Skocz do zawartości

Focus Black Forest 29er 3.0 lub 4.0


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

właśnie sprzedałem mój obecny rower MTB i powoli rozglądam się za kolejnym. Ciśnienia nie mam, ważne, żeby był przed wiosną...

 

Planuje albo zakup używki w dobrym stanie i dobrej cenie - ale w tym wypadku tylko w okolicy (na razie nie ma nic ciekawego), bo nie chcę kupować używki wysyłkowo, albo coś nowego z wyprzedaży.

 

Po przejrzeniu ofert w necie, zastanawiam się nad Focusem Black Forest 2015 w wersji

 

3.0

http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/focus/focus-2015/rowery-gorskie-29/focus-black-forest-29r-3-0-20-biegowy-493731

 

lub 4.0

 

http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/focus/focus-2015/rowery-gorskie-29/focus-black-forest-29r-4-0-20-biegowy-493730

 

Ceny wyprzedażowe, na te modele w necie wyglądają dość ciekawie. Dodatkowo mam niedaleko fajny sklep który handluje Focusami i idzie się tam dobrze potargować (ostatniego Focusa kupiłem 15 % taniej, niż najtańsze oferty w necie).

 

Obecnie 3.0 można w necie kupić za 4200 zł przeceniony z 5900 zł, a 4.0 za 3600 zł przeceniony z 4400 zł

 

To czy 3.0 czy 4.0 zależy od modeli dostępnych w sklepie, możliwości negocjacji w sklepie  i możliwości negocjacji z żoną ;)

 

Wstępnie zakładałem wydać ok 3 tys, ale jeśli trafi się coś fajnego pewnie będę mógł dorzucić ok tysiąca.

 

Na minus focusów - hamulce, które pewnie z czasem zamieniłbym na coś lepszego

 

Ogólnie nie mam problemu z wyborem i porównaniem rowerów, ale może zbyt zafiksowałem się na focusie :) a i nie jestem w stanie śledzić całego rynku rowerów, więc jeśli ktoś z was może mi podrzucić jakiś inny sensowny rower?

Odnośnik do komentarza

Bardzo mało się interesuję MTB ale Focusy zarówno MTB jak i przede wszystkim szosowe i przełajowe bardzo mi się podobają. No i na plus że jest to europejska marka więc kupując odrobinę popierasz swoje. Szkoda że mój ulubiony Spec nie jest europejski.  Ale widzę też że nasz rodzimy Kross się bardzo wyrobił i ma ładne ramy.

Odnośnik do komentarza

Co do Krossa, to też się zastanawiam, bo w bardzo dobrej cenie można kupić karbonowego Levela B9, za niecałe 4 tys przeceniony z 6 tys.

 

http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc29/level-b9-29er

 

Poczytałem sobie kilka testów tego modelu i nie wiem, czy jednak nie wybiorę tego. Bardzo dobry wariant pod rozbudowę. Waga 12 kg jak na karbon, nie powala, ale wynika ona raczej z innych podzespołów (osprzęt, kierownica, mostek i sztyca), które w miarę zużycia mógłbym powoli wymieniać, bez jednorazowego dużego nadszarpnięcia budżetu domowego :)

Odnośnik do komentarza

Piękna maszyna. Do moich zastosowań byłby idealny jeśli chodzi o przełożenia. Natomiast czytałem trochę opinii na zagranicznych forach i niestety różnice między karbonem i alu nie są jednoznaczne. Ja na szosie przesiadłem się z alu na karbon i do alu już nie wrócę, przede wszystkim ze względu na komfort. Natomiast czytałem np. test dwóch Speców MTB o niemal identycznych parametrach ale ramach jeden alu, drugi karbon i fachowcy jeżdżący w wyścigach na mtb nie widzieli równicy w komforcie ani sztywności. Jedyna różnica była w wadze no i oczywiście duża różnica w cenie. Ja dlatego do moich amatorskich zastosowań chyba wolałbym lekką ramę alu.

Odnośnik do komentarza

Coà nie mogà edytowaà ani poprzednich postÃÃów ani tematu...

 

 

Na 99% biorà jednak krossa b9, jestem teraz na etapie negocjacji (i tak juÃÃü atrakcyjnej) ceny.

 

Do koÃca tygodnia pewnie podejmà ostatecznà decyzjà i w przyszÃym zamÃÃówiÃ, ale chciaÃem jeszcze sià was podpytaà i upewnià ÃÃüe podjÃÃem dobrà decyzjà (lub jeÃli zÃÃ, to rozglÃdaà sià za czymà innym).

 

OgÃÃólnie tego Krossa

 

http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc29/level-b9-29er

 

w moim rozmiarze mogà kupià za ok 3500-3700 

 

LiczyÃem sobie na szybko wartoÃÃ samych czÃÃci po cenach internetowych - amor, napÃd, hamulce,siodeÃko, koÃa, opony i za same te graty wychodzi ponad 3 tys, wiÃc rama jakby w gratisie :)

 

JeÃli ktoà moÃÃüe mi doradzià jakÃà lepszà opcje w przedziale 3500 - 4000 zà to proszà o info do koÃca tygodnia...

 

Aha - zastosowanie:

Na MTB nie robià duÃÃüo km - trenuje gÃÃÃównie na szosie, a na MTB wsiadam przejechaà sià przed zawodami i i do lasu jak pogoda na szosà zbyt zimna i wietrzna :) czyli ogÃÃólnie to Maratony MTB - teren raczej maÃo urozmaicony + czasem poÃmigaà po lasach. 

Odnośnik do komentarza

Podeslij prosze na PW gdzie mozna kupic tego Krossa za tak dobra cene. To jest za pol darmo. Jak bys chcial kupic dowolna chinska karbonowa rame to musisz liczyc ze po imporcie z Chin, cle i VAT bedzie cie kosztowala ok. 2500 zl. Mi dzis w sklepie Speca doradzono zebym puscil swojego kiepskiego MTB i kupil cos innego. Wiec musze sie chyba udac na poszukiwania. Ten Kross w zwiazku z tym tez mnie interesuje. A nie ma takiego w wersji 27,5? Bo jednak stwierdzam po dzisiejszej jezdzie po puszczy po blotach, kozeniach i waskich drozkach ze 29 jest dla mnie za malo zwrotny do jazdy w lesie.

 

Ja mam podobne zastosowania jak Ty. Jezdze ponad 98% po szosie. MTB na razie z rzadka do lasu. Ale poniewaz moj syn zaczal trenowac w sekcji kolarskiej to spodziewam sie ze bede duzo wiecej jezdzil MTB niz dotychczas razem z nimi lub jego grupa. Jakis mega wypas nie jest mi potrzebny ale chcialbym rower lekki i zwrotny i w ktorym biegi dobrze wchodza pod duzym obciazeniem pod gore. W nizszych grupach Shimano jest z tym lipa.

 

OFF TOPIC

Czy ty jako lublinianin masz obcykane Roztocze? Pare osob mi mowilo ze sa to fajne tereny na rower. Czego sie tam mozna spodziewac i gdzie najlepiej zalozyc baze do wypadow?

Odnośnik do komentarza

Hej, jeśli chodzi o tego krossa, to niestety nie ma go na kołach 27,5 w takiej cenie. Ten który ja planuje kupić to rocznik 2013 i do tego tylko rozmiar XL, dlatego z ceną sporo można wynegocjować.

 

Na 27,5 jego odpowiednikiem będzie level R9, ale jego cena to ok 5 tys (choć też pewnie kilka stówek można z niej urwać).

 

Szczegóły napisałem Ci na PW

 

 

Niestety, na Roztocze na razie tylko weekendowe wyjazdy rekreacyjne, ale bez roweru, więc nie bardzo mogę coś doradzić.

Odnośnik do komentarza

Caly czas sie zastanawiam jakiego typu rower MTB kupic. Czy sa wam wiadome jakies inne firmy oprocz Specialized ktore umozliwiaja odplatne testy rowerow? Ja sie umowilem w moim zaprzyjaznionym sklepie Specialized ze wezme na testy 2-3 rowery. Mysle ze trzeba sie jednak przejechac na kilku roznych po terenie w ktorym sie najczesciej jezdzi zanim sie cos kupi. Dzis przejechalem sie z dzieckiem po trasie na ktorej rozgrywane sa corocznie wyscigi XC na trekkingu na oponach 29x2.0 z amorem ze skokiem 63mm i caly cza go dobijalem na kazdej wiekszej rozpadlinie. Na korzeniach w lesie taki amor tez sie do niczego nie nadaje. Nie ma komfortu. A jest to wysoki model Suntoura do trekkingow z tlumieniem olejowym. To juz lepszy do takich zastosowan jest moj podly amor Suntoura w moim MTB, najprostszy model ze sprezyna ale ze skokiem 80mm. Nie wykluczam kupienia 29-era bo moze trafie jakis ktorego geometria bedzie mi odpowiadac. Na razie chce przetestowac jednego fulla, Epica, i dwa hardtaile: Rockhoppera i Crave. Gosc ze sklepu, w srednim wieku, odrobine mlodszy ode mnie mowi ze jak jezdzi off-roadem to tylko full w rodzaju Epica daje komfort. Ma do dyspozycji wyscigowe maszyny hardtailowe ale preferuje fulla ze wzgledu na komfort. Moze sprzedam 2 rowery, trekkinga i MTB i kupie jeden ale porzadny, np fulla. Albo moze sie przymierze do takiego Krossa jak tu opisywany. A jak sadzicie jaki skok widelca jest juz odpowiedni do komfortowej jazdy po korzeniach i trasach XC?

Odnośnik do komentarza

A ciekaw jestem tez waszej opinii na temat tego jak ma sie komfort i predkosc w stosunku do szerokosci opon i cisnienia. Najszersze na jakich dotychczas jezdzilem to 2.0 cala. Kiedys nie wiedzialem ze mozna je pompowac nizej niz to co podaje producent wiec nigdy nie wbijalem mniej niz jakies 50 PSI. Komfort byl oczywiscie kiepski przy takim cisnieniu. Od jakiegos czasu jezdze na 25 PSI i komfort znaczaco wzrosl ale spadla predkosc i mam klopot nadazyc za kolegami na takim cisnieniu. Jaka szerokosc opony i cisnienie jest waszym zdaniem optymalne do jazdy po lesie gdzie spotkamy korzenie, powalone drzewka, okazjonalne piachy i zjazdy i podjazdy?

Odnośnik do komentarza

Ja w tym roku jeździłem na Continental Race King 29er o szerokości 2,2 cala.

Ciśnienie od ok 2 do max 3,5 atm, w zależności od trasy ( ale max to tylko przy dużej ilości płaskich prostych)

Niższe ciśnienie to też dużo lepsza przyczepność i nierówności tak nie wybijają z rytmu pedalowania.

 

Co do amortyzatora to skok 100mm mi w zupełności wystarcza - jeszcze nie zdarzyło mi się dobić

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...