Skocz do zawartości

Jakie opony polecacie


Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem, to do jazdy typowo rekreacyjnej, to w zupełności wystarczą te Smart Samy 2,25. 

Ewentualna zmiana na inne, to dopiero po określeniu potrzeb, np. do szybszej jazdy, lżejsze, bardziej komfortowe, bardziej odporne na przebicia, bardziej odporne na ścieranie, bardziej przyczepne, itp. 

Część tych cech nawzajem się wyklucza, szczególnie w tanich oponach.

Ewentualna zmiana na węższe, to tylko wtedy gdy będziesz faktycznie chciał mieć opony szybsze ale za to mniej komfortowe (a i tak nie zawsze węższa opona = szybsza).

Dodatkowo trzeba pamiętać, ze na takich wąskich jak na MTB oponach, to będzie on trochę dziwnie wyglądał (i trochę się obniży dodatkowo).

 

Chyba, ze wiesz już, że zależy Ci na jak najmniejszych oporach toczenia (czyli mniejszy wysiłek, albo większa prędkość), to można pomyśleć o czymś takim

https://www.rowertour.com/p/53032/schwalbe-marathon-almotion-27.5-ms-tl-e-osc-opona-zwijana-reflex

Cena jest już konkretna, ale za to opory toczenia znacznie mniejsze niż SmartSam, na tej stronie można porównać parametry:

 

Smart Sam : 

https://www.schwalbetires.com/node/2406

 

MARATHON ALMOTION:

https://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/Marathon_Almotion

 

Tu jest taka ciekawa stronka z porównaniem oporów toczenia różnych opon : mtb, szosowych, trekingowych : https://www.bicyclerollingresistance.com/

Odnośnik do komentarza

SmartSamy na szosie dobrze jadą. Śmigałem na nich 50 km/h na prostej na trekkingu. W off-roadzie trochę gorzej ale w lekkim terenie całkiem przyzwoicie. Może inna szerokość? 1,75-1,8 tak jak Krzysiek pisał. Wydaje mi się że taka szerokość jest najbardziej uniwersalna na wszelkie nawierzchnie. Kupować tylko z wkładką antyprzebiciową czyli wersję Plus.

Odnośnik do komentarza

 Kupować tylko z wkładką antyprzebiciową czyli wersję Plus.

Z tym że te z wkładką są sporo cięższe. Nigdy nie miałem opon z wkładkami antyprzebiciowymi, w ostatnim roku ani razu nie złapałem kapcia jeżdżąc po mieście.

Ja osobiście wolę mieć lżejszą oponę, Jak się trafi kapeć, to wymiana dętki i tyle. No chyba że ktoś nie umie wymienić/ nie chce wozić zapasowej dętki, to może wtedy takie opony maja większy sens.

Odnośnik do komentarza

Jak dla mnie waga opony ma znaczenie jak ktoś się ściga. Do jazdy po mieście różnica 250 gram na obu oponach, a pewnie gdzieś tyle ona wynosi nie ma kompletnie znaczenia. Natomiast ja na SmartSamach, które miałem bez wkładki w rozmiarze 700x42 często łapałem kapcie i w końcu oddałem je koledze.

Jeżdżę prawe wyłączenie na oponach z wkładką antyprzebiciową. I na szosie i w MTB. Na szosie różnica w wadzę jest prawie żadna. 25 do 50 gram w porywach na oponie. W MTB więcej. Ale fakt że nie musisz wozić dwóch zapasowych dętek tylko jedną ma istotne znaczenie. Kapcia łapię raz na rok albo i rzadziej. Wymiana dętki latem nie jest problemem. Zimą ze skostniałymi palcami staje się mordęgą.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję bardzo wszystkim za porady, wygląda na to że muszę teraz trochę poanalizować :) Jestem amatorem wycieczek rowerowych, ale częściej zdarza mi się jeździć po ulicach/szosach niż po terenowych ścieżkach dlatego szukam optymalnego rozwiązania a myślę, że takie szerokie opony jakie są założone w moim rowerze mogą powodować, że będzie mi się jeździć ciężej, dlatego szukam czegoś węższego, a może niepotrzebnie?

Odnośnik do komentarza

Szerzej niekoniecznie znaczy ciężej, często tak, ale nie zawsze.

Niższa waga opony to łatwiejsze przyspieszanie (często węższe są lżejsze, ale nie zawsze)

Zastosowana mieszanka też ma znaczenie.

Grube klocki ciężej, drobne lżej (szczególnie te na środku są istotne),

Węziej, to większe ciśnienie, czyli mniej wygodnie.

 

Podsumowując, jak kupisz słabe wąskie opony, czyli ciężkie, z grubym bieżnikiem, to będzie gorzej niż na tych co masz, lżej nie będzie, a za to twardziej.

Dlatego polecam postudiować stronę Schwalbe, gdzie producent podaje wszystkie te parametry (no może oprócz wygody, ale tu zasada jest prosta, im szerzej tym wygodniej), można sobie porównać. 

I jeszcze kwestia odpowiedniego ciśnienia, często niedoceniana : warto wyposażyć się w manometr i napompować opony do odpowiedniego ciśnienia (na wyczucie zwykle pompuje się za mało).

Dla takich 2,25 i jazdy po mieście powinno być około 3 atmosfer (w razie czego można sprawdzić na stronie producenta). Za słabo napompowane opony, to zawsze jest ciężka jazda na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...