Skocz do zawartości

Spec Crave / Bulls 29 RS / Cube Ltd ? 6K budżetu


Rekomendowane odpowiedzi

Jacku bardzo Ci dziękuję za trud i poświęcony czas. Wrodzona uczciwość wymaga abym poinformował Cię o wyborze. Z racji tego, że jest to mój powrót do roweru po bardzo długim czasie,  także z racji posiadania syna, który nawet nie zaczął mówić bep na chleb, zdecydowałem się na zakup Crossa, na MTB przyjdzie czas, Tym samym wezmę chyba Merida crossway 900 na ramie 55 cm.

https://rower.com.pl/merida-crossway-900-666148

Nie ukrywam, że wyborze pomógł mi Twój esej stąd: https://roweroweporady.pl/f/topic/1305-cross-vs-mtb/

Jeżeli nie masz uwag co do w/w modelu to wciskam enter i zamawiam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

U mnie historia z rowerami nieszosowymi i nie MTB była taka że po wielu latach nie jeżdżenia, wiele lat temu, kupiłem rower Author Classic na sztywnym widelcu i prostej kierownicy i zacząłem na nim jeździć. Ale czegoś mi w nim brakowało więc kupiłem Bulls na Deore. Ciężki rower, rzędu 14-15kg na podłym amorze. Z czasem zacząłem dążyć do jeżdżenia coraz szybciej więc dołożyłem mu lemondkę i zmieniłem amor na lepszy i na takim zacząłem przyjeżdżać na moje pierwsze ustawki z szosowcami. I jakoś dawałem radę. Potem kupiłem szosę. Ale ta szosa była bardzo mało komfortowa. Bolał mnie kręgosłup lędźwiowy, piersiowy i miałem problemy z rwą kulczową. To jest swoją droga problem zbyt sztywnych aluminiowych ram i zbyt wąskich opon. A chciałem mieć komfortowy rower do jazdy po górach. Więc kolejny był okazyjny Specialized Sirrus, fitness/hybrid 9,8kg. Bardzo fajny rower do jazdy komfortowo po asfalcie. Przejeździłem na nim i na tej szosie na zmianę ze 2 sezony. Ale na szosie jednak był trochę za wolny. Więc znowu zaczęło się poszukiwanie. I tak gdzieś natrafiłem na artykuł prezentujący na czym kolarze jeżdżą na wyścigu po brukach Paryż - Roubaix. I tak trafiłem na rower Specialized Roubaix. Mojej niekomfortowej szosy się w końcu pozbyłem. Okazało się że Roubaix jest to rower na którym można rówżnież bez problemu jeździć po szutrach i gruntówkach. I to szybko. Więc pozbyłem się Sirrusa. A że mój syn zaczął się ścigac na MTB, to i ja chciałem z nim pojeździć po lesie. Więc kupiłem taniego MTB. Pojeździłem nim ze 2 sezony ale nie byłem zadowolny. No i tak znowu kupiłem crossa. Specialized Crosstrail Expert. Uznałem że będzie to dobry rower do lasu i jako zimówka na szosę. Miałem tez jeździć z synem i kumplami na wyprawy sakwowe. Ale u mnie jednak nie sprawdził się za bardzo ani do jednego ani do drugiego.Crossem jeździłem tylko po mieście i sporadycznie do sklepu po drobne zakupy. Czasem też na jakiś drobny wypad weekendowy pociągiem z rowerami. W międzyczasie kupiłem dobrego MTB. Wspomnianego Crave Pro. No i od tego czasu zaczęła się bardzo częsta jazda na MTB. Do miasta czy na weekendowy wypad też jest idealny. Z tym że mam dwa komplety kół i bez liku różnych opon, które dobieram pod potrzeby. Cross stał przez ostatni rok i się kurzył. Nie użyłem go ani razu. Więc z mojego doświadczenia wystarczy mieć dwa dobre rowery. Dobrą szosę i dobrego MTB i załatwiają 99% potrzeb rowerowych i nawierzchni.

Natomiast apetyt rośnie w miarę jedzenia. Ponieważ mój młody rozwija się wyścigowo a i ja mam chęć się trochę pościgać to przybyła mi ostatnio wypasiona szosa wyścigowa. No i z pewnością przybędzie mi jeszcze full bo na testach byłem nim zachwycony jeśli chodzi o jazdę w trudnym terenie.

Cross jest bardzo uniwersalnym rowerem. Przejeździłem na rowerach tego typu jakieś 50 tys km. Może on zastąpić kilka ich rodzajów. Nadaje się na szosę, do miasta, pod sakwy, do wożenia dziecka, w lekki teren. Wszystko to robi przyzwoice ale nic z tego nie robi bardzo dobrze. Z tym że są tacy, dla których jeden rower tego typu w pełni wystarczy a szybkości nie potrzbują. Dlatego ja osobiście jestem przeciwny inwestowaniu dużo w crossa. Nie widzę potrzeby wyposażania go w osprzęt XT ani bardzo dobry amor. najlepszy amor do crossa nie działa lepiej niż przyzwoity amor MTB co wynika z prostoty jego konstrukcji. Więc za crossa nie zapłaciłbym dużo więcej niż 3000 zł. Cross na Deore z amorem typu Suntour NCX-DRL jest w pełni wystarczający. Może amor powietrzny w crossie jest lepszy. Nie wiem, nie jeździłem na takim. Ale pytanie czy znacząco? Bo opinie z testów tego nie potwierdzają. Więc nawet taki Romet Orkan 5, Specialized Crosstrail i parę innych spełnia warunki. Więc jakbym miał wybrać wziąłbym taki który mi się wizualnie podoba, obsługuje opony o szerokości 2 cale (to IMHO ważne, bo można na takim jeździć wygodnie w terenie) i mniej kosztuje.

Crosstraila kupiłem bardzo okazyjnie i nie żałuję. Bo jest to piękny rower, bardzo lekki, 11,9 kg i jeszcze na nim zarobię. Ale moje potrzeby się zmieniły więc nie jest mi już potrzebny.

Odnośnik do komentarza

Piękna historia. Ponownie dziękuję. Biorę MTB, będę nim szalał po szlakach, jeździł po mieście i woził w nim syna. Trudno, mogą mnie ludzie wytykać palcem :D Jestem Ci winien kratę Kozela albo Bernarda. Bardzo mi we wszystkim pomogłeś. Merida anulowana, ale przyszedł za to Bulls RS, którego zamówiłem i z którego zrezygnowałem po Twoim pierwszym poście hehe. Dostałem dobrą cenę na niego. Tym samym z rowerów na już mam do wyboru:

Cube LTD SL

Bulls RS

Merida big nine 800

Merida big nine XT Edition.

Wsiadam w auto i jadę ujeżdżać Bullsa.

Odnośnik do komentarza

W Cuba nie wpisałem się ani w 19 ani w 21. Kupiłem Bullsa. Dostałem dobrą cenę, plus dzięki poradom Łukasza ogarnąłem, że mogę wziąć na fakturę. Nie mam porównania do wygodnego roweru, więc nie narzekam :) Ujeżdżam go już 4 dni w Beskidach. Ten rower to jest rakieta. Wyrywa do przodu na podjazdach jak zły. Muszę wyregulować amora bo trochę mi odbija kierownicę (wiem wiem, mówiłeś że tak będzie :D) i koniecznie zmienić opony, szkoda tych Evo na moje amatorskie śmiganie.

Widziałem, że poszalałeś na maratonie, gratulacje!

Odnośnik do komentarza

Dzieki. Gratuluje zakupu. Co do opon to nadal testuje rozne rozwiazania. Jestem zwolennikiem wiekszej szerokosci, ktora daje lepsza przyczepnosc i bezpieczenstwo. Na tyl na piachy i ubite sciezki idealnie mi sie sprawdza Specialized Renegade Control 2,3. Podobne sa Schwalbe Thunder Burt i chyba Kenda Small Blocks. W gory wzialbym cos z miekka mieszanka i wysokimi klockami na przod. Mam taka opone. Jest to Specialized Purgatory. Inni producenci maja z pewnoscia analogiczne. Na tyl na gory zalozylbym to co mam obecnie z przodu czyli Spec Ground Control

 

Sent from my SM-T360 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...