YoungIGI Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Dzień dobry, W piątek przyjechał do mnie nowy rower, który według sklepu miał być już wyregulowany i po założeniu przedniego koła, siodełka i kierownicy gotowy do jazdy. Rzeczywistość wygląda jednak z goła inaczej i o ile przerzutki po lekkiej regulacji działają jak należy to hamulce wciąż wydają nieprzyjemne dźwięki(lekko trą o tarcze) w tym co najważniejsze tylni hamulec przy wciśnięciu klamki odgina tarczę o jakiś milimetr- dwa w stronę koła. Próbowałem już lekko odkręcić hamulec, zacisnąć i przykręcić jednak to nic nie dało. Rower jest wyposażony w hamulce hydrauliczne shimano. Może ktoś z Szanownych forumowiczów może mi polecić jakieś rozwiązanie mojego problemu. Z góry dziękuję za odpowiedzi :). Odnośnik do komentarza
mataman Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Nie ma innej metody jak odpowiednie ustawienie zacisku względem tarczy, ale najpierw sprawdź czy koło dobrze "siedzi" Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Ewentualnie może być konieczne centrowanie koła. Można podstawić pod koło białą kratkę i obserwować ustawienie klocków po zakręceniu kołem, jeżeli koło jest krzywe (wymaga centrowania), klocek będzie się zbliżał i oddalał od tarczy podczas kręcenia. (Ewentualnie tarcza może być krzywa, ale pewnie raczej koło) Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Naprawdę? To czemu we wszystkich zaletach hamulców tarczowych pisze się, że działają bez względu na prostotę koła? Tarcza osadzona jest na piaście, nie na szprychach, więc to nie ma nic do rzeczy. Może być krzywa tarcza, może być źle osadzony zacisk hamulca względem ramy (nierównolegle), może być po prostu źle założone koło (zwłaszcza jeśli to QR). Najpierw spróbuj zdjąć i założyć koło ponownie oraz zacisnąć z wyczuciem (nie za mocno, żeby nie uszkodzić koła/ramy, nie za słabo, żeby się nie luzowało podczas jazdy). Potem można zobaczyć tarczę czy jest prosta. Przy czym nowa tarcza może nie być IDEALNIE prosta, a klocki są nowe i niestarte. Ergo: w nowym rowerze musi się to dotrzeć i tak naprawdę nie ma żadnej wady. Ewentualnie są krzywo założone hamulce - zobacz, czy klocki z obu stron są w tej samej odległości od tarczy (zakręć przy tym kołem, aby nie weryfikować tego tylko w jednym miejscu tarczy) - powinny być symetrycznie roznolegle, natomiast jeśli są jakieś odstępstwa, wtedy trzeba przesunąć zacisk na śrubkach mocujących. Nie jestem pewna, czy dobrze jest to weryfikować samodzielnie bez znajomości tematu, bo można przekombinować i naprawiając sprawny rower, narobić większego bigosu. Z drugiej strony każdy z nas kiedyś na czymś się uczył, a nauka mimo zapisu w konstytucji, nie zawsze jest bezpłatna ;) Tak więc wybór należy do Ciebie :) Odnośnik do komentarza
GrzeHu Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Może tarcza jest niedokrecona skoro ja odgina. Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 O, to też racja. Ewentualnie, jeśli jest na śruby, może być dokręcona krzywo. Przy centerlocku tego problemu nie ma. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Naprawdę? To czemu we wszystkich zaletach hamulców tarczowych pisze się, że działają bez względu na prostotę koła? Tarcza osadzona jest na piaście, nie na szprychach, więc to nie ma nic do rzeczy. Faktycznie bez sensu napisałem, jakieś zamroczenie.Dzięki za korektę. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się