Skocz do zawartości

MTB do ok 4000 PLN - X-Caliber 8 2018


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Wiem, że takich wątków jest tu kilka, niemniej jednak postanowiłem założyć nowy, aby nie zaśmiecać tamtych moimi rozważaniami :)

 

Otóż po roku jazdy na Krosie Levelu B3 stwierdziłem, że nie jest dla mnie wystarczający (korba na kwadrat, sprężynowy amortyzator, mała sztywność osi), a jego upgrade jest nieopłacalny, zwłaszcza, że rama ma swoje ograniczenia i nie chciałbym w nią inwestować.

 

No więc napaliłem się trochę na Treka i nowego X-Calibera 8 z 2018 r. Aktualnie jego koszt to 4000 zł. Rozważałem jeszcze X-Calibera 9 z 2017 roku, ale ten tegoroczny ma nowszą ramę i boosta. Ewentualnie co jeszcze jest godnego uwagi w mniej więcej tej cenie? Krosa b7 czy b8 nie rozważam :)

 

1) No ale właśnie poczytałem o tych boostach, które są w standardzie 141 i strasznie mało informacji o tym jest, a jak są, to raczej takie problemowe, głównie chodzi o małą albo zerową dostępność tych piast. Choć to nowość i pewnie niedługo będzie już w czym wybierać od rożnych producentów. Jest się czym martwić?  

 

2) Druga sprawa to amortyzator - RockShox 30 Silver, co o nim sądzicie, jest dużo gorszy od Rox Shox Recon Silver, który jest często w konkurencyjnych rowerach z tej półki cenowej?

 

3) No i generalnie czy rower ten jest warty uwagi z tym osprzętem? Wiadomo, że tu trochę płaci się za markę, ale rama to klasa sama w sobie i dlatego dobrze rokuje pod przyszłe ewentualne rozbudowy. Choć wydaje mi się, że tej cenie można już dorwać np. sztywną oś, choć boost też jest chyba w porządku. 

 

W gwoli wyjaśnienia, rower używany do jazdy po lesie, terenie mniej i bardziej wymagającym, czasem rekreacyjnie, może jakiś maraton dla zabawy, okazjonalny wypad w góry, ale i czasem z dziewczyną na przejażdżkę po parku :) Preferuje rozwiązanie 2x10/11, koła 29".

 

Pozdrawiam i liczę na dyskusję, zwłaszcza za i przeciw temu Trekowi :)

Odnośnik do komentarza

To jest półka rekreacyjna. Treki i Spece są dobre ale od wyższej półki. Na tym poziomie ich rowery są technicznie kiepskie i zbyt drogie. Jak chcesz Treka to Superfly lub Procaliber. Jak Speca to Chisel lub Epic. Ale to wszystko 50% drożej. Nie ma w tym rowerze nic oprócz nazwy i gwarancji producenta oraz napędu wartego tej ceny.

 

Sugeruję przejrzeć Rose Count Solo 2, Kellys Gate 30 i 50. Merida Big Nine 600.

 

Recon Silver jest najtańszym amorem na jakim chciałbym jeździć. Najtańszy osprzęt jaki akceptuję do MTB to Shimano Deore. Najtańsze akceptowalne przez mnie hamulce do MTB to Shimano Deore.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie te Treki osprzętowo są średnie przy tej cenie. Kusi mnie ta rama, bo mi się podoba, miałem okazje się przejechać i też mi pasuje. Jeździłem też na Roscoe 7 2018, rama bodaj ta sama, lepszy amor, sztywna oś, lepsze podzespoły, ale koło 27,5+ co mnie odstrasza. Choć niby można wsadzić 29 do tego amora, no ale to koszty dodatkowe. Cena wyjściowa też 4000 PLN, więc stosunek cena/jakoś podzespołów o wiele lepsza od tego X-Caliber.

 

Nie rozpatrywałem tych Kellys, ale wersja 50 wydaje się bardzo sensowna. Muszę zobaczyć na żywo czy mi się spodoba, no i przymierzyć czy dobrze się na tym siedzi :)

Odnośnik do komentarza

Tak przeglądam tego Kellys 50 i mam zagwozdkę, który rocznik rozpatrywać - 2017 (ok 4000 PLN) czy 2018 (ok 4300 PLN), bo wydaje mi się że wersja z 2017 roku ma lepszy osprzęt, nie wiem czy rama się różni.

 

Model 2017
rama: KELLYS Dynamic HT 29 6061 3ple butted (12x142mm thru axle) - RRC Geometry (Race Ready Concept),
rozmiary ram: S / M  / L,
widelec: ROCK SHOX Recon Gold TK (29), 100mm, Solo Air / OneLoc Remote Lockout / Maxle Lite 15mm thru axle,
stery: FSA 1.5 integrated,
suport: SHIMANO BB-MT800,
korby: SHIMANO Deore M677 Holowtech II (36x22) length 170mm (S), 175mm (M - L),
manetki: SHIMANO SLX SL-M670 I-spec Rapidfire Plus,
przerzutka przód: SHIMANO Deore M618-D (direct mount),
przerzutka tył: SHIMANO Deore XT M781 (direct mount),
ilość biegów: 20,
kaseta: SHIMANO CS-HG50-10 (11-36),
łańcuch: KMC X10EL (112 links),
hamulce: SHIMANO M506 / 447 Hydraulic Disc,
tarcze hamulcowe: 180mm front / 160mm rear,
dźwignie hamulcowe: SHIMANO BL-M506,
piasty: NOVATEC Disc (15x100mm / 12x142mm / 32 holes),
o thru axle: ROCK SHOX Maxle Lite - 15x100mm front / 12x142mm rear,
obręcze: KLS Madmax Disc 622x19 (32 holes),
opony: SCHWALBE Rapid Rob 57-622 (29x2.25),
wspornik kierownicy: KLS Master - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / length 80mm (S - M), 90mm (L),
kierownica: KLS Master FlatBar - diam 31.8mm / width 680mm (S), 700mm (M), 720mm (L),
chwyty: KLS Crypton - LockOn One,
sztyca: KLS Master - diam 30.9mm / length 350mm (S), 400mm (M - L),
siodło: KLS Avenger,
pedały: KLS Master - alloy

 

2018

rama KELLYS Dynamic RRC 29, tapered HT, internal routing, 12x148mm Boost thru axle

rozmiary ram S / M / L
widelec ROCK SHOX Recon RL (29), 100mm, Solo Air / OneLoc Remote Lockout / ós thru axle Maxle Lite 15mm
stery FSA 1.5 integrated
suport SHIMANO SM-BB52
korby SHIMANO FC-MT600-B2 (36x26) - length 170mm (S), 175mm (M - L)
manetki SHIMANO SLX SL-M7000 Rapidfire Plus
przerzutka przód SHIMANO SLX M7020-D (direct mount)
przerzutka tył SHIMANO Deore XT M8000 (direct mount)
ilość biegów 22
kaseta SHIMANO CS-M7000-11 (11-42)
łańcuch KMC X11 (112 links)
hamulce SHIMANO M445 / 447 Hydraulic Disc
tarcze hamulcowe SHIMANO 180mm front / 160mm rear
dżwignie hamulcowe SHIMANO Deore BL-M445
piasty NOVATEC Disc (15x100mm / 12x148mm / 32 holes)
oś thru axle ROCK SHOX Maxle Lite 15x110mm front / NOVATEC 12x148mm rear
obręcze KLS Madmax Disc 622x19 (32 holes)
opony SCHWALBE Rapid Rob 57-622 (29x2.25)
wspornik kierownicy KLS Advanced - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / dĺžka 70mm (S), 80mm (M), 90mm (L)
kierownica KLS Advanced FlatBar - diam 31.8mm / width 680mm (S), 700mm (M), 720mm (L)
chwyty KLS Advancer 2Density
sztyca KLS Active - diam 30.9mm / length 350mm (S), 400mm (M - L)
siodło KLS Avenger
pedały KLS Master - alloy

Odnośnik do komentarza

Poradźcie coś proszę, albo może nakierujcie na jakiś rower, bo ja już nie mam pomysłu - te Kellys gate 50 technologicznie są nowoczesne, boosty, sztywne osie itd, ale no nie powalają malowaniem :/ Jeszcze ew. ten Gate 50 z 2017r., ale no też nie jest "petarda" to malowanie. Ten Rose Count Solo 2 fajny, ale już niedostępny. Treki i Spece niestety fajne zaczynają się ok 6-7 tys, a to trochę za dużo dla mnie. 

A wydając już te 4-4,5 tys chciałbym już tą sztywną oś i jakiś fajny amortyzator. Czy zostaje mi tylko Kross B7? Przejrzałem już chyba wszystko i jestem głupszy niż byłem zanim zacząłem szukać.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...