szenkx Opublikowano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Panowie i być może Panie. Nie chciałby ktoś pomóc mi w modyfikacjach mojego roweru ? Znaczy się zamówiłem już nowe części i czas (być może w ten weekend wszystko będzie już u mnie) na tuning mojego Treka i do zmiany jest: - Korba + nowy wkład na zewnętrzne łożyska - Manetki - Przerzutki przód i tył - Kaseta Znaczy się przesiadka z Turneya i Acery na SLX i XT Iiiii i nie wiem czy sobie z tym sam poradzę. Oczywiście mogę dać do serwisu, ale w takiej sytuacji nic się nie nauczę, a wolałbym nie zostać z rowerem w częściach i tak go transportować :) W związku z czym szukam kogoś chętnego do pomocy w zamian za [...]*, posiadjącego miejsce gdzie taką operację możnaby przeprowadzić Z Warszawy wiem że jest Jacek i Michał *w miejsce kropek należy wstawić coś :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Mój młody chętnie z Tobą poćwiczy a ja się przyjrzę i pomoge jak trzeba. Możesz przyjechać na Bemowo. Ale nigdy nie zdejmowaliśmy łożysk korby więc nie mamy do tego klucza. W miejsce kropek pizza :) Odnośnik do komentarza
szenkx Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Ooo to spoko. Ja i tak czekam na części i to uzależnia termin, bo jeżeli w ten weekend się nie uda to może zawalczę sam :) Tak czy inaczej kupić jeszcze trzeba klucz do korby i do ściągnięcia kasety. edit: kurw.... zasugerowałem się czyjąś wypowiedzią i chyba niestety trzeba będzie zmienić też bębek/piastę. https://dragzone.bg/en/formula-dc-22-rear-disc-hub To coś obsługuje do 9rz. Chyba że się mylę... Odnośnik do komentarza
dfq Opublikowano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Niestety jak byk jest napisane : 8/9 rzędów kompatybilne Odnośnik do komentarza
szenkx Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Dzięki, czytam ze zrozumieniem, natomiast wiem, że ludzie różne rzeczy kombinują i działa coś co w teorii działać nie powinno. Wole zapytać niż wydać kasę na nową piastę. znalazłem choćby coś takiego:https://forum.szajbajk.pl/topic/3077-wymiana-kasety-8-rz%C4%99dowej-na-10-rz%C4%99dow%C4%85/ Poza tym Jacek ostatnio o tym pisał, ze kasety są tej samej szerokości tylko inaczej są wykonane i powinno być spoko. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Zwykle bębenki Shimano starszej daty są pod kasety 8/9/10. Dopiero 11 wymaga dłuższego o 1,85mm bębenka. Odnośnik do komentarza
szenkx Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Zobaczymy, sprawdzimy, a jak nie to będzie kolejna część z grupy XT do kolekcji :) Rower za 2500 zyskuje na wartości :lol: Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 27 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Zobaczymy, sprawdzimy, a jak nie to będzie kolejna część z grupy XT do kolekcji :) Rower za 2500 zyskuje na wartości :lol: Zasugeruję jednak piastę na maszynówkach (dt swiss,bitex), xtki są na kulkach. Odnośnik do komentarza
szenkx Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Coś konkretnego w razie co? Coś czuję że koszt jednak dużo większy. Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Drożej, ale jak już idziesz w taki osprzęt, to według mnie nie ma co oszczędzać akurat na piastach :). Z droższych dt swiss 350, bitex, novatec 772. Jacek pisał wymieniał niedawno jeszcze Chosen, Powerway. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Niestety okazało się że jest problem z dostępnością bębenków do Chosen. Sama piasta pracowała bardzo dobrze. Powerway i Bitex są do niej bardzo podobne. Z drugiej strony można teraz ściągnąć wszystko z Chin w niezbyt długim czasie. Kulkowe nie są złe. Problem z nimi jest taki że trzeba je często serwisować. Jeśli ktoś chce jeździć a nie grzebać w rowerze to lepiej kupić na maszynówkach. DT Swiss za 500-600 zł do takiego roweru to jednak byłaby przesada. Novatec jest tani ale kolega miał i jego syn je szybko zajechał. Ale jego syn to małolat, ścigający się co tyzień w wyścigach XC i katujący koła w straszny sposób w trudnych warunkach. Zapewne tu u kolegi Novatec by pożyły. Ostatnio robiłem research dotyczący kół Fulcrum. Okazuje się że w tańszych modelach bębenki są stalowe. Przez co są cięższe ale dużo bardziej wytrzymałe. I to jest dobra droga dla tańszych rowerów, znaleźć piastę ze stalowym bębenkiem. Odnośnik do komentarza
szenkx Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Dla mnie takie piasty to już overkill. Jak w tym roku zrobię ze 2000-3000 km to będzie bardzo dobrze. Dopiero na kolejny sezon planuje zmiany. Albo rower albo nowe koła i widelec karbon. Już teraz wydałem odpowiednio dużo na napęd choć i tak conajmniej połowę zaoszczedzilem na zakupach z drugiej ręki. Odnośnik do komentarza
szenkx Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 pierwsze "graty" spływają :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 Ja zainwestowałem w suport XTR. Poprzednio miałem SLX. Szczerze mówiąc na razie niestety nie widzę różnicy. A dziś przy okazji poszukiwań uszkodzonego bębenka, okazało się że mam w kołach piasty holenderskiej firmy Quasar o której w życiu nie słyszałem. Podobno niezła. Mają stronę tylko w ichnim języku :) Odnośnik do komentarza
szenkx Opublikowano 29 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 Niestety inpost dał dupy i nie mam manetek i łańcucha więc ten weekend odpada... Ale za to przyjechały 2 bluzy, za mały kask i korba, przerzutka tylna i kaseta Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się