Skocz do zawartości

wymiana kasety a luz na bębenku


moni

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Bardzo proszę Was o pomoc, bo jestem zielona jeśli chodzi o kwestie techniczne, więc można mi wcisnąć każdy kit.

Pojechałam na serwis moim rocznym rowerem, którym przejechałam około 3k. Nie czułam, żeby coś się działo, pojechałam profilaktycznie. Okazało się, że należy wymienić kasetę i łańcuch, co też uczyniłam. Po wymianie części i wyjechaniu z serwisu pojawił się luz na bębenku stwierdzony przez serwisanta. Powiedział, że z tym można jeździć. Rower strasznie teraz hałasuje. Gdy jadę na luzie i zaczynam pedałować jest "pusty przebieg" i nagły hałas. Tak się nie da jeździć.

 

Zastanawiam się co poszło nie tak? Czy to wina serwisanta? Źle część dobrał? Coś spaprał przy wymianie? Przed wymianą rower spisywał się idealnie.

Czy czeka mnie wymiana bębenka? Czy można to przeserwisować, tak, żeby znowu była idealna cisza?

Odnośnik do komentarza

Przez internet nikt tego nie oceni. Nie sądzę żeby bębenek miał wżery po 3k km. Ale jeśli były to jakieś bardzo tanie chińskie koła to nie można wykluczyć że bębenek jak z plasteliny. A może serwisant zapomniał założyć podkładkę dystansową i liczy na to że dziewczyna się nie zna i nie będzie mu zawracać głowy a w serwisie ma urwanie głowy przed wakacjami. Tak czy tak usługa do reklamacji i należy się domagać stanu jak przed wykonaniem usługi czyli cicho działającego napędu.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję jajacku za odpowiedź. Rower do najtańszych nie należał, kupiłam sobie speca. Serwisant powiedział mi, że kaseta jest lepsza niż miałam, bo stara była zintegrowana, a ta jest na pająku czy jakoś tak... Czy to może mieć znaczenie? Chłopak widział, że nie mam pojęcia o sprzęcie, ale wydawał się kompetentny. No ale co z tego, skoro jest gorzej niż było. Pojadę tam z reklamacją.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto