snazo07 Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Cześć! Posiadam obecnie rower, jeden z najniższej półki kupiony za 275£ ok. 1000zł. Przejechałem nim w rok czasu ok 6000 tyś km. w tym 730km w 3 dni. Nigdy nie miałem roweru z nieco wyższej półki. Postanowiłem teraz kupić jednoślad za ok 3000zł. Powiedzcie mi jaką różnice można odczuć w rowerach droższych od słabszych, wiadomo wygoda, trwalszy osprzęt, choć w tym za 1000zł nie miałem wiekszych problemów z kosztami serwisowania. Dla przykładu może mi ktoś powiedzieć co da mi zamiana mojego obecnego roweru: http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/carrera-zelos-mens-road-bike-51-54cm-frames na rower który dziś zwrócił moją uwagę: http://www.halfords.com/cycling/bikes/cyclocross-bikes/boardman-cx-comp-bike-50-53-55-5-57-5cm-frames Czy poczuję sporą różnicę? Droższy rower z lepszym osprzętem będzie szybszy? W nowym rowerze bardzo zależy mi na: -baranku -montażu bagażnika -montażu błotników -możliwość zamontowania opon o wymiarach 700x28c-35c (w obecnym 700x23c na fatalnych drogach, źle się jeździ) Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje innych modeli rowerów które spełniają moje wymagania do 3000zł (rynek polski lub brytyjski) to bardzo proszę. Odnośnik do komentarza
konop90 Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Nowy rower szybciej jeździł nie będzie bo to zależy od Ciebie :-D ale na pewno łatwiej będzie się nim jeździło. Z twoich wymagań szukałbym albo gravela ale w tej cenie nie wiem czy coś uda się znaleźć nowego albo często polecany Triban 540 tylko, że obecnie jest on ponad budżet o 300 złotych. Dostajesz wtedy rower plus minus 2 kg lżejszy a to już jest coś. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
snazo07 Opublikowano 14 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Masz rację, że prędkość zależy tylko ode mnie Ale czy np kaseta na najcięższej zebatce w tym tańszym rowerze ma aż 14 zębatek A w droższy modelu 11. Czy to nie przekłada się na prędkość (tzn nie trzeba tak szybko machać na nowym by osiągnąć taką samą prędkość) często mam tak że jak rozwinę pewną prędkość to ciężko jest jechać szybciej bo brakuje mi cięższej przerzutki. Odnośnik do komentarza
konop90 Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Zgadza się będziesz miał lepsze przełożenia i pewność, że nie zabraknie ci tego ani na podjazdach ani na zjazdach. Jeśli potrzebujesz jeszcze większych prędkości i masz mocne nogi to możesz przednie blaty wymienić na nie kompaktowe czyli 53 zęby. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Ale czy np kaseta na najcięższej zebatce w tym tańszym rowerze ma aż 14 zębatek A w droższy modelu 11. Zakładam, że chodziło Ci prawdopodobnie o ilość zębów na zębatce. Najmniejszy tryb na wolnobiegu (starsze rozwiązanie) ma zazwyczaj 14 zębów, natomiast na kasecie (nowsze rozwiązanie) 11 zębów co oczywiście jest "twardszym przełożeniem" i dzięki temu możesz szybciej jechać mniej kręcąc pedałami. bo brakuje mi cięższej przerzutki. Nie ma cięższej przerzutki - chodziło prawdop. o cięższe przełożenia. Tak samo jak rowery nie mają "większej ilości przerzutek z tyłu". Nie musisz wszystkiego wiedzieć ale warto zapoznać się ze słownictwem bo może przydać się na przyszłość chociażby przy zakupie części. :) Prędkość roweru przy tej samej kadencji czyli częstotliwości kręcenia pedałami zależy od rozmiaru kół, ilości zębów na kasecie (zębatka z tyłu) oraz na blacie korby ("zębatka" z przodu). Im większy blat z przodu i mniejsza zębatka z tyłu, a także im większe koła tym jedziesz szybciej. Oczywiście największe znaczenie mają silniki - (czyli lewa i prawa noga). Przyjmuje się, że największe prędkości rozwijasz na rowerze szosowym (duży blat z przodu może mieć więcej niż 50 zębów), trochę mniejszą na rowerze typu cross/trekking (duży blat ma zazwyczaj 48 zębów), a najmniejszą na MTB (duży blat może mieć 40, 36 albo i mniej zębów). Zapomniałem o miejskim ale to też nie jest demon prędkości bo do tego nie służy. Mam nadzieję, że się gdzieś nie pomyliłem... ;) W podanej kwocie ciężko znaleźć rower, który spełnił by Twoje wymagania dot. kierownicy i reszty osprzętu. Chyba najbardziej rozsądny (jak pisał Konop90) będzie Triban 540. Wejdą szersze opony, można założyć dodatkowe wyposażenie. Z rowerem typu Gravel ciężko w tych pieniądzach. Jesteś pewien co do baranka? Proponuję też abyś otworzył wątki na forum chociażby z ostatniego miesiąca i przeczytał je. Szczególnie te dotyczące rowerów w proponowanych kwotach. Wszystko tam już zostało opisane, powinieneś znaleźć coś dla siebie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Czy biorąc dwa identyczne rowery to czy z lepszym osprzętem będzie szybszy?O ułamek. Ze względu na odrobinę niższą wagą.Natomiast rower na lepszym osprzęcie zwykle będzie miał lepszą większość komponentów, w tym koła. A to one w dużym stopniu decydują o szybkości. Lżejsze, sztywniejsze koła, lepiej przyspieszają i łatwiej na nich utrzymać wyższą prędkość. A na kołach aerodynamicznych jeszcze łatwiej. Ze względu na większą kulturę pracy napędu, będzie też łatwiej i szybciej zmieniać przełożenia. Ze względu na większą ilość biegów będzie łatwiej utrzymać odpowiednią kadencję a co za tym idzie szybkość.Masz 11-kg rower co w kategorii rowerów szosowych bez tarczówek jest bardzo dużo. Z kiepskim osprzętem 3x7. Chcesz go zamienić znowu na 11-kg rower na starym osprzęcie Shimano Sora 4600 2x9 z 2012 roku.Co zyskasz? Prawie nic. Lepsze hamulce.W Polsce wybór jest oczywisty. Triban 540 z Decathlonu. Lżejszy, nowoczesny 11-biegowy (2x11) osprzęt, dobre koła, możliwość montażu szerokich opon, bagażnika i błotników. Rynku UK nie znam. Odnośnik do komentarza
snazo07 Opublikowano 14 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Dzięki za pomoc na brytyjskim rynku triban 540 za ok 3200zl więc chyba podjąłem decyzję! Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 W Indiach mozna kupic za 3100 ale jest na tiagrze. I ten transport ......... Odnośnik do komentarza
snazo07 Opublikowano 16 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Mieszkam na wyspach Odnośnik do komentarza
snazo07 Opublikowano 18 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Która wersja Tribana 540 będzie lepsza? https://www.decathlon.pl/?sn.q=triban%20540 z dwoma czy z jedną przerzutką z przodu? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 https://roweroweporady.pl/f/topic/3257-triban-540-105-vs-sram/ Odnośnik do komentarza
snazo07 Opublikowano 18 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 czyli wybieram opcję Sram. z 1x11 zawsze to jedna rzecz mniej do regulacji, naprawy itd. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza
snazo07 Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Możecie mi jeszcze porównać triban 540 z tym: https://www.tredz.co.uk/.Specialized-Diverge-E5-2018-Road-Bike_109289.htm Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Tutaj płacisz za napis. Rower na najniższej grupie osprzętu, wg mnie nie ma co porównywać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Gdyby to był Diverge na Tiagrze to biłby Tribana na 105. Jest to bardzo dobra rama ze świetne wycieniowanego i hydroformowanego aluminium więc jeśli chodzi o samą ramę to znacząco przewyższa Tribana serii 500. No i jest na tarczówkach. Ale osprzęt bardzo słaby. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się