count Solo. Rama nie ma sztywnej osi ale amor ma. I mają dobry osprzęt SLX.Za 5k chciałbym mieć osprzęt minimum SLX albo SRAM NX/GX, amor powietrzny dobrej firmy RockShox/Manitou/Fox z dobrym tłumikiem (w przypadku RS Motion Control) z kontrolą komrecji i odbicia i jakieś przyzwoite hamulce. Najtańsze, które jakoś hamują to Alivio ale dopiero od SLX zaczynają się rzeczywiście dobre. Odnośnik do komentarza
Cineos Opublikowano 16 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Też słyszałem nie za dobre opinie o długodystansowej eksploatacji hamulców Magura serii MT i najwyższych modeli Formula. Z pewnością nowe SLX M7000 na których jeżdziłem są brzytwa i są jednymi z najbardziej polecanych. XT różnią się od nich wyłącznie kilkoma śrubkami. SRAM Level Ultimate też mają dobre opinie ale nie przypominam sobie znajomych na nich jeżdżących. Tak swoją drogą byłem dziś z synem na wyścigu MTB. Kolega opowiadał że jego syn po skoku z wysokiego dropu na wyścigu połamał tylne widełki karbonowe w rowerze. Chińska rama, typu no name. Naprawa 500. Gdyby mi nie powiedział to bym nie wiedział że były naprawiane. Z alu tak łatwo by nie poszło. Więc jeśli wchodzimy w te wyższe poziomy to warto kupić ramy karbonowe bo są łatwiejsze do naprawy a jednocześnie mają znacznie lepszą sprężystość niż alu. Natomiast za 5k to jeszcze nie jest poziom karbonu. @Cineos Jeśli szukasz roweru tej klasy cenowej to zobacz czy nie znajdziesz w dobrej cenie takich rowerów alu jak Specialized Chisel, Trek Procaliber, Kellys Gate 70/90, Accent Peak SLX. Te mają sztywne osie. Oczko niżej są bardzo przyzwoite Rose Count Solo. Rama nie ma sztywnej osi ale amor ma. I mają dobry osprzęt SLX. Za 5k chciałbym mieć osprzęt minimum SLX albo SRAM NX/GX, amor powietrzny dobrej firmy RockShox/Manitou/Fox z dobrym tłumikiem (w przypadku RS Motion Control) z kontrolą komrecji i odbicia i jakieś przyzwoite hamulce. Najtańsze, które jakoś hamują to Alivio ale dopiero od SLX zaczynają się rzeczywiście dobre. Peak SLX chyba ma tylko sztywny przód (patrząc na zdjęcia produktu). Jak się mają te amory Manitou w porównanie do takiego Recona RL? Count Solo znam i to jest dobra droga. Natomiast chyba nie ma co liczyć na wyprzedaże. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Stary Peak SLX nie miał sztywnej osi. Teraz mają ramę ze sztywną osią ale nie wiem które kompletne rowery są nie niej. Manitou ma wiele modeli. Nie jestem na bieżąco z ich ofertą. Ale podobnie jak RS mają tańsze i droższe, lepsze i gorsze ale jest to firma podobnej klasy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się