Skocz do zawartości

Budżetowy mieszczuch dla początkującego. Nowy czy Używka?


Rekomendowane odpowiedzi

"Regulacja przedniego hamulca rolkowego to dla mnie tajemnica na razie, hamulec lekko piszczy, aczkolwiek być może muszę jedynie dokręcić tą śrubkę przy piaście, bo ją luzowałem przy zabawie z kołem."

 

Nie potrzeba mu oleju?

 

http://www.roweryholenderskie.net/smarowanie-hamulcow-rolkowych-shimano/

 

Będzie ciszej, trwalej i skuteczniej będzie hamować.

Odnośnik do komentarza

Drużyna tak się właśnie znam na rowerach (ale spokojnie cały czas doczytuję to i owo). Przepraszam za wprowadzenie w błąd, moja Gazelle wyposażona jest jednak w hamulce bębnowe, co zmienia postać rzeczy, mimo prób regulacji linki te z przodu wciąż na razie lekko piszczą, aczkolwiek siła hamowania zadowalająca, choć pewnie po moim torpedo to wszystko hamuje lepiej. Tylni hamulec sprawuje się bez zarzutu. Z przodu, gdzie występuje problem mam dokładnie ten https://www.rowerystylowe.pl/p-2126/przedni-hamulec-bebnowy-sturmey-archer-x-fd-alu.

 

Czy da radę zrobić coś z tym samemu? Czy piszczenie jest oznaką zużycia okładzin? Czy je się wymienia, i czy są gdziekolwiek do dostania, czy w grę wchodzi wymiana całego hamulca? Wydaje mi się że podczas jazd próbnych pod sklepem hamulec przedni nie piszczał, ale ręki sobie nie dam uciąć, bo był mocny wiatr który zagłuszał to i owo. Liczę że to jedynie problem z regulacją.

 

Ewentualnie mogę podjechać do tych stylowych rowerów i podpytać, bo mają sklep we Wro, a skoro handlują rzadkimi częściami do Holendrów to i pewnie ogarniają temat.

Odnośnik do komentarza

[...]

 

Czy da radę zrobić coś z tym samemu? Czy piszczenie jest oznaką zużycia okładzin? Czy je się wymienia, i czy są gdziekolwiek do dostania, czy w grę wchodzi wymiana całego hamulca? Wydaje mi się że podczas jazd próbnych pod sklepem hamulec przedni nie piszczał, ale ręki sobie nie dam uciąć, bo był mocny wiatr który zagłuszał to i owo. Liczę że to jedynie problem z regulacją.

 

Ewentualnie mogę podjechać do tych stylowych rowerów i podpytać, bo mają sklep we Wro, a skoro handlują rzadkimi częściami do Holendrów to i pewnie ogarniają temat.

 

 

Jak czujesz się na siłach, to możesz je rozebrać i zobaczyć stan okładzin i ewentualnie (o ile są dobre) przejechać je papierem ściernym, aby pozbyć się pierwszej warstwy, która pewnie się  zeszkliła. Potem wyreguluj (podciągnij) linkę.

 

Jeśli nie chcesz samodzielnie, a do RowerówStylkowych masz blisko w miarę, to można ich odwiedzić. Co prawda nigdy z ich serwisu nie korzystałem, ale -- z racji iż u nich kupiłem rower -- parę razy zwracałem się o poradę i nigdy nie odmówili. Aż szkoda, że nie mam ich tutaj w Trójmieście. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale może mają jakiś zaprzyjaźniony serwis w Twojej okolicy. Zapytaj.

 

//Edit, ostatnio zmienili lokalizację, więc zerknij na ich stronę.

 

 

Akurat tutaj uważam,że zdecydowanie lepszym wyborem będzie nowy rower,moze neico droższy,ale w zamian za to na gwarancji serwisowej,co jest niewątpliwie dużym plusem. Z używanymi jest większy problem,nie masz na nie żadne jgwarancji.

 

 

Nietrudno się z Tobą zgodzić, ale zwraż proszę, że nowa Gazelle, to od 3000 złotych w górę. Batavus, Sparta -- niewiele mniej. Kupowałem nową Gazelle, co prawda w mocnej przecenie, ale i tak to był spory wydatek (2400 zamiast 4200). Ale ona też się zużywa, może mniej niż inne, ale jednak także wymaga serwisowania (akurat czekam kiedy serwis wreszcie odda moją po przeróbkach).

Odnośnik do komentarza

Rzucę okiem na te hamulce najwcześniej w weekend, bo gęsty tydzień mam, zauważam że piszczą jakby coraz mniej, być może kwestia dotarcia, rower pewnie trochę stał w sklepie. Co do zakupu nowego, wiadomo że fajnie, ale kryteria określiłem wyraźnie w pierwszym poście. Mam jeszcze pytanie do znawców, do czego służy (co reguluje) śrubka przy klamce hamulcowej.  http://miejskierowery.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_7693b4d1fa1ae97ce507a8db7747b8f8.jpg. Nie majstrowałem przy nich więc nie wiem. 

 

Do rowerów stylowych podejdę jeśli piszczenie będzie się utrzymywać. Mają w ofercie odpowiednie szczęki, więc w ostateczności dokonam transakcji zakupu po prostu i wymienię. 

Odnośnik do komentarza

Wracam po weekendzie :-)

 

Wydaje się że ogarnąłem ten piszczący przedni hamulec, za waszą namową rozkręciłem go, przeczyściłem okładziny papierem (wydały się niezużyte miały ok 3-4 mm) skręciłem, dziś podczas jazdy do pracy nic nie piszczało, choć jeszcze się upewnię po południu wracając do domu. Dzięki.

 

Udało się rozszyfrować co to za oryginalna przekładnia siedzi w mojej Gazelli. To shimano nexus auto d inter 4 http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mJVBRMnRf_3YswVJeFNDx-w.jpg, odpukać działa bardzo fajnie, ale już wiem że to jednorazowa zabawa, bo na jakiekolwiek części w razie awarii NIE MA SZANS, dobrze że chociaż manual znalazłem to wiem jaką baterię sobie włożyć w razie czego. 

 

Słuchajcie, jak określić wiek mojego roweru? Doczytałem z wiki, że w Gazellach można to zrobić po numerze ramy. Tu cytat:

 

Między 1974 a 1981 rokiem Gazelle stosowała numerację ram rozpoczynając od litery "G", a następnie 6 cyfr. Pierwsza cyfra z ciągu odnosiła się do roku produkcji, np. numer ramy to GN 604650 oznacza to, że rower został wyprodukowany w 1976 roku. Po roku 1981 Gazelle stosuje numerację 7-cyfrową.

 

Rozumiem Że skoro mój numer ramy składa się z samych cyfr, to pierwsza oznacza rok produkcji, w moim przypadku 0 = 2000 r. Right?

Odnośnik do komentarza

Co do numeru ramy, to wyślij zapytanie do consumentenservice@gazelle.nl, ja mam problem z ogarnięciem numerów seryjnych obecnie produkowanych Gazeli. U mnie zaczyna się od "GZ".

 

A piastą sobie nie zaprzątaj głowy -- jak już zaliczy poważną awarię, to pewnie albo zmienisz rower, albo po prostu dasz do wymiany na nową piastę i jest szansa, że na lepszy model (opory itp.). Ostatnio pojawiają się coraz ciekawsze rozwiązania i kto wie jak to będzie wyglądać za kilka(naście) lat.

Odnośnik do komentarza

Dzięki Maciek za cynk, rzeczywiście wysłałem maila i szybko odpisali że 2000r., aż ciężko uwierzyć obstawiałem że ma max z 10 lat, ale skoro tak wyglądają 15 letnie holenderki to oni rzeczywiście się znają na rzeczy. Wychodzi na to że kupując nowy, lub względnie nowy rower kupujesz także rower de facto dla następnego pokolenia, wszakże sam jeździłem na rowerze po ojcu dotychczas. I na koniec ciekawostka, rower to prawdziwa waga ciężka 20 kg bez U locka!

Odnośnik do komentarza

20kg jak na rower, który dużo zniesie, to nie dużo. Mówimy o rowerze przystosowanym do jazdy przez cały rok, w każdą pogodę.

 

A co do trwałości: jako następny rower myślę kiedyś kupić elektryczny, lub prawdziwie miejski (dress guard, rolki zamiast v-brake, większy bagażnik), ale dopiero jak ten zaliczy zgon, względnie większą awarię. Po dwóch latach użytkowania i nie dbania o rower (nie licząc napędu i hamulców) widzę, że muszę mu jakoś "pomóc" zaliczyć zgon, względnie ktoś musi mi go ukraść, abym mógł pomyśleć w ciągu kilku kolejnych lat o czymś nowym. :D Roweru szkoda mi psuć, więc coś czuje, że to będzie dłuższa przyjaźń z Gazelle.* :-)

 

Mam nadzieję, że będziesz zadowolony z roweru.

 

* obecnie na wiosnę planuję przegląd hamulców (głównie linki i pancerze) oraz być może centrowanie tylnego koła, bo ma już lekkie bicie boczne, ok 0,5mm. Czyli w sumie rower niemal bezobsługowy.

Odnośnik do komentarza

Oczywiście że jestem zadowolony, doszło do tego że moja standardowa droga do pracy (ok 3,5 km) wydaje mi się za krótka, i odważnie zamierzam przejechać całą zimę (poza jakimiś ekstremami) póki co pogoda zadziwiająco łaskawa (np dziś rano ok 7 10 stopni, mamy grudzień Hej! U mnie na wiosnę to na pewno przednia opona do wymiany, fajnie było przeczyścić też tylni hamulec, ale tam już sporo szpeju do odkręcania (przerzutki trzeba wypiąć, nie wiem nic o regulacji tegoż) więc muszę do tego dorosnąć. 

Odnośnik do komentarza

Ostatecznie zmniejszyłem swój budżet i jestem już zdecydowany i ugadany z właścicielem na taki rower:

 

http://olx.pl/oferta/rower-cube-curve-pro-CID767-IDbQKZl.html

 

 

W tym ogłoszeniu niewiele jest podane, jego parametry:

 

http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2013,rowery,7423

 

 

Rower ma 1,5 roku. 6 lat gwarancji na ramę i 2 na osprzęt (czyli zostało kilka miesięcy). Wygląda dobrze (lepiej niż na tych zdjęciach), byłem go sprawdzić - jeździ się spoko, czekam teraz tylko na regulację tylnego hamulca. Na pewno muszę od razu kupić tylną oponę, bo jest już łysa (więc koło 100 zł wkładu) .

 

Wydaje mi się, że za tę kasę sprzęt jest przyzwoity - co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...