Skocz do zawartości

Rafal89

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Rafal89

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Klamki sie kupuje 10 rzędowe tak samo. 105 shimano ma taka opcje. Ale nie wiem czy nie pomyśleć o rowerze nowym a tez sprzedać choć jest duży sentyment... swoją droga przy oponie 32 mm mogę wymienić na mini v-break hamulce?
  2. Hej napęd jest zużyty dlatego chce pojąć juz w cos szosowego. Możecie jeszcze doradzić czy jest różnica duża miedzy klamkami Sora a 105? Odczuje sie samo używanie bardzo?
  3. Frankenbike juz jest trochę właśnie :) Pytanie tylko jesli rama jest spoko i geometria to w czym będzie sie różnił rower tak zmontowany od kupionego takiego samego turystycznego... geometrią. Ta będzie bardziej pod trekking a ta druga pod turystykę. Pytanie tylko co oznacza ta różnica geometrii w praktyce...
  4. Witajcie, Mam dosyc nietypowy temat. Na wstepie zaznacze ze upgrade nie ma na celu zrobienia z tego roweru super szosy bo to nie jedyny rower ktory posiadam, bardziej chcialbym Wam przekazac do czego uzywam roweru i czy warto zrobic taki upgrade. Rower mial z poczatku kierownice prostą i cały osprzęt mtb. z przodu przerzutka deore i z tyłu deore xt. Rodzaj roweru określił bym jako rower turystyczny - bardzo dobry na dłuższe wycieczki. Roweru używam głównie do jazdy po mieście kiedy muszę go gdzieś przypiąć i zostawić, oraz na dłuższe wycieczki - czasami go zapakuję i lecę przed siebie. Dodam, że mieszkam w Hiszpanii - może to mieć wpływ na wasze porady ze względu na eksploatacje. Ponad rok temu rower troszkę przerobiłem, założyłem kierownicę szosową, klamki sora, hamulce zmieniłem na canti, przerzutki zostawiłem bez zmian.... geometria okazała się do szosy świetna i bardzo wygodnie się jeździ, rower to całkiem porządny sprzęcik i na pewno jest mocny jeśli chodzi o wyprawy dlatego nie chce go sprzedawać. Na treningi używam innego. Pytanie docelowe: Czy opłaca się zmienić osprzęt całkowicie na szosowy, myślałem o uaktualnieniu klamek na 105 ki, przerzutek na 105 ki, korba i kaseta 2x10 na tiagra. - przede wszystkim zmieni się osprzęt z 3x9 na 2x10 i korba przednia będzie miała duża tarcze szosową bo teraz ma typową MTB. Geometria nie sądze że się usztywni zbytnio. Hamulce muszą zostać Canti ze względu na opony i koła - tych nie chcę zmieniać - hamulce działają dobrze ale linki w rowerze idą wewnętrznie i są dziwnie poprowadzone dlatego są bardzo długie, i nie powalają działaniem hamulce. Ale nie mam chyba tu więcej opcji. Nie wiem czy z korbą nie będzie problemu na zmianę... otwarta hollowtech. Całkowity koszto to ok 1400zł jeśli kupie nowe części bez rabatu, chyba że gdzieś dorwę taniej. Pytanie czy taki zabieg się opłaca. Co waszym zdaniem można zrobić... lepiej byłoby sprzedać i kupić turystyka na cienkich rurkach z dopasowaną geometrią, hamulcami itd. ? Wyszło by mnie to na pewno drożej. Co Waszym zdaniem mogę zyskać na takiej modernizacji ? Ja myślę, że powinno się lepiej prowadzić na takim osprzęcie ale czy nie przyniesie tego samego efektu wymienienie jednego blatu z przodu na wiekszy? Dzieki z gory za wszystkie opinie. Zalaczam zdjecie roweru - https://we.tl/hsMdKHxUES Rafal
×
×
  • Dodaj nową pozycję...