Skocz do zawartości

Rower crossowy do 3000zł możliwie najlepszy cena/jakość


Rekomendowane odpowiedzi

Żeby nie podpaść nikomu od razu napisze, że przeszukiwałem forum i jest to temat rzadko poruszany. W wyborze modeli posiłkowałem się podpiętym postem u góry.

 

Z najważniejszych informacji to: mam 182cm wzrostu i 80kg wagi, szukam konkretnie roweru, który będzie w stanie zastąpić mojego zajeżdżonego trekka na asfalcie, ale również da rade co jakiś czas pojeździć po szutrze i raczej utwardzonych ścieżkach leśnych.

 

Modele które rzuciły mi się w oczy to:

 

-nasz polski romet orkan 5.0 2017

https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-romet-orkan-5-m-2017-19cali-26259.html

 

-cube nature pro 2017

https://olimpiasport.pl/produkt/779.18711.2.htm

 

-merida crossway 300 2017

http://www.rowerymerida.pl/produkt1475/crossway-300-rower-merida.html

 

Orkan osprzętowo wychodzi najlepiej tzn. powietrzny amortyzator, pełne Deore do tego tył Deore XT, korba w technologii Hollowtech II. Tylko wydaje mi się to strasznie podejrzane, bo do podzespołów tej klasy w rowerach innych firm trzeba dopłacić parę stówek. Czy jest się czego bać w tych rowerach?

 

Jeżeli moglibyście lekko skomentować, który model ma najwyższej klasy podzespoły to byłbym wdzięczny. Jestem również otwarty na propozycje innych rowerów.

Odnośnik do komentarza

Michał (niet) ma Orkana 5.0, można go podpytać. Chyba jeszcze ktoś z forum.
Najlepsze trekkingi/crossy do ok. 3k to zawsze były:

Radon Scart 7.0
https://www.radon-bikes.de/en/trekking-cross/cross/new-scart/new-scart-70/
Chyba bije wszystkie, obecnie 640 Euro plus chyba 5 Euro przesyłka.

Romet Orkan 5.0
Unibike Zethos GTS
Giant Roam 0 Disc
Kross Evado 6.0
Merida Crossway 500
Cube Cross

Tak swoją drogą po przejechaniu jakieś 100 tys km, na różnych crossach/trekingach, stwierdzam że nie jest to rower wart zbyt dużych inwestycji. Więc osprzęt Deore jest absolutnie w nim wystarczający. Amor powietrzny kompletnie nie jest niezbędny w rowerze, który głównie jeździ po asfalcie i ścieżkach rowerowych. W terenie kluczowe są w takim rowerze opony i ciśnienie a nie amor. Dopłacenie do powietrznego amora nie bardzo ma sens bo ani spreżynowy ani powietrzny typu trekkingowego nie dają sobie rady w terenie. Coś tam się uginają ale bardzo niewiele.

Odnośnik do komentarza

Cube nie rozwazalem kiedy kupowałem rower, pewnie dlatego że nie trafiłem na niego na żywo. Wybierałem sposrod: crossway, viper gts, któregoś treka ds, evado no i orkan 5. Po "jazdach" i ocenach sprzetu, pilnując limitu złotówek, padło na Orkana 5. Nie żałuję, a czy mógł być lepszy wybór, no musiałbym za jakiś czas spróbować innego. Wszystkie te rowery są fajne, ocen na żywo który wydaje ci się najwygodniejszy i najładniejszy:)

Odnośnik do komentarza

Witam, widzę akurat temat na czasie co interesuje również i mnie. Już mi trochę pomógł ten temat :)

 

Chciałbym was dopytać o rower na który najbardziej byłem zdecydowany kupić. Chodzi mi o Saveno Everest 4.0 póki co nie ma go jeszcze w sklepach, planuję kupić nowy nieużywany. Oczywiście testy na żywo jeszcze przed mną.

 

Jeszcze jedno pytanie, patrząc na ranking do 3000 zł z lutego 2017r, czy jest on dalej aktualny czy raczej można znaleźć jakieś lepsze perełki?

Odnośnik do komentarza

W jednym z lokalnych sklepów strasznie mi obrzydzili tego Rometa mówiąc że rama jest do niczego. Traci sztywność po krótkim czasie użytkowania, lakier łatwo odpryskuje i rama jest o klase niżej od porównywalnych modeli innych firm. Teraz mam zamieszanie w głowie, bo byłem nastawiony na rower właśnie z pełnym deore i powietrznym amorem ale okazuje się, że sama specyfikacja w internecie nic nie znaczy. Nie wiem na ile sprzedawca miał rację, ale zdrowo rozsądkowo to łatwiej zmienić wyposażenie roweru niż całą ramę. Jak odnieślibyście się do takiej opinii, wkręca mnie w kupno gorszego sprzętu za drożej czy może coś w tym jest?

Odnośnik do komentarza

Techniki sprzedaży :)  Inaczej nazywane marketing bullshit :)

Osprzęt jaki jest każdy widzi. Amor też. Ramy są lepsze i gorsze. Romet jest akurat gdzieś pośrodku. Rowery trekkingowe to nie rowery wyścigowe. Ramy nie muszą być ani lekkie i wycieniowane jak wyścigowe ani wzmocnione jak do mtb. Są zwykle przeciętne i ta taka jest. Podobnie jak Kross, Giant czy Merida. Ramę Unibike z tego grona uważam za najgorszą co Unibike nadrabia najlepszym osprzętem. Cube i Radon mają nowocześniejsze ramy z wewnętrznym prowadzeniem linek.
 

Odnośnik do komentarza

A w jaki sprzęt wkręca cię ten sprzedający? :) Mam orkana 6- jeżeli chodzi o ramę to miała źle wykonane mocowania na błotniki, koszyczki itd.- zostały nagwintowane na nowo i jest ok.

Oddawałem piastę na gwarancji i dostałem nową- ale wadliwa piasta to nie wina Rometa tylko Shimano. Co do złożenia roweru nie mam uwag.

Wiadomo, że sama rama jest produktem chińskiej fabryki o niskiej kontroli jakości- jeżeli ci nie przypasuje zawsze możesz kupić inną za kilkaset złotych innego producenta- też wykonaną w Chinach, ale może w lepszej fabryce.

Policz sobie ile kasy musiałbyś wydać na lepszy osprzęt, w moim przypadku sama piasta Alfine kosztuje 1,5k.

 

 

A tak na marginesie to moja rama jest bardzo wygodna i nie zamierzam jej zmieniać.

 

Miałem też przez krótki okres Unibike Zethos ( niestety rozmiar za duży) i ten rower też polecam- ja różnicy w wykoaniu ramy nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza

Ja w tej cenie mogę dać namiary i polecić Pana Tomka. Ja mam od niego rower składał mi i zadowolony jestem. Ja w 2014 brałem to jestem bardzo zadowolony w cenie 3 tyś miałem dobrą ofertę. I można rower dowolnie konfigurować. A i w tej cenie też myślałem nad Unibikem Zethosem  bo tez mi polecali.

Odnośnik do komentarza

Bardzo fajnie prezentuje się ten Radon tylko jak z serwisem/gwarancją. Nie mam nigdzie w pobliżu serwisów tej marki i z tego co widzę głównie znajdują się w Niemczech. Łatwiej chyba będzie złapać jakiś model tegoroczny z ceną katalogową do 3500 o podobnej specyfikacji. Czytam wiele opinii, że sprzedawcy są w stanie do 3000 zejść z ceny. Konkretnie wpadł mi w oko Giant Roam 1 Disc 2018.

Odnośnik do komentarza

Bardzo fajnie prezentuje się ten Radon tylko jak z serwisem/gwarancją. Nie mam nigdzie w pobliżu serwisów tej marki i z tego co widzę głównie znajdują się w Niemczech. Łatwiej chyba będzie złapać jakiś model tegoroczny z ceną katalogową do 3500 o podobnej specyfikacji. Czytam wiele opinii, że sprzedawcy są w stanie do 3000 zejść z ceny. Konkretnie wpadł mi w oko Giant Roam 1 Disc 2018.

Ja właśnie ze względu na brak autoryzowanego serwisu i konieczność wysyłki w razie reklamacji do DE wstrzymałem się z zakupem Radona. A jeśli chodzi o Giant'a to ma gorszy osprzęt niż Cube, jedynie opony spoko, jak dla mnie cały czas najlepszy wybór to Cube Cross 2017 i przy tym się będę upierać ;)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...