jajacek Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Veloflex na naszej ultra szerokiej obręczy 28mm ma 26mm. Sądzę że na węższej obręczy będzie miał 25mm. 2mm to minimum jakie powinno być. Warto okleić widełki taśmą elektryczną u upewnić się że nie ma żadnego kontatu między oponą i widełkami w czasie jazdy. Tu masz odpowiedni wątek:https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?t=132803 Odnośnik do komentarza
mataman Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Dla zakończenia- wybór padł na składane koła na obręczach r511 i piastach dt 350 Komplecik wyszedł mnie 1440 zł Gwarancja jest, więc niech służą jak najdłużej. Gdzie składałeś?Czy ktoś miał do czynienia z kołami od fitwheels? Interesuje mnie np ten komplet https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-straightpull-cl-r470-db-1670g-p-228.html?gclid=CjwKCAiA4rGCBhAQEiwAelVti77KCbXy4agZGOpaekPvpSw2stLKs_Yx4cN6_dMSl3I_4RpRaJhp_RoCn28QAvD_BwECena jest dość atrakcyjna, tylko ciekawe jak z jakością składania kół u nich. Odnośnik do komentarza
STR Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Tak, brałem z fitwheels. Nie mam się do czego przyczepić, złożone były w ciągu tygodnia. Jako że fitwheels to bikestacja wziąłem za pobraniem (podobno różnie to z nimi bywa). Koła proste i sztywne, kręcą się lekko, póki co miałem na nich 2 jazdy, łącznie jakieś ~ 80 km To za mało na konkretne przetestowanie tym bardziej że po kilku miesiącach na trenażerze człowiek znowu musi nauczyć się jeździć rowerem (lemondka tego nie ułatwia ? ) Odnośnik do komentarza
mataman Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 To chyba wezmę bo cenowo wygrywają zdecydowanie. Odnośnik do komentarza
STR Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Aha i na plus jest to że są już tubeless ready - mają odpowiednią taśmę, także zostaje wsadzenie tylko wentyli. Z tego co pamiętam niektóre firmy potrafią za lepszą taśmę dodatkowo liczyć sobie ? Osobiście polecam jeszcze zmianę zacisków na te od DT Swiss RWS - u mnie rozwiązło to problem z ustawieniem koła względem zacisków. To zawsze z czasem możesz dołożyć Odnośnik do komentarza
mataman Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Generalnie wszyscy każą sobie płacić za obklejenie taśmą. A za jest za free no i cena jest niższa niż gdzie indziej. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Taśma tubeless 25 zł w Decathlonie. DT Swiss RWS bardzo polecam. Innych już nie używamy. Natomiast zwróćcie uwagę że na rynku są zarówno obręcze dedykowane pod tubeless, w których po zamontowaniu opony tubeless da się ją uszczelnić bez mleka, jak i takie, które takie udają. Tak wygląda prawidłowa obręcz pod tubeless: Odnośnik do komentarza
mataman Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Już nawet może nie chodzi o to, że dają taśmę gratis, ale o niskie ceny.Koła na DT 350 plus obręcze R470, szprychy Dt Swiss competition race to koszt 1225zl czyli min ok 200-300zl taniej niż u konkurencji. Natomiast co do obręczy, to już trochę nieaktualne bo mamy obecnie także obręcze hookless. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Są też tubeless hookless. Spec chyba tu przodował. Natomiast rozszczelnienie opony oznacza zwykle spadnięcie jej z obręczy w tym przypadku.https://support.enve.com/hc/en-us/articles/360039656291-Hookless-Beads-Explained Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Przed chwilą, mataman napisał: Już nawet może nie chodzi o to, że dają taśmę gratis, ale o niskie ceny.Koła na DT 350 plus obręcze R470, szprychy Dt Swiss competition race to koszt 1225zl czyli min ok 200-300zl taniej niż u konkurencji. To bardzo tanio. Odnośnik do komentarza
mataman Opublikowano 23 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2021 Kółka przyjechały. Złożone elegancko, oklejone taśmą tubless, oponki nabite zwykłą pompką podłogową Zysk na całym komplecie (koła, opony, tarcze, kaseta, mleko) to 1200g Mogę polecić fitwheels zdecydowanie. Koła zlożyli w 3dni. Dodatkowo muszę pochwalić za kontakt który był świetny, potrzebowałem lekko zmienić proponowany komplet i poszło bardzo profesjonalnie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2021 O proszę. Gratulacje! A na forach na Bikestację starszne narzekania. Ja również miałem z nimi bardzo słabe doświadczenia. Odnośnik do komentarza
Wheelman Opublikowano 15 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2021 Witam wszystkich. Chciałbym się poradzić kolegi @jajacek w sprawie kół. Obecnie w Focusie Cayo mam założone koła alu-carbon Mavic Cosmic Pro Carbon ze stożkiem 45 mm. Pojawił się luz na bębenku, co podobno jest najsłabszym punktem w kołach Mavica. W serwisie usłyszałem też, że są to całkiem fajne koła, ale bardzo kiepskie do naprawy w razie uszkodzenia. Ogólnie chciałem zapytać jakie masz zdanie na temat tych kół? Myślałem o wymianie na inne, ale czy znajdę jakieś sensowne stożki alu-carbon w budżecie 2500 zł? Mógłbyś polecić jakieś konkretne modele? Jaką kwotę można odzyskać ze sprzedaży obecnych kół? Odnośnik do komentarza
afterc Opublikowano 26 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2021 I ja mam zamiar odchudzić i przyśpieszyć koła. Rozważam dwie opcje : https://velo7.pl/carbon/1585-zipp-303.html W Niemczech można je kupić trochę taniej. Minus : niektórzy użytkownicy skarżą się na zaleganie wody pod deszczu w komorze. https://nasciezce.pl/pl/p/Kola-Mavic-Cosmic-SL-45-Disc-CL-2021/1423 Wyglądają świetnie, poza kolorystyką loga. Dobra piasta. Minusem są specyficzne szprychy. Oba koła od markowych producentów - czy ktoś na nich jeździ i mógłby je polecić ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2021 Od Mavic trzymamy się jak najdalej. https://shop.dandyhorse.cc/mavic Zipp 303S, 1000 Euro w bike24, jak ostatnio sprawdzałem. Przez lata koła Zippa były złotym standardem. Te koła są trochę inne niż normalny Zipp 303. Mają chyba niski limit maksymalnego ciśnienia. Słyszałem o problemach z wodą. Nowe modele od 2021 mają podobno poprawiony design. Przy tej cenie w zasadzie nie mają konkurencji. Natomiast piasty podobno pozostawiają odrobinę do życzenia. Jednak i tak bym je chyba kupił. Inne koła? Mamy Roval CL i CLX, FFWD alu-carbon po oponkę i full carbon pod szytki, super wycieniowane chińczyki Winspace na karbonowych szprychach pod szytkę (990 gram). Natomiast nie mamy żadnej szosy pod tarcze więc są to trochę inne doświadczenia. Ponieważ w tym roku mój młody miał w wyścigach juniorów dwie poważne kraksy w których pękły mu ramy i połamał koła, to trochę inaczej zacząłem patrzeć na karbon. Kolejne kupowane przez nas produkty do ścigania będą miały zapewne 100% crash replacement. Taką gwarancję oferują obecnie Enve, Bontrager i nasza rodzima firma Evanlite. Jak się ktoś nie ściga to ma to mniejsze znaczenie. Aczkolwiek ostatnio zagapiłem się, grzebiąc w czasie jazdy w Garminie i przypieprzyłem w wielką dziurę tylnym kołem tak że zniszczyłem tylną oponę. Gdybym jechał na kole full carbon to być może połamałbym obręcz. Ale jechałem na alu-karbon. Zdarzyło się to mojemu koledze na studzience. Natomiast Zipp ma opinię najbardziej wytrzymałych kół karbonowych. Więc kolejny głos na Zipp. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się