enteroff Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Cześć. Kupiłem ostatnio Rometa Mistral Urban. Jest to niby rower fitnesowy albo jak kto woli - szosowy z prostą kierownicą. Rower ten ma lekko giętą kierownicę o szerokości 680mm, która jest dla mnie za szeroka. Dotychczas jeździłem mtb o prostej kierownicy 580mm i była dla mnie idealna. Zastanawiam się czy lepiej byłoby skrócić aktualną kierownicę po 5cm z każdej strony czy może lepiej kupić nową krótszą a może w ogóle przesiąść się na szosową tzw baranka? Tylko, że na baranku nigdy nie jeździłem i nie wiem czy jest lepszy od prostej kierownicy. Jeszcze takie pytanie poboczne. Gdy jadę tym Rometem i chcę napić się z bidonu albo podrapać po głowie i zostawiam na kierownicy tylko jedną rękę to wtedy rower staje się strasznie niestabilny i mam uczucie, że zaraz się przewrócę - to normalne? Czy skrócenie kierownicy by pomogło na te "turbulencje" i ustabilizowało rower? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Nie skracaj, nie sprzedawaj. Przyzwyczaj się. Teraz wszyscy jeżdżą z szerszymi. Mnie też na początku przeszkadzało. Teraz jeżdżę na 680 i jest bardzo dobrze. Baranek? Oczywiście że dużo lepszy. Ale w takim razie po co kupiłeś rower z prostą kierownicą? Poza tym to jest rower z napędem niekompatybilnym z klamkomanetkami szosowymi. Albo zostajesz na tym albo sprzedajesz i kupujesz szosówkę. Zakup przyzwoitych klamkomanetek i przerzutek szosowych może przewyższyć wartość tego roweru. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Szerokość kierownicy nie ma znaczenia dla sterowności. Są dwie możliwości. Albo rower został źle skręcony, co jest bardzo prawdopodobne w firmie Romet, jak wynika z wielu wątków. Albo ma za krótki mostek (wspornik kierownicy). Im dłuższy mostek, tym stabilniejsze sterowanie. Szosowcy mają zwykle 130-150mm. MTB 60-90mm. Ci którzy muszą super szybko reagować, np w downhillu 0-30 mm. Mogą też mieć miejsce oba przypadki :) Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 14 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Może jeszcze być kwestia geometrii. Inny kąt rury sterowej i jest mniej lub bardziej stabilny, Odnośnik do komentarza
enteroff Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Nie skracaj, nie sprzedawaj. Przyzwyczaj się. Teraz wszyscy jeżdżą z szerszymi. Mnie też na początku przeszkadzało. Teraz jeżdżę na 680 i jest bardzo dobrze. Baranek? Oczywiście że dużo lepszy. Ale w takim razie po co kupiłeś rower z prostą kierownicą? Poza tym to jest rower z napędem niekompatybilnym z klamkomanetkami szosowymi. Albo zostajesz na tym albo sprzedajesz i kupujesz szosówkę. Zakup przyzwoitych klamkomanetek i przerzutek szosowych może przewyższyć wartość tego roweru. Może jeszcze być kwestia geometrii. Inny kąt rury sterowej i jest mniej lub bardziej stabilny, https://imgur.com/a/uYAou- tutaj są zdjęcia mojej pozycji na rowerze. Mógłbym Was prosić o ocenę czy rama nie jest za mała oraz czy wysokość i położenie w poziomie siodełka jest prawidłowe? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Wysokość wygląda nieźle, długość gorzej ale to zależy czy ktoś woli bardziej relaksacyjnie czy bardziej sportowo. Ta pozycja jest miejsko-relaksacyjna. Odnośnik do komentarza
enteroff Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Wysokość wygląda nieźle, długość gorzej ale to zależy czy ktoś woli bardziej relaksacyjnie czy bardziej sportowo. Ta pozycja jest miejsko-relaksacyjna. Z rozmiarem ramy już nic nie zrobię, mogę jedynie kupić dłuższy mostek, ale na ten moment jeździ mi się dobrze. Jedynie ta kierownica jest za szeroka, ale gdy dziś jechalem i ręce trzymałem węziej na szerokość barków to rower jakby lepiej się prowadził - zatem chyba skrócenie kierownicy jest rozwiązaniem na mój problem :) Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 15 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 Dziwna akcja, sam mam mostek 50 mm, a gdy oderwę dłoń po bidon, to nie łapię żadnych turbulencji i rower nadal jest sterowny. A co do skracania kiery, kolega jeździ mtb na kierze 54 cm, a jest szerszy ode mnie, u mnie w fitnessie jest 58 cm, skracałem właśnie z 68 cm, bo było stanowczo za szeroko i czułem się jak na Harleyu :D. A nie możesz przełożyć kiery ze swojego mtb i zobaczyć jak będzie pasowała? Szukanie idealnej dla siebie pozycji na rowerze nie zawsze przychodzi lekko. Odnośnik do komentarza
enteroff Opublikowano 15 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 Dziwna akcja, sam mam mostek 50 mm, a gdy oderwę dłoń po bidon, to nie łapię żadnych turbulencji i rower nadal jest sterowny. A co do skracania kiery, kolega jeździ mtb na kierze 54 cm, a jest szerszy ode mnie, u mnie w fitnessie jest 58 cm, skracałem właśnie z 68 cm, bo było stanowczo za szeroko i czułem się jak na Harleyu :D. A nie możesz przełożyć kiery ze swojego mtb i zobaczyć jak będzie pasowała? Szukanie idealnej dla siebie pozycji na rowerze nie zawsze przychodzi lekko. Dokładnie identycznie się czuję jak Ty, jakbym jechał na harleyu :D a kierownicy z mtb nie mogę przełożyć, bo jest za mała jak na mój mostek. No i jak Ci się teraz jeździ na tej węższej kierownicy 58cm? Lepiej niż na 68? Sam w mtb mam 58cm kierownice i jest dla mnie odpowiednia :D Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 15 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 Jeździ mi się zdecydowanie lepiej, wcześniej automatycznie kładłem zmęczone dłonie na manetkach, bo było zbyt szeroko. Jakbyś skracał to zwróć uwagę, czy zgrubienie na środku nie zablokuje Ci obejm i dźwigienek ;). Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się