Skocz do zawartości

JAKIE PEDAŁY SPD NAJLEPSZE


Rekomendowane odpowiedzi

Hej mam problem w wyborze pedałów do pierwszej szosy standardowo posiadam buty mtb i pedały https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pedaly-rowerowe/mtb-zatrzaskowe/p,pedaly-spd-pd-m540-czarne-bloki-shimano,630090.html

moje pytanie jest następujące czy warto kupić http://allegro.pl/shimano-pedaly-spd-pda600-bloki-pd-a600-czarne-i6903439998.html

Odnośnik do komentarza

Miałem już najróżniejsze pedały. M540 wiele się od M520 nie różnią. Mają trochę lepsze osie.

Uważam że na szosę pedały SPD średnio się nadają. Nie widzę żadnego sensu w kupowaniu PD-A600. Jak już miałbym kupić jakieś inne pedały SPD niż 520/540 to kupiłbym po prostu pedały XT.

A dlaczego twierdzę że się średnio nadają. Ano dlatego że mają mniejszą powierzchnie kontaktu z butem niż pedały szosowe. Mają też inny typ bocznego luzu. Mnie w pedałach SPD na szosie pobolewa kolano z zewnętrznej strony. W pedałach szosowych tego nie mam. Ale zakup SPD-SL albo Look Keo oznacza nowe buty. Więc jak się nie chce zmieniać butów to polecam kupić XT. Mam też podobne do A600 A530. jedyną zaletę jaką mają to to że można jeździć w zwykłych butach.

Odnośnik do komentarza

Wybór typu pedałów to już rzecz gustu. To, że Ciebie Jacku boli kolano, nie znaczy, że będzie bolało każdego :) Ja jeździłem najpierw z M520, od chyba 3 lat z M540 i objeżdżałem na nich wiele różnych rowerów, także szosowych, teraz jeżdżę na szutrówce Giant AnyRoad (także z oponami 28C) i jeździ się na nich bardzo fajnie.

 

Buty szosowe mają tę wadę, że chodzenie w nich nie jest delikatnie mówiąc wygodne. A już w butach górskich zawsze można tu i tam podejść. Co do podparcia stopy, zawsze można wziąć pedały z ramką, będzie pod tym względem trochę lepiej.

 

Czesty - odpowiadając na Twoje pytanie, jeżeli M540 masz w dobrym stanie, to ja chyba nadal bym na nich jeździł i kombinował z wymianą dopiero gdy kompletnie padną.

Odnośnik do komentarza

Po najnowszych doświadczeniach uważam, że do ramki w żadnym wypadku nie warto dopłacać. Rok temu akusiłam się na M530 jako na pierwsze w życiu SPD. Potem zostawiłam je przy trenażerze, z myślą, że siostrze będzie łatwiej jeździć raz na czas w zwykłych adidasach, a do "wyjściowego" roweru zakupiłam już zwykłe M520. Różnicy nie odczułam żadnej, co najwyżej estetyczną, bo wreszcie nie mam tak obrąbanych czarnych ramek ;)

Jakież jednak było moje zdumienie, kiedy siostra ostatnio przez godzinę dała radę przejechać na tych 520-tkach w zwykłym obuwiu. Widać więc, że po bułki do sklepu ramki nie trzeba i na trasy ramki nie trzeba, ergo: po co w ogóle wymyślono te ramki? ;)

Odnośnik do komentarza

Kiedyś już pisałem że ramka w M530 na które również się nabrałem jest oszustwem. Nie ma żadnej powierzchni styku buta z ramką podczas jazdy w pedałach SPD a do jazdy w zwykłych butach się nie nadają bo blok wystaje. Już lepiej kupić takie jak mam czyli A530 gdzie z jednej strony jest płaska platforma a z drugiej SPD. Nie wiem jak to jest w A600, czy może ramka jest tak zbudowana że zwiększa powierzchnię kontaktu z butem ale szczerze wątpię.. Dlatego jak już to preferuję dwustronnne SPD, które są dobre do wszystkiego. A600 są natomiast lekkie, 300 gram, co na szosie prawie zawsze ma znaczenie :). i mają bardzo dobre opinie. Są reklamowane jako "high end touring and commuting". Ja akurat mam 3 pary M520 i jedne A530 ale z estetycznego punktu widzenia i być może lepszych materiałów może warto dodać do XT, które ważą 340 gram.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...