lukasz.przechodzen Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Obejrzałem. Ale że liczysz gramy? Ha, ha. Nie poznaję :) Jeszcze spotkamy się na szosie :) Grupa super ale... korbę zmieniłem bo za ciężka, kasetę i łańcuch też bo takie sobie. Hamulce przyzwoite ale bez szału... kompatybilna sama z sobą... Tzw. mixed feelings :) Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Ja mam pełną grupę Tiagra 4700 (przebieg 14,5tys.km). - Klamkomanetki - jedyna uwaga to taka jak podał Łukasz, tzn. w grubych rękawiczkach czasem "missuje się" bieg, bo chcąc użyć małej dźwigni przechyla się nieco całą klamkę, a wtedy mała dźwignia nie zadziała. - Przerzutka przednia - dla mnie bomba, nie mam uwag. - Przerzutka tylna z krótkim wózkiem - zdarzało mi się zmieniać biegi pod sporym obciążeniem i przerzutka daje radę. - Hamulce szczękowe - dla mnie wystarczające, cały czas używane na oryginalnych klockach (pewnie jeszcze drugie tyle na nich przejadę). - Kaseta 12-13-14-15-17-19-21-23-25-28. Jedynie co bym tu uzupełnił to koronkę "16". Nie ma na razie żadnych objawów zużycia. - Korba 50-34, 172,5mm. Jedyny zarzut to jej wysoka (jak na współczesne standardy) waga. - Suport SM-BBR60 (ultegra) - brak uwag. - Łańcuchy używam KMC X10.73, na jednym najwięcej dociągnąłem do 7tys.km (wymieniam jak przymiar wpada na 0,75% na więcej niż kilku ogniwach). Podsumowanie: Ja swój rower składałem i trafiła mi się okazja zakupu pełnej grupy Tiagra za 880zł, więc z niej skorzystałem. Natomiast gdybym miał kupić nowy rower to szukałbym takiego z osprzętem 11-rzędowym Shimano. Po pierwsze ze względu na dodatkowy bieg, a po drugie ogromny wybór części dobrej klasy. Podobnie jak Łukasz myślałem o zmianie korby na lżejszą, ale obecnie nawet z korbą Tiagry 4700 i ciężkimi pedałami PD-M520 mój rower waży przyzwoite 8kg. Zatem póki co nic nie kombinuję. Tym bardziej, że w przyszłości pewnie i tak, jak każdy fanatyk, dojdę do Dura Ace B) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Radek, za 880 to za pół darmo kupiłeś. Same klamki zwykle chyba 500. 8kg to też świetna waga. Co do Dura Ace to bym się nie napalał. Różnica pomiędzy mechanicznym Dura Ace a mechaniczną Ultegrą bardzo mała i nie warta dopłaty. Natomiast różnica pomiędzy klamkami mechanicznymi a elektrycznymi duża. Zupełnie inny, bardzo fajny kształt. Mi się nie podobają ani mechaniczne Ultegry ani Dura Ace. A elektryczne tak. Albo Campa. Moje Chorusy jednak są bardzo fajne i pięknie działają. Testowałem Dura Ace i niczym mnie nie zachwycił. Sram eTap też mi się podobał. Natomiast zgadzam się ogołnie z Łukaszem że inwestowanie w grupę 10x nie do końca ma sens. Chyba że ktoś bardzo tanio kupił albo ma jeden rower i koła to tak. Mając 11x możesz założyć dowolne koła, czy to z bębenkiem Campagnolo czy Shimano. Możesz dowolnie przekładać kasety między rowerami. To jest pewien plus. No i to że nowe przerzutki obsługują szeroki zakres przełożeń. Ale skoro Tiagra 4700 obsługuje 11-36 to już jest wyśmienicie. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Heh, absolutnie się nie napalam na DA, to tylko takie moje pitolenie :D Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 14 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Obejrzałem. Ale że liczysz gramy? Ha, ha. Nie poznaję :) Jeszcze spotkamy się na szosie :) Grupa super ale... korbę zmieniłem bo za ciężka, kasetę i łańcuch też bo takie sobie. Hamulce przyzwoite ale bez szału... kompatybilna sama z sobą... Tzw. mixed feelings :) Odchudzanie roweru zawsze gdzieś tam kołacze mi się po głowie. Zwykle kończy się na wymianie 1-2 najcięższych elementów, reszty nie ruszam, bo się nie kalkuluje. A w tym przypadku założyłem korbę, którą już miałem, więc koszt był żaden :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Rozmawiałem dziś ze znajomym, który prowadzi sklep rowerowy specjalizujący się w przełajówkach i jest naszym czołowym przełajowcem. Potwierdził że od strony użytkowania jak i serwisu, Tiagra 4700 jest bardzo dobrą grupą. Wymienił tę samą wadę, którą wymieniłeś że jest kompatybilna tylko sama ze sobą. Te klamki i tylna przerzutka pracują wyłącznie w komplecie ze sobą. Dodał też że na początek na szosę czy na przełaj uważa najnowszą Sorę za całkiem przyzwoitą grupę do zaakceptowania. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Mnie ciekawi działanie nowego Clarisa. Wyglądem upodobnił się do wyższych grup (czteroramienna korba ze zintegrowaną osią i normalne klamkomanetki ze schowanymi pancerzami), może dla mniej wymagających to też będzie ciekawa propozycja. Czas pokaże, czy będę miał taki rower do testowania :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się