tomek1233211 Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Witam. Po drastycznym uszkodzeniu mojej obręczy, zakupiłem nową (Dartmoor raider 27.5). Zaplotłem koło na 3 krzyże, podociągałem szprychy i wycentrowałem koło. Nie ma bicia góra dół ani prawo lewo. Założyłem koło i ruszyłem na jazdę testową. Mój problem polega na tym, że rower skręca w prawo. Kiedy trzymam ręce na kierownicy jest to lekko odczuwalne, a kiedy puszczę kierownicę, ściąga tak mocno że jazda nie jest możliwa. Domyślam się, że muszę dociągnąć lekko szprychy z jednej strony, a z drugiej poluzować, pytanie tylko, z której? Przypomnę że rower ściąga na prawo, szprychy, nyple i piasta nie były wymieniane. Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Jeżeli to przednie koło sprawdź czy zachowałeś symetrię. Odnośnik do komentarza
tomek1233211 Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 to znaczy? Odnośnik do komentarza
tomek1233211 Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Co rozumieć przez zachowanie symetrii? Koło nie ma bicia. Ciężko jest mi ustalić czy jest przesunięte w prawo lub w lewo. Wiem tyle że jak puszczę kierownicę, to rower skręca w prawo. Odnośnik do komentarza
tomek1233211 Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Jest to koło przednie. Odnośnik do komentarza
tomek1233211 Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Oprócz tego pojawił się także problem sztrzelających szprych przy hamowaniu. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 31 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Przychodzi mi tylko jeden pomysł do głowy. Przy odwróconym rowerze i zdjetej oponie, obkrec widelec/amortyzator jakąś taśma i postaraj się wyznaczyć na niej środek a następnie szerokość obręczy i sprawdź czy koło mieści się w tym zakresie. (W podobny sposób zamierzam wycentrować swoje koła, jak pozbędę się gipsu z obojczyka). Zaplatając koło na nowo powinieneś był wymienić szprychy na nowe. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
tomek1233211 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Rozplotłem koło i zaplotłem ponownie. Problem ściągającego koła znacznie się zmniejszył, jest prawie niewyczuwalny. Pozostał jednak problem strzelających szprych. Teraz są naciągnięte bardzo mocno. Przy mocniejszym hamowaniu przednim kołem wydają bardzo nieciekawe dźwięki. Na początku myślałem że uderzają o zacisk hamulcowy (bo tak właśnie brzmi ten dźwięk), ale sprawdziłem to i tak nie jest. Wie ktoś może co może być przyczyną? :/ Odnośnik do komentarza
tomek1233211 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Dlaczego powinienem wymienić szprychy? Dodam że przejechały one dopiero jakieś 50km. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Jak napisałeś że uszkodziles obręcz to zakładam że szprychom też się dostało, mogły się powyginac. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
tomek1233211 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Sszprychy ciągnął obręcz do piasty i są mocno napięte, co więc z tego że mogą być krzywe? Z resztą teraz bardziej chodzi mi o problem ich odgłosów... Ale i tak dzięki za rady. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się