Skocz do zawartości

Jaki rower wybrać (szosa nr 2)?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Jestem nowy na forum i zaczynam od klasycznego pytania "jaki rower wybrać?" :) 

 

Obecnie posiadam B'Twin Triban 540 ale w najbliższej przyszłości chciałbym sięgnąć po coś z wyższej półki najchętniej na ramie węglowej. 

 

Rozważam dwa rowery, Giant TCR Advanced 1 i Cube Attain GTC Race, modele z 2017 roku. 

 

https://www.giant-bicycles.com/gb/tcr-advanced-1

https://www.cube.eu/uk/2017/road-triathlon/attain/cube-attain-gtc-race-carbonnblue-2017/

 

Zdaje sobię sprawę że jeden to typowa geometria wyścigowa natomiast drugi należy do kategorii endurance. I tutaj leży problem, nie mogę się zdecydować, przymierzałem oba i nie zauważyłem drastycznej różnicy ale nie były to też specjalnie długie przymiarki. Rower będę używał głównie do szybkich jazd na dystansie 50-60 km, zamierzam również wziąć udział w tym roku w swoim pierwszym triatlonie. Niemniej, zalezy mi również na względnym komforcie jazdy, a przynajmniej żebym nie schodził  z roweru "połamany" - tutaj pytanie do Was - jaki rower polecacie? Z tego co czytałem TCR mimo wyścigowej geometrii jest całkiem "komfortowym" rowerem, a z drugiej strony Cube wydaje się być całkiem żwawą maszyną ;) Jestem otwarty też na inne propozycję ale z racji budżetu i dostępności modeli skupiam się głównie na tych dwóch (mieszkam w UK więc polskie sklepy odpadają). 

 

Kolejne pytanie to jaki rozmiar ramy powinienem wybrać? TCR'a przymierzałem w wersji M i wydawał się pasować (również rozmiarówka Gianta plasuje mnie w M - 175 cm wzrostu, 79 cm noga), Cube dobrze leżał mi w rozmiarze 56. Zagwozdka bierze się stąd, że mój B'Twin jest w rozmiarze S i jest zdecydowanie za mały i nie chcę znowu popełnić błedu w doborze ramy. Poniżej Eddy Fit z competive cyclist calculator:

 

Top Tube Length
55.7 - 56.1 Cm
Seat Tube Range CC
52.4 - 52.8 Cm
Seat Tube Range CT
53.9 - 54.4 Cm
Stem Length
9.7 - 10.3 Cm
BB Saddle Position
77.9 - 79.9 Cm
Saddle Handlebar
52.2 - 52.8 Cm
Saddle Setback
2.4 - 2.8 Cm
 
 
 

 

Z góry dziękuję za wszelkie komentarze i porady i pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza

1. IMHO źle się pomierzyłeś. Celujesz w ramę M przy standardowym fittingu lub S przy wyścigowym.

 

Podaj jeszcze measurements.

Moje:

Inseam: 84

Trunk: 61

Forearm: 34

Arm: 67

Thigh: 61

Lower Leg: 56

Sternal Notch: 150

Total Body Height: 175

 

The Eddy Fit (cm)

-------------------------------------------

Seat tube range c-c: 55.6 - 56.1

Seat tube range c-t: 57.3 - 57.8

Top tube length: 53.8 - 54.2

Stem Length: 10.1 - 10.7

BB-Saddle Position: 74.6 - 76.6

Saddle-Handlebar: 53.1 - 53.7

Saddle Setback: 6.2 - 6.6

Odnośnik do komentarza

A jaki masz budżet?

Ja bym powiedział ogólnie przed wyborem modelu że skoro nie chcesz kupować dedykowanego rowery czasowego to wybór jest między rowerem na ramie race, takim do wszystkiego a rowerem na ramie aero. Wokół mnie coraz więcej osób kupuje na ramie aero bo taka jest moda. Ja się nie nią nie wpisuje. Problem z rowerem aero jest taki że jest on zwykle sztywniejszy niż typowy race. Koledzy pokupowali sobie np. Meridy Reacto. Ja testowałem Specialized Venge i kompletnie mi się nie podobał.

TCR oraz Attain nie są złymi rowerami. Nikt nie wie, który będzie wygodniejszy póki się nim nie przejedzie. Z danych dotyczących geometrii wynika że Cube będzie wygodniejszy. W rozmiarze 53 ma 19 mm dłuższą główkę rury sterowej oraz dłuższą bazę kół co przekłada się na komfort.

Ja ze swojej strony mogę polecić to na czym sam jeżdżę. Specialized Tarmac SL4. Jest to szybki rower typu race a jednocześnie komfortowy. Ponieważ ten model się wyprzedaje można znaleźć go w wersji z Ultegrą Di2 6800 poniżej 10 tys zł, czyli w pobliżu 2000 funtów. Taki właśnie model zamówiłem mojemu synowi do wyścigów. Taki: https://www.evanscycles.com/specialized-tarmac-comp-ultegra-di2-2016-road-bike-EV244960

Do tego jak chcesz być szybki musisz zainwestować w stożki aero.

Odnośnik do komentarza

Hej, 

 

@jajacek - moje wymiary:

 

Inseam: 79
Trunk: 65
Forearm: 32.5
Arm: 64
Thigh: 55
Lower Leg: 55
Sternal Notch: 143
Total Body Height: 175

 

Wynik z Kalkulatora do powyższych pomiarów:

 

The Eddy Fit (cm)
-------------------------------------------
Top Tube Length 55.4-55.8 

Seat Tube range CC 52.4-52.8

Seat Tube range CT 53.9-54.4

Stem Length 9.7-10.3

BB Saddle Position 76.5 - 78.5

Saddle Handlebar 52.2 - 52.8

Saddle Setback 2.8-3.2

 

@NoOnesThere

Wkleiłem zły wynik ale nawet ten najnowszy (powyżej) wciąż jest sporo większy jeżeli chodzi o BB Saddle niż ten, który sugerujesz. Jak będę miał chwilę spróbuję ponowić pomiary. Obecnie siodło mam dosyć mocno wysunięte w stosunku do kierownicy. 

 

 

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

@jajacek  - budżet max do 1350 funtów, obydwa rowery są przecenione poniżej 1300, rozważałem też Treka Emonda Sl5 ale rocznik 2017 jest już prawie całkowicie wykupiony. Co do aero to to zdecydowanie nie dla mnie. Prędkość owszem, liczy się ale tak naprawdę to ścigam się sam ze sobą więc zależy mi przede wszystkim na jak największej frajdzie z jazdy. 

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za pomoc i opinie :)

 

Zmierzyłem odległość od środka supportu do siodła i wyszło 72 cm. Ponownie pomierzyłem siebie i teraz te wyniki mają więcej sensu:

Inseam 79 cm Trunk 65 cm Forearm 32 cm Arm 64 cm Thigh 57 cm Lower leg 53 cm Sternal Notch 145 cm Total Height 175 cm Eddy Fit   Top Tube  53.8 - 54.2 Seat Tube CC 52.4  -52.8 Seat Tube CT 53.9 - 54.4 Stem Length 9.7 - 10.3 BB Saddle Position 70.9 - 72.9 Saddle Handlebar 51.9 - 52.5 Saddle Setback 4.4 - 4.8 

 

Cube w modelu AttainGTC robi ramy 53 i 56 cm - zakładam, że 53 byłaby lepsza? Jeżeli jednak Giant to M'ka? 

Odnośnik do komentarza

Dzięki wielkie za porady! Wsobotę planuje obejrzeć Cube Attain GTC (wersja ze 105) w rozmiarze 53. 

 

Jeszcze tylko parę pytań do jajacek: 

Dlaczego wybrałbyś Cube zamiast TCR'a? I jeżeli dorzucić do tych dwóch Emondę to czy skłaniałbyś się ku Trekowi?  

 

Wspominałeś o Tarmac'u, co sądzisz o tych opcjach:

http://www.cycle-revolution.net/4119/products/specialized-tarmac-sl4-sport-in-gloss-black-yellow.aspx?origin=pla&kwd=&currency=GBP&gclid=Cj0KCQiAyszSBRDJARIsAHAqQ4rDcyk78u32HeD-xD0OzkRnpJaPAKczuN3ZGa2WXfTq0n4pVea0VpgaAsqiEALw_wcB

(przerzutki 105, hamulce Tiagra)

 

https://www.h2gear.co.uk/125786/products/specialized-tarmac-sl4-road-bike.aspx?origin=pla&kwd=&currency=GBP&gclid=Cj0KCQiAyszSBRDJARIsAHAqQ4r5pJTM93BevAr_hNVA92QnIKYfODgAXJu7v_nWKEk_WdSc5989wngaAoToEALw_wcB

(na styk z budżetem ale prawie pełna Ultegra)

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza

Tarmac SL4 to wspaniała rama. Poprzednio jeździłem na Specu Roubaix. Ale był skonfigurowany pod góry i po płaskim był ciut za wolny do jazdy w ustawkach z lokalną koniną z którą jeżdżę. Na te ustawki miałem Ridley'a Excalibur, typową szosę typu race. Ale była cholernie sztywna. Szybka ale tak sztywna że po jeździe wszystko mnie bolało. Wyszło trochę naturalnie tak, że musiałem sobie poszukać innej bo mój młody nagle wyrósł 15 cm w ciągu roku i mi ją zabrał na swoje wyścigi. Padło więc na Tarmaca. Obawiałem się czy znowu źle nie wybrałem i czy nie będzie za sztywny. W przeszłości miałem problemy z rwą kulszową, kręgosłupem lędźwiowym i piersiowym. No i okazało się że obawy były nieuzasadnione. Oczywiście nie jest tak komfortowy jak Roubaix. Ale Roubaix obecnie prawie nie używam. Nawet dzisiaj choć mróz, jechałem z kolegą na Tarmacu. To jest rama sztywna, szybka ale jednak komfortowa. Więc szczerze polecam.

 

Ten drugi link to świetna wersja. Kolega ma takiego samego. Niegrupowa korba ale Praxis Zayante wygrał konkurs na najlepszą i najsztywniejszą korbę. Pamiętam ze ten model w Polsce w sezonie kosztował chyba 12k a po sezonie można go było kupić za 8-9k. Więc 1400 funtów to świetny deal. Ja mam słabość do Speca więc na Speca namawiam. Zdaję sobie sprawę że Spec i Trek są droższe niż inne marki ale czasami mają to nieuchwytne coś. No i rama to jest serce roweru. Z tym że mają też inne warunki gwarancyjne niż większość firm takie jak dożywotnia gwarancja na ramę.

 

Emonda nie jeżdziłem. Ale ma ją co najmniej trzech moich kolegów i wszyscy są zachwyceni. Więc można spokojnie polecić.

 

A czemu wybrałbym Cube ponad Giant? Ma dłuższą głowkę rury sterowej więc pozycja będzie wyższa czyli bardziej komfortowa. Ma dłuższy wheelbase co znowu przekłada się na komfort i stabilniejsze prowadzenie. No i nie lubie wynalazków takich jak niestandardowa sztyca podsiodłowa. W Giant pasuje tylko ich sztyca. Jak chciałbyś wymienić na inna to nie ma takiej opcji. Jak masz okrągłą o standardowym przekroju 27,2 to masz ze 100 sztuk do wyboru.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...