mirekhood Opublikowano 2 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 Mirekhood - ja pisałem o wieszaku, do którego zalinkował rowerowy365. To są ciut inne konstrukcje, niż platforma na hak. Ok, rozumiem. Chociaż te wieszaki też są w wersji uchylnej, ale cudów po tym uchylaniu bym się nie spodziewał :D Skakałem swego czasu po różnych forach, myślałem nad wieszakiem, ale wiele osób pisało, że platforma jednak wygodniejsza i bardziej uniwersalna. No to kupiłem i nie żałuję :) Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 2 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 Niektóre mają dodatkowe paski, którymi usztywnia się konstrukcję zahaczając o klapę bagażnika Ale wtedy tracisz cały "zysk" z posiadania haka, który właśnie powinien takie zaczepianie o klapę eliminować. Paskami montuje się bagażniki na klapę i niech to tam pozostanie :) Widziałem kiedyś nawet platformy na hak, które dodatkowo zabezpiecza się o klapę - lipa moim zdaniem. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 2 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 Oglądałem na YT jakieś testy platform i przy ostrych zakrętach trochę bujało. Pomyślałem, że dodatkowe pasy mogą usztywnić konstrukcję. U mnie stanęło na haku ale czy platforma, czy wieszak to się jeszcze okaże. Jak ew. kupię i przetestuję wieszak to chętnie czy to się sprawdza. Odnośnik do komentarza
bober0 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Ja używam bagażnika Thule Velocompact. Co prawda na 2 rowery, ale jest też wersja na 3-4 sztuki. Spełnia jedno Twoich z kryteriów, bo jest solidny :) Wszystko trzyma się kupy, montaż na haku jest banalnie prosty. Łukasz, przeglądam stronę thule i widzę dwie opcje: https://www.thule.com/pl-pl/pl/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-euroclassic-g6-3-_-929020 https://www.thule.com/pl-pl/pl/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-velocompact-3-13-pin-_-926 z parametrów wynika że są niemal identyczne, a cena różna o 640 pln. Który z nich lepiej wybrać do weekendowych wyjazdów? Odnośnik do komentarza
chimney13 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Siema Polecam bagażnik atera strada np evo Jakość jak thule są zestawy 2,3,3+1 Bagażnik jest kompaktowy i jak trzeba go zdjąć to zmieści się w bagażniku auta Co w przypadku thule jest niemożliwe Jako jedyny poza thule przeszedł hardcorowy test Losia Ma tez lepszy system mocowania rowerów szczególnie dobry do ram carbonowych bo thule ma klamrę a atera obejmę która tak nie ściska Jak ktoś ma pytania proszę walić jak w dym. Używam takiego od 2 lat. Jest super. Andrzej Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
adamp4 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Ogólnie wszystkim dziękuję za wzięcie w dyskusji. Zastanawiam się teraz nad Amos Platforma na hak Tytan 3, muszę z ojcem porozmawiać na ten temat dokładniej. Nie chcę brać czegoś drogiego, bo nie wiemy ile tego użyjemy, a ten wydaje się spoko.P.s.Jeszcze wpadł mi w oko Peruzzo Siena 3 Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Ale wtedy tracisz cały "zysk" z posiadania haka, który właśnie powinien takie zaczepianie o klapę eliminować. Paskami montuje się bagażniki na klapę i niech to tam pozostanie :) Widziałem kiedyś nawet platformy na hak, które dodatkowo zabezpiecza się o klapę - lipa moim zdaniem. Łukasz a jakie są minusy wieszaka poza tym, że mniej wygodny w użyciu? Rower jest z tyłu, "wisi" na haku jak na normalnej platformie, jest też belka na dodatkowe światła i rejestrację. Wieszak jest mocowany identycznie co platforma chyba, że się mylę. Dla mnie zysk z posiadania wieszaka i platformy jest taki sam - rowery są z tyłu, za samochodem. Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Co do bagażnika na hak: pamiętajcie, że hak ma określoną nośność. W miejskich i klasy średniej autach, to typowo 40-45kg (brutto), vany, SUV do 75kg i wrzucanie więcej to proszenie się o uszkodzenie mocowań (dosyć kosztowne). Platformy ważą od 12kg w górę i trzeba to uwzględnić w obliczeniach.Uchwyty na klapę bagażnika: mnie wybił z głowy ten pomysł sprzedawca w serwisie ASO Toyoty pokazując jak wyglądają po czasie zawiasy i powłoka lakiernicza w ich okolicach oraz tam, gdzie są te "łapki" od uchwytu. Całość pracuje, niekoniecznie jak przewidział producent samochodu i jeśli używa się uchwytu częściej niż raz w roku i na dłuższych trasach, to trzeba się liczyć z luzami w zawiasach, korozją (pęknięcia pod powłoką antykorozyjną), a nawet z uszkodzeniem zamka klapy. No chyba, że ktoś ma stare auto i mu to obojętne.Chybotania się platform na hak bym się nie obawiał, o ile to nie jakiś "chińczyk". Dadzą radę. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Mam stare auto i ew. rysy są mi obojętne. Poza tym w wieszakach, pasy dodatkowo zabezpieczają przed chybotaniem ale nie są konieczne. Natomiast problem wagowy jest już dość istotny, bo o ile wieszak waży niewiele to platforma jak napisałeś już sporo. Jak dodam do tego trzy rowery okaże się, że wyjdzie jakieś 60 kg, a to już za dużo (choć muszę dopytać w serwisie o nośność). No właśnie. Jedno to nośność haka, drugie nośność samochodu. Okazuje się, że to też istotne. Oj dylematy, a czas wyjazdów wakacyjnych zbliża się nieubłaganie... :D Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 W przypadku bagażnika na hak dochodzi jeszcze inny, zabawny, efekt. Załadowanie do pełna rowerów, np. w aucie pokroju Yaris powoduje, że auto wygląda jak Concorde przygotowujący się do startu. :-)Co do informacji ile możesz powiesić na haku, to najlepiej pytaj w ASO i zakładaj, że to będzie dla oryginalnego haka i mocowań do podwozia. Zamienniki bywają różne, zwykle gorsze. Najlepiej celować w te, które oferuje oryginalny serwis, tyle że bezpośrednio od poddostawcy. Z własnych doświadczeń: warto podpytać o ceny właśnie w ASO, bo tam kupiłem uchwyty dachowe Thule taniej niż normalnym sklepie internetowym. Podobnie z relingami, które też były od Thule, ale z logo producenta samochodu. Jeszcze mi je za darmo zamontowali. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Wiem, warto w ASO, bo nietypowe części mają na rynku czasem kosmiczne ceny ale.. wg mnie niestety rzadko kiedy coś jest tańsze. Na swoim przykładzie powiem, że w ASO części zazwyczaj 4-5 razy droższe niż całkiem przyzwoite w zwykłym sklepie. No nic, poczytam popytam, posprawdzam. Odnośnik do komentarza
chimney13 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Zwróćcie proszę uwagę na to o czym wam niewiele osób powie. Jak się zachowa dany bagażnik /wieszak/ platforma przy gwałtownym ominięciu przeszkody - sytuacja jak z testu łosia. Na prawdę niewiele bagażników przechodzi te testy bez problemowo. Thule i Athera na pewno tak. I uwaga nie warto oszczędzać powiedzmy ze 3-4 rowery po kilka tysi i uzbiera się 10000tys na haku. Ja bym nie ufał bagażnikom za pare stówek. ...... Pozdro Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się