horacy13 Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Witajcie, Zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych rowerzystów o poradę przy zakupie roweru szosowego. Będzie to mój pierwszy własny rower szosowy, od 2 sezonów jeżdżę rowerem fitnessowym po kilka tysięcy km / rok. Sprzęt ten jest na napędzie 3x8 Shimano Claris i dzięki temu wiem, że na pewno chcę zainwestować w porządniejszy osprzęt :) W związku z tym naturalnie eliminowana jest większość nowych markowych rowerów typu Giant, Trek, Merida, gdzie w założonym budżecie 3300 zł - cena Tribana 540, która traktuję tutaj jako punkt odniesienia - oferują raczej właśnie Claris lub ew. Sorę. Teraz pora na zasadnicze pytanie: czy warto zainteresować się używanymi rowerami w tych kwotach? W takim przypadku mogę znaleźć ramę markowego producenta (może nawet karbonową), z porównywalnej klasy (jednak oczywiście starszym) osprzętem, w cenie Tribana lub kilkaset złotych niższej. Znalazłem kilka ofert, które byłbym w stanie obejrzeć i odebrać osobiście - pytanie, czy warto się w to bawić (tym bardziej, że ekspertem w mechanice rowerowej nie jestem): Trek, najprawdopodobniej z rocznika 2011-2012 https://www.olx.pl/oferta/trek-2-1-carbon-rower-szosowy-szosa-kolarzowka-kolarka-demonstracyjny-CID767-IDowZ5S.html Giant, model z 2013 roku https://www.olx.pl/oferta/giant-defy-1-shimano-105-jak-nowy-zamiana-na-wsk-CID767-IDoixec.html Scott, model 2015, na Sorze,ale karbonowa rama https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-kolarzowka-scott-cr1-karbon-jak-nowy-tanio-okazja-CID767-IDn5IXc.html 2012, karbonowa rama https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-wilier-izoard-xp-karbon-shimano-105-roz-55-CID767-IDnWSom.html Kusi mnie też jeszcze nowy rower Sensa, który z rabatem aktualnie można zakupić nieznacznie powyżej założonego budżetu (trochę ponad 3500 zł): http://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-sport-ultegra/ Generalnie im więcej czytam, oglądam i się zastanawiam, tym większy mam mętlik w głowie. Wiadomo, że za tą kwotę nie można oczekiwać nie wiadomo czego, ale chciałbym wybrać możliwie najlepiej, żeby mieć w przyszłości jak najwięcej przyjemności z jazdy i jak najmniej problemów ze sprzętem. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Z linków działa tylko ten do Sensy - bardzo fajny rower. Powiedz jeszcze czego Ci brakuje w Clarisie? Precyzji działania? Sztywności korby? Ciaśniejszego stopniowania kasety? Ogólnie z jakich przełożeń korzystasz najczęściej? Z jakimi kadencjami jeździsz? Teren zróżnicowany, płaski, górzysty? Odpowiedzi na te pytania pozwolą ustalić jakiego napędu potrzebujesz. Druga kwestia to pozycja na rowerze. Skłaniasz się ku maksymalizacji wygody czy chcesz spróbować pozycji bardziej agresywnej? Odnośnik do komentarza
horacy13 Opublikowano 20 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Linki poprawiłem, dzięki za zwrócenie uwagi. Jeżeli chodzi o Clarisa, to właśnie precyzja działania jest chyba największym problemem. Przerzutki (zwłaszcza tylna) szybko się rozregulowują, co jest irytujące przy prawie codziennym użytkowaniu. Większa sztywność na pewno też byłaby porządana niż w moim Krossie Pulso, natomiast mam świadomość, że decydyjący wpływ na nią mają raczej rama, koła i widelec. Jeżdżę głównie po płaskim (taka specyfika Wielkopolski, choć mnie to akurat odpowiada). Korzystam raczej z twardszych przełożeń - duży blat 48 w połączeniu z zębatkami w zakresie 11-17 z tyłu. Z tego względu skłaniałbym się raczej do napędu 2x10 lub 2x11, ale wiadomo, że przy używanych rowerach nie zawsze jest akurat taka konfiguracja. Rower będzie służył przede wszystkim do jazdy rekreacyjnej, udziału w zawodach nie przewiduję. Lubię jednak szybko jeździć i na szosie chciałbym jeszcze przyspieszyć :) Stąd idealna geometria to raczej nie taka typowo wyścigowa, ale też nie chciałbym kupować roweru z ramą zupełnie endurance, gdzie nie poczuję wielkiej różnicy w stosunku do fitnessa. Chciałbym natomiast, żeby przy regularnym serwisowaniu i dbaniu o niego sprzęt służył mi co najmniej przez kilka lat. Z tego względu nie interesują mnie rowery za 1500-2000 zł, bo mam świadomość, że przy regularniejszej jeździe szybko zaczną denerwować swoimi mankamentami. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 O Clarisie nie widze sensu dyskutowac. Wiec mamy albo Tribana 540 albo Sensa albo uzywke. Z uzywek eliminujemy wszystko na ramie alu bo kompletna glupota byloby kupic taki rower uzywany za podobna cene jak nowy Triban lub Sensa. Wiec z uzywek tylko rama karbon i osprzet min. Shimano 105. I to mamy w Willier. Do tego potrzebujemy 300 zl na nowy lancuch i kasete bo nikt normalny nie sprzedaje roweru w idealnym stanie. Do tego wymina pancerzy i linek i serwis piast w kolach, kolejne 200. Nie znam firmy Sensa. W zyciu o niej nie slyszalem. Oferta wydaje sie atrakcyjna. Trzeba poczytac na forach o gwarancji i ramach. No i geometria raczej wyscigowa. W Tribanie bardzo zrelaksowana Sent from my SM-T360 using Tapatalk Odnośnik do komentarza
horacy13 Opublikowano 20 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Ok, dzięki Jacek za wypowiedź. Twój tok myślenia do mnie przemawia - miałem jedynie wątpliwości, czy może jednak warto zainwestować przy zakupie używanego roweru w markową ramę. Znalazłem jeszcze coś takiego: https://www.olx.pl/oferta/calibre-nibiru-2-0-rower-szosowy-karbon-shimano-105-2x11-CID767-IDmJnvE.html Marka "marketowa" z Wielkiej Brytanii (Go Outdoors), opinie z testów i od użytkowników, jakie udało mi się znaleźć w tamtejszych internetach w miarę pozytywne. Ogólnie jednak mam jeden problem z zakupem używanego roweru z karbonową ramą - nie wiem, czy będę w stanie wyłapać ewentualne jej uszkodzenia/pęknięcia itp. A przy karbonie z tego co wiem, jakiekolwiek uszkodzenia są nie do naprawy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Kazda rama karbonowa jest do naprawy ale jest to bardzo kosztowne. Raczej nie kupilbym karbonowej ramy bez gwarancji. Jedna taka wisi u mojej przyjaciolki na scianie. Z zewnatrz wszystko ok. W srodku niestety pekniecie uniemozliwiajace eksploatacje. Porzadny producent daje minimum 5 lat gwarancji na rame. Jesli uzytkownik jej nie ma to nie pochodzila ze sklepu tylko albo od handlarza, kradziona lub w kazdym razie podejrzana. Ja mam dowod zakupu moich ram karbonowych mimo ze nie sa z PL Sent from my SM-T360 using Tapatalk Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Calibre wyglada sensownie pod warunkiem ze jest gwarancja na rame. Rama pewnie jakis tani chinczyk co nie musi oznaczac ze zla. Sent from my SM-T360 using Tapatalk Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Sensa ma dobra opinie odnosnie jakosci i komfortu: http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-sensa-romagna-special-12-46600/ Sent from my SM-T360 using Tapatalk Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Calibre jest marka marketowa jak u nas Go Sport, model chyba Speggo. Kupuja oni tanie chinskie ramy brandowane ich logo. Jak z jakoscia nie wiadomo. Review ciezko znalezc. Jak jest gwarancja to nie ma problemu. Duze markety raczej chlamu nie kupuja. Sent from my SM-T360 using Tapatalk Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Sensa wydaje się sensowna :) Mnie osobiście bardzo podoba się wizualnie. Osprzęt wysokiej klasy z uniwersalną korbą i kasetą. Obręcze semi-aero (na płaski teren powinny być bardzo dobre). Calibre też fajna propozycja, przy czym korba z ramionami 175mm jest raczej dla wysokich osób (z długą nogą). Odnośnik do komentarza
horacy13 Opublikowano 21 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Dzięki bardzo za wszystkie komentarze i uwagi. Powoli skłaniam się ku Sensie - oprócz walorów obiektywnych (osprzęt, gwarancja), dochodzą jeszcze subiektywne: podobnie jak NoOnesThere bardzo mi się podoba wygląd roweru, na pewno dużo bardziej niż trochę nijaki Triban :) Z Calibre problem mam jeszcze trochę z rozmiarem - przy moich parametrach (180 cm wzrostu i noga 80 cm) rura podsiodłowa 53 cm i górna 54,5 cm wydają mi się trochę małe. A jednak musiałbym zrobić te ponad 60 km w jedną stronę, aby się przymierzyć. Cóż, do soboty podejmę decyzję i może jak pogoda pozwoli w weekend zaliczę pierwsze kilometry :) Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Podsiodłówki 53cm jest wystarczająca. Natomiast górna rura 54,5cm może wymagać zastosowania mostka 11/12cm. I wtedy dla wzrostu 180cm powinno być już dobrze. Odnośnik do komentarza
horacy13 Opublikowano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 Sensa trafiła do garażu. Póki co odbyłem tylko bardzo krótką przejażdżkę i powiem tyle - nie mogę się doczekać, kiedy będę miał więcej czasu, żeby wybrać się w dłuższą trasę :) Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 Dobry wybór. Czy na żywo wygląda równie świetnie jak na zdjęciach? Odnośnik do komentarza
horacy13 Opublikowano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 Tak, wygląda naprawdę świetnie. Najlepszym podsumowaniem niech będzie fakt, że nawet żona, która początkowo była delikatnie mówiąc bardzo sceptycznie nastawiona do zakupu kolejnego roweru przyznała, że rower jest bardzo ładny i super się prezentuje ;) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się