Skocz do zawartości

Czemu wszystkie trailówki mają 1 zębatkę na korbie?


Rekomendowane odpowiedzi

Z grubsza omówienie dlaczego 1x11 jest lepsze ale nie do końca od 2x10 w szybkozmiennym terenie jest omówione tutaj https://www.dobrerowery.pl/blog/napedy-1-x-11-plusy-minusy-wszystko-co-powinienes-o-nich-wiedziec

z czego w kolejności ważności - cytat:

"- rewelacyjna precyzja zmiany biegów w każdych warunkach - gęsto ułożone biegi na kasecie i mocne napięcie łańcucha sprawiają iż zmiany biegów są jak wystrzał z pistoletu

- łatwe utrzymanie w czystości, w okolicach korby nie mamy praktycznie żadnych dodatkowych elementów które mogłyby blokować błoto czy brud"

Powyższe wskazuje po co i dlaczego 1 x (XX) jest lepszym wyborem niż 2 x (XX) - ale nie oznacza braku możliwości wsadzenia 2x - dorzucenie drugiej zębatki niezależnie czy masz BCD104/110/130 (chociaż to ostatnie to korby szosowe) to nie tylko kwestia dokręcenia "śrubkami" dodatkowej mniejszej/większej zębatki ale często całego pająka i dodatkowego osprzęt typu (przedniej przerzutki, manetki, linki z pancerzem) oraz dorzucenia kilku oczek łańucha. Dodatkowo w przypadku dużych różnic w wielkości zębatek przednich może zostać przekroczony zakres tylnej zmieniarki (wózek będzie popularnie za krótki) i wtedy wymiana całego napędu to jedyne wyjście.

Z powyższego najwygodniej zamiast przedniej zmienić tył - inaczej potasować kasetę - albo zmienić zęby małe na mniejsze (z 11 na 10) - te łatwiej, lub roznitować duże i wsadzić większe lub wymienić CAŁĄ kasetę na inna "tyle samo-rzędową" ale o innym rozstawie zębów.

Tak więc "nie ma letko".

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...