Wooodzu Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Witam. Ostatnio zabralem sie konserwacje swojego "nowego" roweru i po wyregulowaniu wszystkiego zostały mi stery... myslalem ze poradze sobie samemu ze skasowaniem luzu, prze okrecenie dwuch bocznych srubek i dokrecenie tego dekielka z góry... niestety tak sie nie stało bo ile bym nie dokrecał sróby u gory nie kasuje mi sie luz a kierownica caly czas swobodnie sie kreci... rozebrałem to wszystko i wiem tyle ze mam stery zintergrowane od FSA a łozyska w nim maja oznaczenia" TH INDUSTRIES 1-1/8 ACB 36* 36* 872#" zasadniczo to oba łozyska krecily sie bez zastrzezen... w takim razie mam pytanie jak skasowac luz i co moze byc jego przyczyna? czy to wina widelca czy bierzni czy czego ? jestem dopiero poczatkujacy wiec z góry prosze o wyrozumialosc. Odnośnik do komentarza
ArturB Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Najpierw dokręcasz górna śrubę a potem te na mostku. Jeśli mimo to luz dalej jest to prawdopodobnie gwiazdka wbita w rurę widelca jest luźna. Ogarnij to na spokojnie, może po prostu gdzieś popełniasz błąd przy skręcaniu sterów. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Czasami nie ma innej możliwości usunięcia luzu jak założenie jednej niewysokiej podkładki nad mostkiem. Tak się dzieje kiedy gwiazdka jest zbyt płytko lub jest nierówno wbita. Stery nie mogą być zbyt mocno dokręcone. Kierownica musi luźno chodzić. Nie może tylko być żadnego luzu pomiędzy rurą sterową a mostkiem. Widać czy jest luz ruszając widelcem z zaciśniętym przednim hamulcem. Odnośnik do komentarza
Wooodzu Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 stery rozłożyłem nasmarowałem i w identycznej kolejności złożyłem, żeby skasować luz najpierw odkręciłem dwie boczne śrubki i dopiero zacząłem dokręcać tam z góry, sprawdzałem luz przednim hamulcem i wychylając rower do przodu i do tyłu... bałem się przekręcenia tej śroby z gory bo na YouTube przestrzegali od tego... ale ile bym nie kręcił to i tak kierownica skręcała bardzo luźno...a pamiętam tez ze przykręcając ta śrubę u góry coś mi ze 2 razy przeskoczyło i od razu przyszło mi na myśl ze to ta gwiazdka w róze widelca ale nie mam pewności... czy maga mieć znaczenie bieżnie łożysk ? czy mogę samodzielnie osadzić to gwiazdkę oczywiście wcześniej chyba wybijając ta wcześniejsza? Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Co znaczy "kierownica kręci się bardzo luźno"? Ona ma się kręcić luźno/lekko, po to są łożyska sterowe. Luz to nie luźny/lekki obrót, ale wyraźne poruszanie się rury sterowej we wszystkich kierunkach XYZ. Jedyny dopuszczalny ruch to obrót wzdłuż osi rury sterowej. Odnośnik do komentarza
Wooodzu Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 To znaczy ze ile bym nie krecil i prawie az wykręcił ta gwiazdkę z róry od widelca to dalej widelec z kołem mimowolnie by sie obracała na łożyskach bez luzu... nie wiem jak to opisac dokladniej.. rozumiem ze jezeli ktos z was za mocno dokręci ta śrubę z góry to będzie ciężej mu się skręcało tak ? to ile ja bym nie przykręcił tej śrubki to dalej kierownice mogę skręcić bez żadnego "tarcia czy oporów" tak jak powinna prawidłowa kierownica skręcać kołem. tylko ze dalej zostaje mi luz... sprawdzilem czy to nie jest od hamulca z przodu... czy może nie jest dokladnie dokręcony do tych wypustek na ramie i wszelkie inne opcje zwiazane z hamowaniem... tam na pewno nie ma problemu, wszystko jest sztywne... Odnośnik do komentarza
Wooodzu Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Jakies pomysły panowie ? bo nie wiem za co sie za bardzo zabrac zeby zmniejszyc luzy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się