Skocz do zawartości

Korba 48/32 a kaseta.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Kilka lat jeździłem szosówką, kilkanaście na góralu/trekkingu, ale teraz postanowiłem to wszystko zuniwersalizować i przejść na gravel.

 

Postanowiłem też samemu poskładać go nie kupując gotowca, ponieważ bardzo mi nie pasują napędy jakich potrzebuję, a konkretnie przełożenia.

 

Na góralu miałem korbę 48/38/28 i kasetę 11-32. Było to rozwiązanie dość uniwersalne. Jedynie troszkę brakowało mi miększego przełożenia. Najmniejsze to 0,88.

 

Chciałbym gdzieś 0,75.

 

Jednocześnie chciałbym mieć układ dwu-tarczowy z przodu bo jak na gravel 3 tarcze z przodu to trochę obciach. Postanowiłem więc mieć korbę FSA 48/32. Stąd mam kilka pytań.

 

1. Czy jest możliwa współpraca takiej korby z kasetą 11-40 bądź 11-42 ? (chodzi głównie czy wózek tylnej przerzutki to pomieści?) Nie ma znaczenia czy 9, 10, 11 przełożeń.

 

2. Czy w ogóle taka korba (bo jak się domyślam pochodzi raczej z "górala") będzie kompatybilna z suportem gravela ?

 

3. Czy w ogóle to wszystko da się połączyć tak by było kompatybilne ?

 

Zaznaczam- kaseta 11-36 to trochę dla mnie za mało jeśli o miękkość.

 

 

 

Jestem mało obeznany w osprzęcie i zasadzie kompatybilności. Dopiero się tego uczę, ale liczę na pomoc forumowiczów bardziej obeznanych w temacie.

 

Wiem- to moje połączenie jest trochę dziwaczne, ale chce mieć w końcu jeden konkretny "uniwersalny" rower.

Odnośnik do komentarza

A ile ta korba kosztuje? Bo jak kiedyś patrzyłem to grubo ponad 1000. Praxis Works też ma taką korbę Zayante M30. 48/32 to IMO optymalne przełożenia do gravela czy do szosy na góry. Złożyliśmy koledze przełajówkę z korbą 48/32 i kasetą 11-34 na góry i wyszło bardzo dobrze. A czy będzie pracować z kasetą górską? Z pojemności przerzutki z długim wózkiem nowych generacji wynika że Tiagra 4700, Shimano 105 5800 i Ultegra 6800 ze średnim wózkiem czyli w wersji GS mają maksymalną pojemność 37 zębów i maksymalnie obsługują koronkę 32. W zależności od zastosowanego haka przerzutki, linii łańcucha i budowy tylnych widełek , mogą nieoficjalnie obsłużyć koronki 34 a czasem nawet 36. Kaseta 11-40 znacząco przekracza pojemność 37 zębów bo wychodzi (40-11 + 48-32) 45. Żeby to chodziło trzeba albo wymienić wózek przerzutki na długi (są takie nieoficjalne modyfikacje) albo zastosować przedłużacz haka przerzutki Wolf Tooth Road Link. Najnowsza wersja przerzutki Ultegra RD-8000-GS ma trochę dłuższy wózek, pojemność 39T i obsługę koronki 34 ale chyba i tak nie pokona 6 zębów różnicy pojemności.

 

W dzisiejszym Tour of Flanders wyczajono że Trek Segafredo miał zainstalową nieoficjalną wersję przerzutki Ultegra RX z długim wózkiem i sprzęgłem jak w przerzutkach MTB. Ale było to elektryczna wersja Di2. Na obecną chwilę Road Link wydaje się być najtańszą i najsensowniejszą opcją.  Do kupienia tu:

http://pogobikes.pl/kolekcja/frontpage/road-link-dm

Odnośnik do komentarza

A na jakiej ramie ty chcesz to składać? Kiedyś o mało nie kupiłem korby fsa, po zagłębieniu tematu okazało się iż one wymagają specjalnych suportów które chyba tanie nie sa i nie wszędzie pasują

 

Roadlink albo zastosować przerzutkę z MTB (taką by miała jednakowy uciąg linki co klamkomanetka)

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Problemem może być pojemność przerzutki. Road Link jej nie zwiększa. Więc albo trzeba mieć korbę 48/32 z kasetą 11-36 i przerzutką RD-8000-GS (pojemność 41, o dwa większa niż max pojemność RD-8000-GS, więc pewnie pójdzie) albo zastosować tylną przerzutkę MTB, która ma identyczny uciąg linki jak zastosowane z nią klamkomanetki, jak pisze Nath147.

 

Polecam też przeczytać ten artykuł:

http://biketestreviews.com/wolftooth-roadlink/

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...