Skocz do zawartości

Kross B5 czy Cube Analog?


Rekomendowane odpowiedzi

Wklejam z innego wątku:

 

Z moich doświadczeń w jeździe rowerem terenowym.

I tu od razy wyjaśnię że rowery MTB XC nie uważam za rowery górskie. Jest to głupie oznaczenie. Nie nadają się one w większości do poważniejszej jazdy po górach. Są to dla mnie rowery terenowe.
Rówer górski to rower na szerokich (min. 2,3 cala oponach) z myk-mykiem (dropperem) najchętniej o złagodzonej geometrii albo rower w pełni zawieszony (full suspension).

Najważniejszy są:
1. Rama, jej geometria i waga
2. Amortyzator
3. Ogumienie
4. Waga całego roweru
5. Napęd

Lekka, dobra rama o dobrej geometrii i dobrana do parametrów użytkownika jest kluczowa
Dobry amor jest kluczowy. Od niego zależy w głównej mierze komfort i w sporym stopniu przyczepność. Blokada ma znikome znaczenie. Używam jej tylko na asfalcie i na bardzo długich górskich podjazdach.
Opony odpowiedniej szerokości, dobrane odpowiednio do nawierzchni i warunków zewnętrznych na odpowiednio dobranym ciśnieniu są kluczowe dla bezpieczeństwa, komfortu i prędkości
Waga roweru w jeździe terenowej z dużą ilością podjazdów ma bardzo duże znaczenie. 2kg cięższy rower ma zwykle gorszą, cięższą ramę, koła i opony
Napęd ma znaczenie ale dużo mniejsze. Nie ma wielkiej różnicy pomiędzy Deore. SLX, XT czy nowymi grupami SRAM. Wszystkie działają prawidłowo i zmieniają biegi ułamek szybciej lub wolniej. To czy SRAM czy Shimano czy tez 1x lub 2x jest kwestią preferencji użytkownika. A czy 10 czy 11 biegów ma znaczenie głownie wtedy kiedy się ścigamy.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...