Skocz do zawartości

Upgrade osprzetu MTB na szosowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam dosyc nietypowy temat. Na wstepie zaznacze ze upgrade nie ma na celu zrobienia z tego roweru super szosy bo to nie jedyny rower ktory posiadam, bardziej chcialbym Wam przekazac do czego uzywam roweru i czy warto zrobic taki upgrade.

 

Rower mial z poczatku kierownice prostą i cały osprzęt mtb. z przodu przerzutka deore i z tyłu deore xt. Rodzaj roweru określił bym jako rower turystyczny - bardzo dobry na dłuższe wycieczki.

Roweru używam głównie do jazdy po mieście kiedy muszę go gdzieś przypiąć i zostawić, oraz na dłuższe wycieczki - czasami go zapakuję i lecę przed siebie.

Dodam, że mieszkam w Hiszpanii - może to mieć wpływ na wasze porady ze względu na eksploatacje.

 

Ponad rok temu rower troszkę przerobiłem, założyłem kierownicę szosową, klamki sora, hamulce zmieniłem na canti, przerzutki zostawiłem bez zmian.... geometria okazała się do szosy świetna i bardzo wygodnie się jeździ, rower to całkiem porządny sprzęcik i na pewno jest mocny jeśli chodzi o wyprawy dlatego nie chce go sprzedawać. Na treningi używam innego.

 

Pytanie docelowe:

Czy opłaca się zmienić osprzęt całkowicie na szosowy, myślałem o uaktualnieniu klamek na 105 ki, przerzutek na 105 ki, korba i kaseta 2x10 na tiagra. - przede wszystkim zmieni się osprzęt z 3x9 na 2x10 i korba przednia będzie miała duża tarcze szosową bo teraz ma typową MTB.

Geometria nie sądze że się usztywni zbytnio.

Hamulce muszą zostać Canti ze względu na opony i koła - tych nie chcę zmieniać - hamulce działają dobrze ale linki w rowerze idą wewnętrznie i są dziwnie poprowadzone dlatego są bardzo długie, i nie powalają działaniem hamulce. Ale nie mam chyba tu więcej opcji.

Nie wiem czy z korbą nie będzie problemu na zmianę... otwarta hollowtech.

Całkowity koszto to ok 1400zł jeśli kupie nowe części bez rabatu, chyba że gdzieś dorwę taniej.

Pytanie czy taki zabieg się opłaca. Co waszym zdaniem można zrobić... lepiej byłoby sprzedać i kupić turystyka na cienkich rurkach z dopasowaną geometrią, hamulcami itd. ? Wyszło by mnie to na pewno drożej.

 

Co Waszym zdaniem mogę zyskać na takiej modernizacji ? Ja myślę, że powinno się lepiej prowadzić na takim osprzęcie ale czy nie przyniesie tego samego efektu wymienienie jednego blatu z przodu na wiekszy?

 

Dzieki z gory za wszystkie opinie. Zalaczam zdjecie roweru - https://we.tl/hsMdKHxUES

 

Rafal

Odnośnik do komentarza

Nigdy nie byłem wielkim zwolennikiem takich przeróbek ale jak Ci to pasuje to Twoja sprawa. Skoro piszesz kaseta 10 to musiałyby to być starsze klamki Shimano 105 5700. Do tego dałbym chyba jakąś dziesięciobiegową przerzutkę z długim wóżkiem. 105 5700 obsługiwało chyba tylko kasety do 30 zębów. Trzeba pamiętać że przerzutki Tiagra 4700 są niekomaptybilne z Shimano 105 5700. Ale Tiagrę 4600 można stosować. Nie dawałbym korby szosowej tylko korbę 48/32. Sprawdziliśmy to w praktyce i jest to bardzo dobre rozwiązanie. Tym bardziej jeśli to ma być rower turystyczny a nie szosowy.

 

Powstanie tak zwany Frankenbike czy Frankenstein trekkingowo-szosowy :)

Odnośnik do komentarza

Nigdy nie byłem wielkim zwolennikiem takich przeróbek ale jak Ci to pasuje to Twoja sprawa. Skoro piszesz kaseta 10 to musiałyby to być starsze klamki Shimano 105 5700. Do tego dałbym chyba jakąś dziesięciobiegową przerzutkę z długim wóżkiem. 105 5700 obsługiwało chyba tylko kasety do 30 zębów. Trzeba pamiętać że przerzutki Tiagra 4700 są niekomaptybilne z Shimano 105 5700. Ale Tiagrę 4600 można stosować. Nie dawałbym korby szosowej tylko korbę 48/32. Sprawdziliśmy to w praktyce i jest to bardzo dobre rozwiązanie. Tym bardziej jeśli to ma być rower turystyczny a nie szosowy.

 

Powstanie tak zwany Frankenbike czy Frankenstein trekkingowo-szosowy :)

Frankenbike juz jest trochę właśnie :)

Pytanie tylko jesli rama jest spoko i geometria to w czym będzie sie różnił rower tak zmontowany od kupionego takiego samego turystycznego... geometrią. Ta będzie bardziej pod trekking a ta druga pod turystykę. Pytanie tylko co oznacza ta różnica geometrii w praktyce...

Odnośnik do komentarza

Zużył ci sie ten napęd skoro chcesz go wymieniać? Według mnie to nieopłacalne. Rower masz nietypowy więc wyrzucając blat z przodu raczej nie chcesz go odchudzać ;-), jak brakuje ci twardszych przełożeń a masz z przodu korbę MTB to zmień ja na trekkingowa (48/38/28) lub kompaktowa szosowa 3rz, lub wymień niektóre blaty jeżeli to możliwe i opłacalne. Jeżeli nie potrzebne ci tak miękkie przełożenia, to zmień kasetę na szosowa 9rz 12-25 z tyłu, będziesz miał lepiej zestopniowana by dobrać odpowiednie przełożenia pod kadencję (tylko tu bym najpierw przetestować najmniejszy blat MTB z nową kaseta by mieć pewność że nie będzie za twardo).

 

jeżeli problem z hamulcem dotyczy tyłu to poprowadź pancerz hamulca na zewnątrz pod górną rurą, możesz użyć uchwytów linki accenta http://offers.gallery/p-41-1f-411f0295adb6d4490aeec886a12133f4500x500/610-20-22acc-uchwyt-accent-gripper-ii-do-przewodu-hydraulicznego-lub-pancerza-2-szt.jpg może to rozwiąże twój problem.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...