Skocz do zawartości

Cube Litening C:62


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich mam zamiar kupić rower szosowy Cube Litening c;62 niebieski. Proszę o opinie o danym modelu dodam, że cena roweru około 12000 zł będzie to mój pierwszy rower szosowy od czasów dzieciństwa. Proszę o informacje czy to dobry wybór, a może w tym budżecie warto kupić co innego i w ogóle jak cube wypada na tle innych firm. 

Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza

Cube to moim zdaniem dobra marka, która pnie się do góry. Na ich rowerach jeździ zawodowa grupa kolarska Wanty. Mnie osobiście ich rowery się podobają i nie miałbym oporów przez zakupem roweru ze znaczkiem "Cube".

 

Cube Litening to model z wyścigową geometrią i z pewnością o bardzo sztywnej konstrukcji. Zastanów się czy nie lepiej kupić model z geometrią długodystansową (endurance). Pozycja na takim rowerze jest bardziej komfortowa, do tego taki rower lepiej tłumi drgania. Dobrze by było, gdybyś mógł sprawdzić i porównać sobie osprzęt Shimano, Sram i Campagnolo. Każdy z nich nieco inaczej działa. Możesz również skusić się na elektryczny osprzęt Ultegra Di2. Budżet jakim dysponujesz daje ogromne możliwości, możesz powybrzydzać :) Coś więcej napisz, tzn. gdzie i jak dużo zamierzasz jeździć, czy chcesz startować w zawodach, czy jesteś wygimnastykowany, itp.itd.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedz. Pytasz gdzie zamierzam jeździć, od 11 lat mieszkam na Islandii więc , teren jest różny, a klimat nieprzewidywalny, sam nie wiem czy dużo będę jeździł chciałbym jak najwięcej ale jest to uzależnione od pogody i czasu wolnego. Nie nastawiam się na żadne zawody mam już 36 latek więc bardziej myślę o kondycji i zdrowiu niż rywalizacji, czy jestem wygimnastykowany?????? Powiem tak całe życie uprawiałem sporty teraz tylko siłownia i staram się biegać co najmniej 2 razy w tygodniu po 10 Km od około 2- ch lat,  mieszczę się poniżej godziny także na kondycję nie mogę narzekać ale oczywiście zawsze mogłoby być lepiej. Chciałem spytać o geometrię w endurance i litening na stronie cube można sprawdzić jakie są różnice w wymiarach ramy i jest to tylko kilka mm  ciekaw jestem czy jest to różnica bardzo odczuwalna podczas jazdy na rowerach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

To jest rower wyścigowy dla kogoś kto się ściga i ma bardzo elastyczny kręgosłup i mięsnie dwugłowe ud. Nie jest to rower dla nieścigającego się na co dzień amatora.

Każdy producent ma rowery typu endurance bardziej odpowiednie dla amatorów:
https://roadcyclinguk.com/gear/buyers-guide-18-best-sportive-endurance-bikes-2016.html

Jakby miał taki budżet to kupiłbym jakiegoś z nich, koniecznie na tarczówkach. Najchętniej Specialized Roubaix Comp lub Elite 2017 z Future Shockiem, który jest mega wygodny. Albo ewentualnie gravela typu Diverge Comp Carbon.

Cube bym nie kupił bo postrzegam tę markę jako średnią dolną półkę jeśli chodzi o szosówki.

Odnośnik do komentarza

To jest rower wyścigowy dla kogoś kto się ściga i ma bardzo elastyczny kręgosłup i mięsnie dwugłowe ud. Nie jest to rower dla nieścigającego się na co dzień amatora.

 

Każdy producent ma rowery typu endurance bardziej odpowiednie dla amatorów:

https://roadcyclinguk.com/gear/buyers-guide-18-best-sportive-endurance-bikes-2016.html

 

Jakby miał taki budżet to kupiłbym jakiegoś z nich, koniecznie na tarczówkach. Najchętniej Specialized Roubaix Comp lub Elite 2017 z Future Shockiem, który jest mega wygodny. Albo ewentualnie gravela typu Diverge Comp Carbon.

 

Cube bym nie kupił bo postrzegam tę markę jako średnią dolną półkę jeśli chodzi o szosówki.

Dzięki za opinie, fajne te rowerki, które wskazałeś szkoda tylko, że na tutejszym rynku raczej ich nie znajdę, poszukam jeszcze ale z tego co widzę to będzie ciężko. 

Odnośnik do komentarza

Słuchaj znalazłem taki model 

ROUBAIX SL4 COMP UDI2  czy lepszy od cuba i jak sprawdzają się te przerzutki nigdy takich nie używałem lepsze od zwykłych czy bez różnicy i czy tą baterię też trzeba ładować czy wymieniać troszkę lipa by była jakby podczas długiej trasy padła i nie można by było zmieniać przełożeń. Dodam, że ten model znalazłem na polskiej stronie bo u mnie prawie wszystkie modele wyprzedane.

ps. fajnie że znalazłeś tą firmę mają bardzo ładne rowerki, a przy okazji namieszałeś mi w głowie i coraz bardziej skłaniam się ku tej marce.

Odnośnik do komentarza

SL4 też bardzo fajny i wygodny rower ale to już zupełnie inna, bardziej klasyczna konstrukcja. Ultegra Di2 podobno działa wyśmienicie. Ci co mają bardzo chwalą. Jak często trzeba ładować baterię nie wiem. ale ludzie piszą że na jednym ładowaniu przejedziesz ok. 1500 km. Jak bateria osłabnie to przestanie najpierw działać przednia przerzutka. Po jakimś czasie tylna. Pod mostkiem jest wskaźnik ładowania który za pomocą koloru wskazuje stopień naładowania baterii. Jest to świetny system na którym jeżdżą też zawodowcy.

 

Sam jeżdżę na Roubiax ale starszej daty, mechanicznym, Kolega ma SL4 i bardzo chwali. Są to bardzo wygodne a jednocześnie bardzo prestiżowe rowery. Wygrano na nich wielokrotnie najtrudniejszy kolarski wyścig klasyczny, Paryż - Roubaix bo brukach północnej Francji. Kolega ostatnio startował na swoim SL4 w amatorskim wyścigu w Belgii, odpowiedniku zawodowego Liege-Baston-Liege i nie mógł się nachwalić roweru.

 

I co ważne można do niego w przeciwieństwie do większości rowerów typu race, założyć szersze opony. Ja jeżdżę na oponach Specialized Roubaix Pro o szerokości 700x28 co daje większą wygodę i przyczepność w zakrętach. Wjeżdżam też na nich bez problemu na szutry i gruntówki.

Odnośnik do komentarza

Zamierzam się jednego dnia wybrać na rowery z przyjaciółką na Islandię. Jakby co podpytam Cię o parę rzeczy. A mieszkasz w Reykjaviku?

Mieszkam w Mosfellsbaer tylko parę kilometrów od RKV ku widzę go z balkonu jak będziesz miał jakieś pytania chętnie pomogę. Słuchaj jakbym zakupił rower w Polsce i przewoził go samolotem czy będą chcieli władować mi cło czy można spokojnie przewieźć rowerek jako swój, to byłaby dla mnie najlepsza opcja ponieważ rowery są na pewno tańsze w Polsce, i mogę wybrać model jaki chcę a tu niestety ciężko z tym.Mam kolejne pytanie czy lepiej zdecydować się na ramę bez tej przedniej amortyzacji czyli starszego typu jaka jest w ROUBAIX SL4 COMP UDI2 za to mieć te automatyczne biegi, czy zdecydować się na ramę z amortyzacją za to bez automatycznych przełożeń bo rower, który posiada obie funkcję to już ponad 20 000 zł jak dla mnie początkującego amatora to za szkoda mi pieniążków.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Słuchajcie jakbym zakupił rower w Polsce i przewoził go samolotem czy będą chcieli władować mi cło czy można spokojnie przewieźć rowerek jako swój, to byłaby dla mnie najlepsza opcja ponieważ rowery są na pewno tańsze w Polsce, i mogę wybrać model jaki chcę a tu niestety ciężko z tym.Mam kolejne pytanie czy lepiej zdecydować się na ramę bez tej przedniej amortyzacji czyli starszego typu jaka jest w ROUBAIX SL4 COMP UDI2 za to mieć te automatyczne biegi, czy zdecydować się na ramę z amortyzacją za to bez automatycznych przełożeń bo rower, który posiada obie funkcję to już ponad 20 000 zł jak dla mnie początkującego amatora to za szkoda mi pieniążków.

Odnośnik do komentarza

 

Słuchajcie jakbym zakupił rower w Polsce i przewoził go samolotem czy będą chcieli władować mi cło czy można spokojnie przewieźć rowerek jako swój, to byłaby dla mnie najlepsza opcja ponieważ rowery są na pewno tańsze w Polsce, i mogę wybrać model jaki chcę a tu niestety ciężko z tym.Mam kolejne pytanie czy lepiej zdecydować się na ramę bez tej przedniej amortyzacji czyli starszego typu jaka jest w ROUBAIX SL4 COMP UDI2 za to mieć te automatyczne biegi, czy zdecydować się na ramę z amortyzacją za to bez automatycznych przełożeń bo rower, który posiada obie funkcję to już ponad 20 000 zł jak dla mnie początkującego amatora to za szkoda mi pieniążków.

 

wiesz ile kosztuje lot samolotem w dwie strony? Zamiast latac wyjdzie na to samo jezeli kupisz rower w polsce :) taka moja opinia

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...