Skocz do zawartości

MTB, full suspension


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
 
jestem przed zakupem mojego pierwszego roweru full MTB - mówię o kwocie około 6'000 PLN. Rower będzie mi służył raczej do jazdy rekreacyjnej, żadne wyścigi, urywanie sekund - po prostu dla dobrej zabawy i satysfakcji smile.png Rower głównie do jazdy po górach (zawsze lubiłem pędzić na złamanie karku z góry wink.png ) ale żebym również mógł nim przejechać po asfalcie. 
Co w takiej cenie mógłbym dostać w swe ręce ? Co możecie polecić ? Na co - w przypadku osprzętu - zwracać uwagę ? 
 
Po małym tournee po sklepach rowerowych natknąłem się na takie cuda:
 
Kross MOON 1.0
Rama
Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 150mm
Widelec
X- Fusion Sweep RL Air (skok 160mm, stożkowa rura sterowa, QR15)
Tylny amortyzator
RockShox Monarch R HVI
Ilość biegów
20
Przerzutka przód
Shimano Deore FD-M618-D Direct Mount
Przerzutka tył
Shimano Deore RD-M615 SGS Shadow Plus
Hamulec przód
Avid DB3 (hydrauliczny, tarcza 200mm)
Hamulec tył
Avid DB3 (hydrauliczny, tarcza 180mm)
Dźwignie hamulca
Avid DB3 (hydrauliczne)
Manetki
Shimano Deore SL-M610, 10 biegów
Korby
Shimano Deore FC-M617 36/22T
Łańcuch
Shimano CN-HG54
Kaseta / Wolnobieg
Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T
Piasta przód
Shimano Deore HB-M618 15x100mm
Piasta tył
Shimano Deore FH-M618 12x142mm
Opony
Schwalbe Hans Dampf Performance 27,5"x2,35"
Obręcze
WTB STP i25 27,5" Tubeless Ready
Kierownica
Kross Racing Components (Aluminium, niski wznios 780 35mm)
Wspornik kierownicy
Kross Racing Components (Aluminium, ahead, 35mm)
Wspornik siodła
Kross Racing Components (Aluminium, 30,9mm)
Stery
VP A45AC3 pół- zintegrowane
Siodło
WTB Volt Comp
Chwyty
Kross

Giant Trance 27.5 3
Rama
Aluminium - ALUXX SL, system zawieszenia Maestro, skok 5.5"
Widelec
ROCKSHOX Sektor Gold RL Solo Air 27.5", skok 140mm, rura sterowa OverDrive 1⅛"~1½"
Tylny amortyzator
ROCKSHOX Monarch R
Kierownica
GIANT Connect, lekko gięta, 31.8
Wspornik kierownicy
GIANT Connect
Wspornik siodła
GIANT Connect, 30.9x375mm
Siodło
GIANT Contact Upright
NAPĘD
Manetki
SHIMANO Deore, 2x10
Przerzutka przednia
SHIMANO Deore
Przerzutka tylna
SHIMANO Deore Shadow+
Hamulce
SHIMANO M395, przód 180mm, tył 160mm
Dźwignie hamulca
SHIMANO M396
Kaseta / Wolnobieg
SHIMANO HG50, 11-36, 10 biegów
Łańcuch
KMC X10
Mechanizm korbowy
SHIMANO Deore, 38/24
Środek Suportu
SHIMANO Press Fit
KOŁA
Obręcze
GIANT S-XC 27.5
Piasty
GIANT S-XC 27.5, przód 15mm, tył 135mm
Szprychy
Nierdzewne, stalowe
Opony
SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.25" TL Ready Performance, zwijane
 
Proszę o porady i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza

Tak na pierwszy rzutk oka to nie widzę odpowiedniego sprzętu dla Ciebie. Jeśli rower jest dobry do zjazdów to oznacza że ma odpowiednią geometrię, zbliżoną do enduro to automatycznie jest kompletnym mułem na asfalcie. Jedno z drugim się kompletnie wyklucza. Rowery głównie z przeznaczeniem zjazdowym są najczęściej albo lekkie i bardzo drogie. Albo tańsze, w pobliżu Twojego budżetu i ciężkie. Dwa fulle o których mogę powiedzieć kilka słow to aluminiowy Canyon Spectral kolegi za 12000, który jest jednocześnie dobrym rowerem zjazdowym i da się nim w miarę wjechać pod góre po nie waży tonę tylko jeśli dobrze pamiętam 13kg. Drugi to Specialized Stumpjumper Carbon, który testowałem przez kilka dni. Lekki, chyba poniżej 12kg ale kosztujący ok. 20000 full z bardzo dobrym zawieszeniem. Dla mnie akurat ten rower był kompletną pomyłką. Cały bujał przez co do przodu bardzo słabo jechał. Na zjazdach był oczywiście super tylko że znacznie mniej czasu spędza się na zjeździe niż na podjeździe. Dla mnie cała ta moda enduro sprowadza się do tego że trzeba mieć, podobnie jak na nartach zjazdowych, pieniądze na wyciągi, bike parki i serwis bo bez nich nie ma to sensu. Wyciąg Cię wciągnie, zjedziesz i tak kilkanaście razy. Albo mega silna nogę pod górę. Byłem na Słowacji gdzie jeden z kolegów przyjechał na rowerze enduro ważącym 15 kg. Wyciągi były akurat nieczynne. Więc jak jeden dzień się na nim nim napodjeżdżał to potem w zasadzie jeździł koło rzeczki i po knajpach. Do tego dochodzą koszty serwisu. Bywa że po jednym dniu zjazdów w bike parku rower jest do serwisu. Trzeba sobie z tego zdawać sprawę. Coś mi się obiło o uszy że ludzie kupują fulle z Decathlonu i potem coś kompbinują i reklamują i jakoś taniej jeżdżą. Ale to nieznae mi tematy. W każdym razie rower enduro/zjazdowy do jazdy po asfalcie i pod górę bardzo słabo się nadaje.

 

Z tym że moje dywagacje trzeba brać przez palce bo zupełnie się na enduro nie znam. Jest tu na forum kolega Marek, jego trzeba zapytać

Odnośnik do komentarza

Problem, ze zawsze jest jakis kompromis. Chyba, ze tak jak napisales, dowozisz rower do wyciagu

i caly dzien tylko zjezdzasz, wtedy DH itp ma sens. W praktyce naszej najczesciej jedziemy po asfalcie z 10-15 km,

dojezdzamy do lasu, jezdzimy w wiekszosci po utwardzonych sciezkach i trafi sie czasem kawalek

jakiegos prawdziwego dzikszego terenu. Z gorami to na Mazowszu w ogole krucho ;)

Ale kolega mieszka w gorach, wiec chociaz ma gory LOL

Tak jak powiedzial Jacek, jesli planujesz dojazdy po asfalcie, to zastanow sie gleboko nad fullem.

A szczegolnie za 6000 tys bez urazy. Za tyle kupisz tylko ciezki aluminiowy klocek z kiepska amortyzacja

i kiepskim wszystkim innym.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...