pnowy Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Cześć, planuję przesiadkę z crossa na gravel - budżet jaki posiadam to granice 8 tys. (+/- 2 jestem w stanie dołożyć jeżeli warto). Testowałem parę modeli (m.in. TCX Advanced SX czy Cyclo Cross które co prawda nie są określane jako gravele ale leżą gdzieś niedaleko) i doszedłem do wniosku iż chciałbym zakupić coś z ramą karbonową. Po research-u najbardziej odpowiada mi Romet NYK (Romet NYK). Czy ktoś może się wypowiedzieć w temacie droższych modeli Rometa? Warto czy może poszukać czegoś innego? Wszelkie propozycje mile widziane :) Odnośnik do komentarza
empet Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Jeżeli masz możliwość sprawdzić na żywo, to jeszcze w tym budżecie Rondo Ruut, aluminiowy lub droższy nieco stalowy. Mówią, że kozacki sprzęt. Niestety wersja karbonowa sporo droższa. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Jak dla mnie te Rondo to jedne najbardziej przereklamowanych rowerów. Za ok. 7k dostajesz gravela na ramie alu ze Sramem Apexem 1x. Za tę cenę można kupić rower uznanej firmy na karbonowej ramie. A co jest w nim takiego kozackiego bo nie łapię?Zerknę czy coś mi nie wpadnie w oko. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 A ten wybór gravela to 100% pewna sprawa? Jakie były motywacje? Jeździłes na crossie off-roadem? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 W firmie, którą obserwuję na FB, w Lublinie, mają bardzo atrakcyjną wyprzedaż framesetów Specialized (rama z widelcem). Składanie roweru od podstaw. ma tę zaletę że dostaniemy dokładnie to co chcemy, bez badziewnych kół jakie zwykle daje producent i paru innych słabych elementów. Mamy przełajówkę Crux w karbonie za 4200:https://www.metrobikes.pl/pl/p/Zestaw-Specialized-Crux-Pro-carbon-Disc/31971 Szosę endurance Roubaix na tarczach do której wejdą opony bodajże 32, aa 4500 i 3900: https://www.metrobikes.pl/pl/p/Zestaw-Specialized-Roubaix-Pro-Disc-blkwht/35535 https://www.metrobikes.pl/pl/p/Zestaw-Specialized-Roubaix-Comp-Disc-blk/35536 I gravela Diverge z najlepszego, super wycieniowanego alu za 2500. Mam MTB z tego samego alu i jeździ się na nim bardzo dobrze. https://www.metrobikes.pl/pl/p/Zestaw-Specialized-Diverge-Comp-tiorg/35539 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 A na stronie Speca masz najnowsze Roubaix na tarczach z elastomerem i paroma innymi bajerami za 10k: https://www.specialized.com/pl/pl/roubaix-sport/p/128889?color=240081-128889 Proponuję poczytać to: https://withallihave.wordpress.com/2017/03/16/review-2017-specialized-roubaix-expert/ Odnośnik do komentarza
pnowy Opublikowano 26 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Szukam jak najbardziej uniwersalnego roweru dlatego gravel (np. ten romet ma zestaw mocowań na błotniki/sakwy - przydatne dla mnie na luźne weekendowe wyprawy). Cross na krótkie trasy jest ok ale po pierwsze jest dosyć ciężki (nie jest to jakaś super maszyna) a do tego na dłuższych trasach (100 - 200 km) strasznie męczą mi się ręce (nawet pomimo niewielkich rogów) dlatego szukam czegoś z barankiem. Jeżeli mam już inwestować to wolę dołożyć i kupić coś w karbonie - po przejażdżce na kilku rowerach z taką ramą mam wrażenie że jest dużo lepsze tłumienie drgań (a pewnie będę trochę się tym rowerem woził po mieście). Składanie raczej odpada - z racji braku czasu i warunków. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Tłumienie drgań w karbonie przeznaczonym do jazdy długodystansowej zdecydowanie lepsze. Ale bagażnik i sakwy nie są raczej do karbonu zalecane. Gdyby miał takie zastosowanie to wybrałbym raczej coś takiego jak ten Spec Diverge w dobrym alu z karbonowym widelcem. Karbon jest bardziej wytrzymały i łatwiejszy w naprawie niż aluminium ale jakoś nie przypominam sobie nikogo kto by jeździł na karbonie z bagażnikiem i sakwami. Stal też tłumi drgania lepiej niż alu i jest wytrzymała ale nie jest lekka. Ale dużo rowerów wyprawowych jest właśnie z tego powodu ze stali. Najbardziej znana jest tu chyba firma Surly. Odnośnik do komentarza
jacejl74 Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Tłumienie drgań w karbonie przeznaczonym do jazdy długodystansowej zdecydowanie lepsze. Ale bagażnik i sakwy nie są raczej do karbonu zalecane. Gdyby miał takie zastosowanie to wybrałbym raczej coś takiego jak ten Spec Diverge w dobrym alu z karbonowym widelcem. Karbon jest bardziej wytrzymały i łatwiejszy w naprawie niż aluminium ale jakoś nie przypominam sobie nikogo kto by jeździł na karbonie z bagażnikiem i sakwami. Stal też tłumi drgania lepiej niż alu i jest wytrzymała ale nie jest lekka. Ale dużo rowerów wyprawowych jest właśnie z tego powodu ze stali. Najbardziej znana jest tu chyba firma Surly.Witam serdecznie. A co sądzisz o przyczepce do grawelow? Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Nie znam się na żadnych przyczepkach. Przyczepki i sakwy to na podróżerowerowe.info Odnośnik do komentarza
pnowy Opublikowano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Sakwy jak sakwy - bardziej chodzi o lekkie błotniki tak aby można go użyć do jazdy do pracy (a wiadomo jak jest u nas z pogodą). Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Sakwy jak sakwy - bardziej chodzi o lekkie błotniki tak aby można go użyć do jazdy do pracy (a wiadomo jak jest u nas z pogodą). Można sobie poradzić bez otworów na błotniki, a i całkiem szybko demontować jak ktoś nie lubi z nimi jeździć w suche dni: https://roweroweporady.pl/sks-raceblade-pro-xl-test-blotnikow-szybkiego-montazu/ Odnośnik do komentarza
Chino Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Chyba jeszcze nie czas na gravele w karbonie, to co jest, to jest drogie w porównaniu do możliwości zakupu szosy w karbonie. Mam nadzieję, że jak rynek przyjmie gravele, to i będzie wybór i ceny trochę osiądą. Rzuć okiem na Accenta Ferala, droższy od NYKa, ale lepszy osprzęt i duże możliwości przyjęcia opon, błotników, bagażnika, chociaż tutaj, podobnie, jak Jacek byłbym ostrożny z obciążaniem. Intersport dystrybuuje Accenta, może możnaby coś ugrać, tak, jak w przypadku Giantów, gdzieś rabat 10% w sezonie to norma. Albo pójdź w coś z planet X, jak Łukasz, masz Space Chicken i Bish Bash Bosh z mniej sportową geo. Jak Ci padnie rama, to kupisz jakiś konkret, coś z tytanu (śledziłem bloga, gdzie gość przesiadł się ze stali na karbon, który uszkodził i poszedł w tytan) albo ściągniesz jakiś porządny frameset, Norco czy Niner ?. Odnośnik do komentarza
pnowy Opublikowano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 @Chino wczoraj przyglądałem się na stronie temu Bish Bash Bosh i wygląda ciekawie. Muszę tylko dopytać czy mają XL-a w szarym kolorze bo na stronie nie widać a cenowo też wygląda ok (chyba mają nieco inną rozmiarówkę bo z tego co mi się wydaje to L zazwyczaj ma 56 a u nich to jest XL - mam 187 wzrostu). Dzięki za podpowiedź. Odnośnik do komentarza
Chino Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Albo na allegro masz używanego (trochę zmęczony) karbonowego Diverge 58 za 10 tyś, dość długo już jest, pewnie jeszcze można urwać coś z tej ceny. Albo kup nowego alu Diverge E5 Comp z Future Shockiem, dokup miękka sztycę CG-R i będziesz miał super komfortową maszynę z fajnym osprzętem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się