Skocz do zawartości

Gravel w granicach 8 tys (Romet NYK?)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

planuję przesiadkę z crossa na gravel - budżet jaki posiadam to granice 8 tys. (+/- 2 jestem w stanie dołożyć jeżeli warto).

 

Testowałem parę modeli (m.in. TCX Advanced SX czy Cyclo Cross które co prawda nie są określane jako gravele ale leżą gdzieś niedaleko) i doszedłem do wniosku iż chciałbym zakupić coś z ramą karbonową.

 

Po research-u najbardziej odpowiada mi Romet NYK (Romet NYK).

 

Czy ktoś może się wypowiedzieć w temacie droższych modeli Rometa? Warto czy może poszukać czegoś innego? Wszelkie propozycje mile widziane :)

Odnośnik do komentarza

W firmie, którą obserwuję na FB, w Lublinie, mają bardzo atrakcyjną wyprzedaż framesetów Specialized (rama z widelcem). Składanie roweru od podstaw. ma tę zaletę że dostaniemy dokładnie to co chcemy, bez badziewnych kół jakie zwykle daje producent i paru innych słabych elementów.

 

Mamy przełajówkę Crux w karbonie za 4200:
https://www.metrobikes.pl/pl/p/Zestaw-Specialized-Crux-Pro-carbon-Disc/31971

 

Szosę endurance Roubaix na tarczach do której wejdą opony bodajże 32, aa 4500 i 3900:

https://www.metrobikes.pl/pl/p/Zestaw-Specialized-Roubaix-Pro-Disc-blkwht/35535

https://www.metrobikes.pl/pl/p/Zestaw-Specialized-Roubaix-Comp-Disc-blk/35536

 

I gravela Diverge z najlepszego, super wycieniowanego alu za 2500. Mam MTB z tego samego alu i jeździ się na nim bardzo dobrze.

https://www.metrobikes.pl/pl/p/Zestaw-Specialized-Diverge-Comp-tiorg/35539

Odnośnik do komentarza

Szukam jak najbardziej uniwersalnego roweru dlatego gravel (np. ten romet ma zestaw mocowań na błotniki/sakwy - przydatne dla mnie na luźne weekendowe wyprawy). Cross na krótkie trasy jest ok ale po pierwsze jest dosyć ciężki (nie jest to jakaś super maszyna) a do tego na dłuższych trasach (100 - 200 km) strasznie męczą mi się ręce (nawet pomimo niewielkich rogów) dlatego szukam czegoś z barankiem. Jeżeli mam już inwestować to wolę dołożyć i kupić coś w karbonie - po przejażdżce na kilku rowerach z taką ramą mam wrażenie że jest dużo lepsze tłumienie drgań (a pewnie będę trochę się tym rowerem woził po mieście).

 

Składanie raczej odpada - z racji braku czasu i warunków. 

Odnośnik do komentarza

Tłumienie drgań w karbonie przeznaczonym do jazdy długodystansowej zdecydowanie lepsze. Ale bagażnik i sakwy nie są raczej do karbonu zalecane. Gdyby miał takie zastosowanie to wybrałbym raczej coś takiego jak ten Spec Diverge w dobrym alu z karbonowym widelcem. Karbon jest bardziej wytrzymały i łatwiejszy w naprawie niż aluminium ale jakoś nie przypominam sobie nikogo kto by jeździł na karbonie z bagażnikiem i sakwami. Stal też tłumi drgania lepiej niż alu i jest wytrzymała ale nie jest lekka. Ale dużo rowerów wyprawowych jest właśnie z tego powodu ze stali. Najbardziej znana jest tu chyba firma Surly.

Odnośnik do komentarza

Tłumienie drgań w karbonie przeznaczonym do jazdy długodystansowej zdecydowanie lepsze. Ale bagażnik i sakwy nie są raczej do karbonu zalecane. Gdyby miał takie zastosowanie to wybrałbym raczej coś takiego jak ten Spec Diverge w dobrym alu z karbonowym widelcem. Karbon jest bardziej wytrzymały i łatwiejszy w naprawie niż aluminium ale jakoś nie przypominam sobie nikogo kto by jeździł na karbonie z bagażnikiem i sakwami. Stal też tłumi drgania lepiej niż alu i jest wytrzymała ale nie jest lekka. Ale dużo rowerów wyprawowych jest właśnie z tego powodu ze stali. Najbardziej znana jest tu chyba firma Surly.

Witam serdecznie. A co sądzisz o przyczepce do grawelow?

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Chyba jeszcze nie czas na gravele w karbonie, to co jest, to jest drogie w porównaniu do możliwości zakupu szosy w karbonie. Mam nadzieję, że jak rynek przyjmie gravele, to i będzie wybór i ceny trochę osiądą. Rzuć okiem na Accenta Ferala, droższy od NYKa, ale lepszy osprzęt i duże możliwości przyjęcia opon, błotników, bagażnika, chociaż tutaj, podobnie, jak Jacek byłbym ostrożny z obciążaniem. Intersport dystrybuuje Accenta, może możnaby coś ugrać, tak, jak w przypadku Giantów, gdzieś rabat 10% w sezonie to norma. Albo pójdź w coś z planet X, jak Łukasz, masz Space Chicken i Bish Bash Bosh z mniej sportową geo. Jak Ci padnie rama, to kupisz jakiś konkret, coś z tytanu (śledziłem bloga, gdzie gość przesiadł się ze stali na karbon, który uszkodził i poszedł w tytan) albo ściągniesz jakiś porządny frameset, Norco czy Niner ?.

Odnośnik do komentarza

@Chino wczoraj przyglądałem się na stronie temu Bish Bash Bosh i wygląda ciekawie. Muszę tylko dopytać czy mają XL-a w szarym kolorze bo na stronie nie widać a cenowo też wygląda ok (chyba mają nieco inną rozmiarówkę bo z tego co mi się wydaje to L zazwyczaj ma 56 a u nich to jest XL - mam 187 wzrostu). Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...