Skocz do zawartości

Śruba od sterów


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Potrzebuje porady. Przy nieumiejętnym odkręceniu wyrobiłem w śrubie od sterów gniazdo. Jest to zwykły torx 5. Pytanie, czy macie jakiś patent, żeby taka śrubę odkręcić? Druga rzecz, czy są to standardowe śruby czy są w różnych rozmiarach. Mój rower Fuji Jari 1.5.

Myslalem, żeby na sztywno zalać jakiś stary klucz i śrubę np. płynnym metalem albo poxipolem i odkręcić bo boje się trochę wbijać na siłę torxa albo płaski śrubokręt i nie chce tego rozwiercać. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza

Ta śruba służy tylko do regulacji przy montażu mostka. Nie powinna być mocno dokręcona (można ją nawet całkiem wyjąć), mostek jest mocowany nie przez nią, tylko przez śruby z boku mostka.

Jak stery dobrze działają, a nie masz zapasowego kompletu gwiazdka-śruba-grzybek, to ja bym na razie zostawił tak jak jest i zamówił komplet jak ten z linka.

Potem można ewentualnie spróbować poluzować mostek tymi śrubami z boku mostka (zwykle 2 sztuki), powinno to ułatwić odkręcenie tej śruby od gwiazdki, którą masz zepsutą. 

Potem to już pozostaje chyba tylko rozwiercenie tej śruby, jak będziesz miał nowy komplet, to nie będzie problemem zdemolowanie tego popsutego.

Odnośnik do komentarza

Nie ma 100% pewności czy wszystkie są tej samej długości, ale raczej tak. Gwiazdka jest nabijana na ustaloną głębokość (4-6 mm poniżej krawędzi rury), są nawet do tego specjalne nabijaki serwisowe. Chyba że u Ciebie ktoś nabił gwiazdkę za głeboko, to może i musiał dać dłuższą śrubę ?  Nie jest to niemożliwe.

W sumie to mógłbyś pewnie nie kupować nawet całego kompletu, wystarczyby sama śruba o tej samej średnicy i odpowiednio długa. Oczywiście jeżeli udało by się nie zniszczyć grzybka przy rozwiercaniu.

Samą gwiazdkę i tak lepiej zostawić tam gdzie jest (jeżeli nic jej nie jest) Jej wyjęcie jest dość kłopotliwe (choć też się da, są filmy na YT).

Plusem w nieszczęściu jest to, że zestaw gwiazdka-śruba-korek nie pełni żadnej roli w trakcie samej jazdy, mógłbyś to spokojnie wykręcić i nic się nie stanie.Jego zadaniem jest wyłącznie skasowanie luzów sterów w trakcie montażu mostka.  Po dokręceniu mostka jego rola się kończy.

Odnośnik do komentarza

Rozumiem, dzięki za wyjaśnienia. Zrobię tak, na razie nie będę tego ruszał, nie mam luzów a wydaje mi się, że teraz jest skręcone w sam raz. Jak będę dawał na zimę rower do serwisu, na wymianę linek itp, to poproszę o wymianę i tyle. Chyba, że wcześniej coś się będzie dzialo to rozwierce śrubę i zobaczę po wyjęciu jaka jest na długość i dopasuje.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...